کد خبر 1165069
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۸
مسکو: آمریکا دیگر نمی‌تواند ادعا کند الگوی دموکراسی است

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه و یکی از سناتورهای بلندپایه این کشور گفتند: آشوب رخ داده در واشنگتن، ثابت کرد که آمریکایی‌ها دیگر حق ندارند خط مشی دموکراسی خود را به دیگران تحمیل کنند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «تاس»، "ماریا زاخارووا" سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در رابطه با آشوب براه افتاده در واشنگتن، در پستی در صفحه فیس‌بوک خود نوشت: «ایالات متحده هرگز بعد از این دیگر نخواهد توانست به جهانیان بگوید که ما الگوی دموکراسی هستیم.»

"کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه  نیز در این خصوص با یادآوری این واقعیت که خودشیفتگی دونالد ترامپ و وجود برخی شبهات در شمارش آرا در انتخابات گذشته در آمریکا، دلایل آمدن آمریکایی‌ها به خیابان‌ها بود، اظهار نظر کرد: ایالات متحده دیگر نمی تواند خط مشی خود برای دموکراسی را به کسی تحمیل کند، زیرا تمام حقوق خود را از دست داده است.

بیشتر بخوانید:

تصویری جالب از یک هوادار ترامپ در ساختمان کنگره

واکنش مهاجرانی به حضور سلطنت‌طلبان در کنار آشوبگران حامی ترامپ!

این سناتور روس در صفحه فیس بوک خود نوشته است: «جشن دموکراسی آمریکایی دیگر تمام شد. آمریکایی‌ها دیگر نمی‌توانند خط مشی خود در این راستا را به دیگران تحمیل کنند، برای اینکه حق خود برای تعیین این راه را از دست داده‌اند.»

به عقیده کاساچوف، حوادث شب گذشته در واشنگتن و آمدن مردم به خیابان‌ها دلایل خاص خود را داشت. وی گفت: «بالاتر از هر چیز - خودشیفتگی، ادعاهای عجیب و غریب و ماجراجویی دونالد ترامپ است که نقش اصلی یک پیرو تسلیم ناپذیر این خط مشی و کاپیتان این کشتی در حال غرق شدن را ایفاء می‌کند. علاوه بر این، مشکل عمیق‌تر – شبهات و جزییات نامشخص در شمارش آرای انتخابات سوم  نوامبر (13 آبان ماه) و اکنون هم در ایالت جورجیاست.»

این سناتور بلندپایه با اشاره به اینکه این بار طرف بازنده بیش از حد کافی، دلیل برای متهم کردن برندگان به جعل و تقلب دارد، افزود: «دموکراسی آمریکایی به وضوح از هر دو پا لنگ می‌زند.»

روز چهارشنبه ساختمان کنگره آمریکا به دلیل تلاش طرفداران دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا، توسط پلیس محاصره شد. تظاهرکنندگان یکی از درهای ساختمان را شکسته و به داخل راه یافتند. قانون گذاران آمریکایی مجبور شدند از طریق تونل‌های امنیتی، کنگره را ترک کنند. در واشنگتن دی سی، در رابطه با ناآرامی‌های مرکز شهر، رژیم منع رفت و آمد اعلام شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    2 0
    قابل توجه دولت اصلاح طلب .روحانی ظریف جهانگیری .....
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    4 0
    احسنت . "آمریکایی‌ها دیگر حق ندارند خط مشی دموکراسی خود را به دیگران تحمیل کنند." ما هم سالهاست همینو داریم به همسایه های عرب سعودی مسلک احمقمون و بقیه جهان میگیم . نمی خواهیم اقا بالاسر احمق داشته باشیم !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس