عراق (2).jpg

عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش در حالی در روزهای گذشته بر حجم عملیات های خود در محور شمال شرق استان دیاله افزوده‌اند که این مناطق در نزدیکی مرزهای کشورمان واقع شده‌اند.

به گزارش مشرق، از محور شمال شرق استان دیاله خبر می رسد، تحرکات عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش در یک ماه گذشته به شدت افزایش یافته و حملاتی را علیه نیروهای عراقی در این محدوده ترتیب دادند.

عناصر مخفی داعش در روزهای اخیر در جریان یکی از عملیات ها، مواضع ارتش عراق را در منطقه «حلوان» در ۷۰ کیلومتری شمال شرق بعقوبه و نزدیکی بخش «جلولاء» هدف قرار دادند و ۴ تن از نیروهای عرافی در این حملات شهید و زخمی شدند.

این منطقه راهبردی ناهموار و صعب العبور که جزئی از بخش جلولاء به شمار می آید به عناصر مخفی داعش آلوده است؛ این منطقه حدود ۳۵ کیلومتر از محور شرقی با مرز جمهوری اسلامی ایران فاصله دارد و نقطه اتصال استان کرمانشاه به بغداد به شمار می آید و از این جهت حائز اهمیت است.

در هفته های گذشته حملات تروریست های مخفی داعش در منطقه حلوان علیه نیروهای عراقی و اهالی منطقه شدید و محسوس بوده و به گفته منابع میدانی ناامن کردن این محور که در نزدیکی مرزهای کشورمان قرار دارد قابل تامل است.

به گزارش مشرق، مناطق شمال شرقی استان دیاله از جمله محور جلولاء، حومه دریاچه حمرین و... به دلیل صعب العبور بودن و نزدیک بودن به اقلیم کردستان (حمایت بارزانی از تروریست ها) به محلی مناسب برای رشد و آموزش عناصر مخفی داعش تبدیل شده است.
 

از سویی دیگر، عملیات رزمندگان عراقی به ویژه نیروهای اطلاعات در محورهای مختلف استان کرکوک از جمله مناطق جنوب شرقی برای شناسایی هسته های مخفی گروهک تروریستی داعش و پاکسازی مناطق آلوده همچنان در جریان است.

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهی مشترک از نیروهای عراقی در جریان عملیات در بخش «الرشاد» در شهرستان داقوق (جنوب شرق استان کرکوک) موفق شدند یکی مخفیگاه تروریست های داعش را کشف و منهدم کنند.

به گفته منابع میدانی، مخفیگاه عناصر مخفی داعش در منطقه  آلوده «وادی زغیتون» شناسایی شده است؛ تروریست ها در ماه های گذشته از این مقر برای انجام عملیات علیه نیروهای عراقی در مناطق حومه استفاده می کردند.

منطقه آلوده «وادی زغیتون» از محور جنوب و جنوب غربی به رشته کوه های حمرین متصل می شود؛ این منطقه به دلیل صعب العبور بودن به مکان مناسبی برای رشد تروریست های داعش تبدیل شده و از محور شمال و شمال غرب به شهر کرکوک متصل می شود و همین مسئله بر اهمیتش افزوده است.

رشته کوه های واقع شده در شرق شهرستان داقوق که پیشتر محل اختفای تروریست های موسوم به پرچم سفید بود یکی دیگر از مناطقی به شمار می آیند که در حال حاضر نقطه ای امن برای هسته های مخفی داعش هستند.

این محدوده مهم و حساس نقطه اتصال شهر کرکوک به منطقه «طوزخورماتو» محسوب می شود و به دلیل نزدیک بودن به شهر کرکوک و هم مرز بودن با استان های صلاح الدین و سلیمانیه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

به گفته برخی منابع میدانی، این مناطق به عنوان اهرم فشار اقلیم کردستان علیه دولت مرکزی به شمار می آیند و نیروهای وابسته به بارزانی از این محور عناصر مخفی گروهک تروریستی داعش را برای حمله و ناامنی به سایر مناطق اعزام می کنند.
 

همزمان با عملیات در جنوب شرق استان کرکوک، گروهی از نیروهای اطلاعات عراق هم پس از بررسی های دقیق میدانی در حدفاصل بخش «دجله» تا بخش «الزاب» موفق شدند یکی از سرکرده های ارشد تروریست های داعش را شناسایی و دستگیر کنند.

به گزارش مشرق، این منطقه مهم از محور شرقی به بخش های مهم «عباسی و الحویجه» متصل می شود و همین مسئله اهمیتش را چند برابر کرده است؛ گروهی دیگر از نیروهای اطلاعات هم در جریان عملیات ویژه در؟ استان کرکوک موفق شدند دو تن از تروریست های داعش را دستگیر کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    3 0
    خدا خیر بدهد نیروهای معتقد عراق رو... ایشون توان مقابله با این جزئیات از نفوذ داعشی ها رو دارند... این نیروها خیلی تیزبین هستند... ماشاءالله و اینکه بارزانیها، عملا نوکر اسرائیل هستند...
  • IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    3 1
    بارزانی پس از تجربه در خطر گرفتن اربیل توسط داعش چگونه اکنون این مارها را در آستین خود گرفته و حمایت و هدایت میکنه . آنها دارند با آتش بازی میکنند . با این وضع فردا کمک بخواد فریاد رسی نیست که هیچ . حتی با اتهام همکاری ضرر اضافه و سنگین خواهد دید .
  • علی خدایی IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۳
    1 0
    تروریستها را آمریکا میخواهد پراکنده کند تا بر همه جا ورود کنند این تروریستها باید هوشیار شد ترکیه هم تروریست ها را در سوریه میخواهد این طور کند باید هوشیار شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس