به گزارش مشرق، ابوذر گوهری، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود نوشت: پیروزی دو نامزد سنای دمکرات‌ها در ایالت جورجیا باعث برابر شدن تعداد سناتورهای جمهوری‌خواه و دمکرات این مجلس شده (۵۰-۵۰) و در شرایط برابر به دلیل آنکه معاون رئیس‌جمهور رئیس سناست عملاً دمکرات‌ها اکثریت این مجلس را نیز در کنار مجلس نمایندگان به دست خواهند گرفت. جمهوری‌خواهان از دست دادن کاخ سفید، مجلس نمایندگان و سنا را به دلیل فاکتور شخصی ترامپ می‌دانند و وی را عامل تفرقه حزبی تلقی می‌کنند بدین ترتیب آنها راه درازی جهت بازسازی نظام درون حزبی خود دارند. از سوی دیگر مهم‌ترین آثار تسلط دمکرات‌ها بر دو مجلس کنگره آمریکا عبارت است از:

  تقویت برنامه‌های بایدن دمکرات به دلیل در اختیار داشتن اکثریت حزبی در کنگره و حمایت قانونی از اقدامات و برنامه‌های رئیس‌جمهور.

تدوین دستور کارها و اولویت بررسی لوایح در کنگره توسط دمکرات‌ها به دلیل تسلط بر آن.

 تأیید وزرا و نامزدهای مناصب اجرایی بایدن توسط دمکرات‌ها در سنا.

 تأیید قضات پیشنهادی بایدن جهت تصدی دادگاه‌های فدرال توسط سنای دمکرات.

هرچند پیروزی دمکرات‌ها در دو مجلس قاطع نیست و در موارد حساس و نیازمند به دوسوم آرا دچار مشکل خواهند بود اما در اختیار گرفتن رویه‌های اجرایی، زمانی و دستور کار کنگره قدرت قابل‌توجهی حداقل در دو سال اول ریاست جمهوری بایدن، به دمکرات‌ها خواهد داد و به معنای تقویت کاخ سفید است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس