کد خبر 1164720
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۵
اعلام پایان عملیات نجات در دماوند/ حال عمومی کوهنوردان مساعد است

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران پایان عملیات نجات کوهنوردان مفقود شده در ارتفاعات دماوند را اعلام کرد و گفت: حال عمومی کوهنوردان مساعد است.

به گزارش مشرق، شاهین فتحی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش امدادگران هلال احمر ۵ کوهنورد مفقودی در ارتفاعات دریاچه تار دماوند پیدا شدند و حال عمومی کوهنوردان مساعد است

فتحی با بیان این که حال عمومی کوهنوردان مفقودی در ارتفاعات دریاچه تار دماوند مساعد است، گفت: پس از ساعت‌ها تلاش و جستجو، ۵ کوهنوردی که از شب گذشته در ارتفاعات دریاچه تار دماوند مفقود شده بودند، پیدا و به منطقه امن منتقل شدند.

بیشتر بخوانید:

ادامه عملیات جستجوی مفقودین در ارتفاعات دماوند

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران افزود: از ساعت ۲۲ شب گذشته و پس از تماس تلفنی یکی از کوهنوردان با شماره ۱۱۲، خبری مبنی بر قطع ارتباط و احتمال مفقود شدن یک تیم ۵ نفره کوهنوردی به مرکز هماهنگی عملیات‌های هلال احمر استان تهران اعلام شد که بلافاصله دو تیم جستجو و نجات از هلال احمر شهرستان دماوند و به صورت زمینی به منطقه احتمالی اعزام شدند.

وی ادامه داد: پس از ارزیابی وضعیت منطقه و جستجوی چند ساعته و عدم یافتن کوهنوردان، با توجه به بسته بودن مسیر ماشین رو به سمت منطقه، برودت شدید هوا و همچنین بهمن خیز بودن منطقه، ادامه عملیات به روز بعد موکول شد.

بیشتر بخوانید:

۵ نفر در ارتفاعات«زرین کوه» دماوند مفقود شدند

فتحی بیان کرد: صبح امروز نیز پس از تلاش دستگاه‌های مختلف شهرستان دماوند برای بازگشایی مسیر برف گیر و همزمان با آغاز عملیات جستجو توسط دو تیم زمینی، تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران نیز همراه با یک فروند بالگرد به محل اعلامی که هم نورد این گروه، از احتمال حضور کوهنوردان مفقود شده خبر می‌داد اعزام شدند تا جستجو و نجات از طریق بالگرد انجام پذیرد که عملیات جستجوی هوایی با توجه به عدم وجود دید کافی و همچنین پیدا نشدن کوهنوردان در آن منطقه، پس از ساعتی تلاش پایان یافت و ادامه عملیات به صورت زمینی ادامه پیدا کرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران عنوان داشت: خوشبختانه ساعت ۱۲ امروز چهارشنبه ۱۷ دی ماه، پس از ساعت‌ها عملیات جستجو توسط سه تیم جستجو و نجات هلال احمر استان تهران در شهرستان دماوند، این ۵ نفر در نزدیکی دریاچه تار دماوند پیدا شدند.

فتحی اضافه کرد: پس از ارزیابی‌های اولیه مشخص شد حال عمومی ۵ کوهنورد مساعد است و بلافاصله توسط امدادگران به محل امن انتقال داده شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران در پایان ضمن تقدیر از تلاش کلیه عوامل مشارکت کننده در این عملیات، خاطر نشان کرد: از هموطنان درخواست داریم، اخبار حوادث را از رسانه‌های معتبر دنبال کنند و در مواجهه با حوادث و سوانح جاده‌ای و کوهستان و در صورت نیاز به امدادرسانی، با شماره ۱۱۲ جمعیت هلال احمر تماس حاصل نمایند.

بیشتر بخوانید:

هشدار به کوهنوردان؛ شرایط برای وقوع کولاک مهیاست

منصور درجاتی، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، در خصوص وضعیت ۵ کوهنورد مفقود شده در ارتفاعات دریاچه تار اظهار داشت: با تلاش و همکاری عوامل امداد و نجات پس از ساعت‌ها کاوش و جستجوی هوایی که موفق به یافتن مفقودین در زرین کوه نشده بودیم، خوشبختانه تیم‌های جستجوی زمینی موفق به یافتن هر ۵ نفر به صورت زنده شدند و تا ساعاتی دیگر به منازل خویش باز خواهند گشت.

درجاتی در تشریح جزئیات امداد و نجات کوهنوردان مفقود شده گفت: شب گذشته ۵ نفر از کوهنوردان با وجود ابلاغ منع صعود و احتمال سقوط بهمن به ارتفاعات در کوه اطراف دریاچه تار حضور پیدا کرده بودند که با اطلاعات دریافتی مشخص شد این افراد مفقود شده‌اند و عملیات جستجوی این افراد توسط عوامل امداد و نجات از شب گذشته آغاز شده بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه این افراد بعد از استقرار در کنار رودخانه و روشن کردن آتش، به علت سقوط بهمن سنگین نتواسته بودند از مسیر رفت خود بازگردند که با هماهنگی هلال احمر دماوند و همچنین امداد هوایی صبح امروز عملیات جستجو با بالگرد آغاز شد.

وی عنوان داشت: در نهایت و با تلاش بی وقفه و مستمر عوامل امدادی هلال احمر شهرستان دماوند و استان تهران در عملیات جستجوی زمینی ۵ کوهنورد گرفتار در ارتفاعات زرین کوه دماوند نجات پیدا کردند.

درجاتی از همه کوهنوردان خواست نسبت به هشدارهای ابلاغ شده توجه ویژه داشته باشند تا دچار حوادث ناگوار نشویم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    1 0
    امیدوارم دیگه حماقت نکنند تا مبادا اینبار جسدشون بیاد.
    • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      0 0
      شکر خدا نجات یافتند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس