کد خبر 1164708
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۹
داداش زاده:خط دفاع پرسپولیس خوب و خط حمله استقلال بی نظیر است/فکری و گل محمدی مساوی می خواهند

بازیکن اسبق تیم های استقلال و پرسپولیس گفت: خط دفاع پرسپولیس همه روزنه ها را برای گلزنی می بندد ولی خط حمله استقلال بی نظیر است.

به گزارش مشرق، بهزاد داداش زاده در خصوص دیدار تیم های استقلال و پرسپولیس و شرایط دو تیم صحبت هایی را انجام داد که در زیر می خوانید.

*در دربی هیچ تیمی از پیش برنده یا بازنده نیست

هافبک اسبق استقلال و پرسپولیس اظهار داشت:دربی همیشه نسبت به سایر بازی ها متفاوت است و این موضوع همیشه وجود داشته است. در همه ادوار تاریخ مشخص نبود چه تیمی برنده می شود. یک روز می گفتند استقلال برتر بوده و بازی را می برد و برعکس یک روز پرسپولیس برتر بوده اما اتفاقی که همه فکر می کردند رخ نداده است. خودم در چند دربی حضور داشتم و این اتفاقات را دیدم.

* بازیکنان دوست دارند در غیاب تماشاگران تاریخ ساز شوند

وی افزود: وقتی وارد زمین می شوید تماشاگران و هیاهو روی تیم ها اثر می گذارد و بازیکنان در مستطیل سبز شرایطی دیگر پیدا می کنند اما در این دربی تماشاگر نیست و بازیکنان دوست دارند خودشان را نشان بدهند و تاریخ ساز شوند. خیلی مواقع بازی ها قشنگ شده و خیل مواقع هم بازی ها سرد و بی روح بوده و مساوی شده است. 

*پرسپولیس با حواشی که برایش به وجود آوردند جام آسیا را از دست داد

هافبک اسبق پرسپولیس و استقلال با اشاره به وضعیت دو تیم یادآور شد: قبل از فینال لیگ قهرمانان یکسری حواشی برای پرسپولیس به وجود آوردند، قبلا هم گفتم اگر حواشی نباشد این تیم می تواند قهرمان آسیا شود اما دیدید که با ما حواشی جام را از دست داد. بعد از برگشت از آن بازی ها پرسپولیس با نساجی در آن زمین که فوتبالش مثل واترپلو بود دچار مشکل شد.

سپس در اصفهان یک تساوی دیگر گرفت در حالی که می توانست برنده شود. روز گذشته هم این تیم دو نیمه متفاوت داشت و نیمه اول اصلا این تیم خوب بازی نکرد و جا به جایی بازیکنان قابل پیش بینی نبود.هر چند خود گل محمدی به عنوان مسئول فنی تیم باید در خصوص دلایل این موضوع پاسخ بدهد.

*لک می تواند عابدزاده دوم پرسپولیس باشد

داداش زاده تصریح کرد:ما نمی دانیم در تمرینات چه می گذرد ولی در اینکه این تیم خوب بازی می کند و کادر فنی اش کارشان را خوب بلد هستند شکی وجود ندارد. در دقایق پایانی بازی با سپاهان سردرگمی وجود داشت و لک هم نشان داد می تواند عابدزاده دوم باشد. از نظر من در دربی برای گل زدن به پرسپولیس همه روزنه ها بسته است و خط دفاع این تیم و دروازه بان این تیم فوق العاده خوب کار می کنند اما نقطه ضعف این تیم خط حمله است که مشکلش باید برطرف شود.

* استقلال با فکری خوب نتیجه گرفته است

هافبک اسبق استقلال با اشاره به شرایط آبی پوشان گفت: فکری امسال تیمی را تحویل گرفته که خودش آن را نبسته و بازیکنانش هنوز با تفکرات سرمربی خودهماهنگ نشدند. البته استقلال شاید در چند بازی خیلی خوب بازی نکرده باشد اما صدرنشین لیگ برتر و خیلی خوب نتیجه گرفته است. اینکه استقلال بازی قبل از دربی را برده پوئن خوبی است ولی همانطور که گفتم تضمین برنده شدن در دربی نیست. این حرف ها فقط در فضای مجازی است و در زمین این مسائل تاثیری ندارد.

بیشتر بخوانید:

ترسناک‌ترین دیدار پرسپولیس - استقلال از نگاه رکورددار دربی

*فکری و گل محمدی بی گدار به آب نمی زنند و برای تساوی می آیند

وی تاکید کرد: هر تیمی برنده دربی باشد می تواند قهرمان نیم فصل شود چون هر دو تیم نمی خواهند از صدر جدول فاصله بگیرند. از نظر من قطعا هر دو تیم برای حفظ نتیجه و مساوی  وارد زمین می شوند و بعید می دانم فکری و گل محمدی در دربی بی گدار به آب بزنند مگر اینکه پنالتی بدهند یا در شروع مجدد به گل برسند که در آن صورت شرایط بازی فرق می کند.

* خط دفاع پرسپولیس خوب است، خط حمله استقلال بی نظیر

داداش زاده ادامه داد:خط دفاع استقلال از پرسپولیس ضعیف تر است ولی هر دو تیم دروازه بان های واقعا خوبی دارند.هافبک های پرسپولیس خیلی بهتر از استقلال هستند و چند سال است کنار هم بازی می کنند اما خط حمله استقلال بی نظیر است.باید دید کدام بازیکن در خط حمله استقلال سر حال است، چون آنها مقابل بهترین خط دفاع لیگ بازی می کنند.

*دربی های قدیم و با دربی های جدید زمین تا آسمان فرق دارد

وی با اشاره به اینکه دربی های قدیم با دربی های کنونی  زمین تا آسمان فرق دارد عنوان کرد:دهه 60 و 70 بازیکنان  بزرگی در استقلال و پرسپولیس داشتیم و هر کدام از آنها نتیجه یک مسابقه را عوض می کردند. مثلا عابدزاده و غلامپور راحت گل نمی خوردند. کسی در دفاع نمی توانست از پنجعلی و محرمی عبور کند یا در استقلال کسی از زرینچه و بیانی رد نمی شد.

شما ببینید بعد از دهه 80 آیا در فوتبال ایران چنین بازیکنانی پیدا شد؟ بعدا فنایی و طالب لو و سپس رحمتی و بیرانوند به دروازه ها آمدند اما در دفاع چه کسی را پیدا می کنید که ثبات کاملی مثل زرینچه و پنجعلی داشته باشد؟ فقط یک سید جلال در پرسپولیس وجود دارد و اگر او برود مثل او پیدا نمی شود.

* کسی نیست به وحید امیری و مهدی قائدی پاس بدهد

هافبک اسبق سرخابی ها خاطرنشان کرد: در فوتبال ایران دلال و دلال بازی مد شده و اگر کسی دلال نداشته باشد نابود می شود. ما بازیکنان شایسته ای در لیگ ها داریم ولی دستشان به لیگ برتر نمی رسد.ما هنوز دلمان در تیم ملی به شجاعی و دژاگه خوش است. نمی گویم آنها بد هستند ولی انگار دیگر بازیکن خوب نداریم. یک بازیکن در فوتبال ایران پیدا کنید که یار مستقیم را از پیش بردارد.

در استقلال اسماعیلی را خیلی قبول داشتم، الان قائدی در این تیم خوب است ولی کسی نیست به او پاس بدهد. یا همین وحید امیری در پرسپولیس خوب کار می کند ولی تنها است.در قدیم فرشاد پیوس 100 متر هم در زمین نمی دوید ولی بوی گل می داد. مرفاوی و مدیر روستا به هر شکلی سانتر می کردید گل می زدند اما الان برای مهاجمان باید لقمه آماده حاضر کنید.متاسفانه در فوتبال ما استعدادیابی فراموش شده است.

*افشاگری از اتفاق عجیب در تیم دسته اولی

داداش زاده خاطرنشان کرد: مگر می شود یک مربی را از لیگ برتر به لیگ یک ببرند و مرتب جای او را عوض کنند؟ مربی داریم که 3 تیم را نابود کرده، باز دوباره سر کار است. معلوم است که با این روش فوتبال ما نابود می شود. روز گذشته به زمین یکی از دوستانم رفتم و دیدم در آنجا یک مسابقه دوستانه بین تیم لیگ برتری و تیم لیگ یکی برگزار می شود.

در بین دو نیمه به سرویس بهداشتی رفتم و دیدم یک بازیکن تیم لیگ یکی هم به سرویس بهداشتی آمد، مربی این تیم که نمی دانست من در سرویس بهداشتی هستم به بازیکن تیمش گفت از شیاف استفاده کن. او می خواست بازیکنش با این حربه بیشتر بدود، آن هم در بازی دوستانه مقابل تیم لیگ برتری. آیا این مسائل در فوتبال ما رصد می شود؟ آیا بحث دوپینگ در لیگ ها بررسی می شود؟ همین است که هر روز در فوتبالمان نزول می کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس