کد خبر 1164650
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
بورس نمایه

امروز ۱۷ دی ۹۹ بورس روز قرمزی را داشته و تا این لحظه شاخص کل نزدیک به ۳۹ هزار واحد ریخته است و کم کم در حال از دست دادن کانال ۱.۳ میلیون واحدی است. دلیل منفی شدن بورس امروز چه بود؟

به گزارش سرویس بورس مشرق، امروز ۱۷ دی ۹۹ بورس اصلا حال روز خوبی ندارد و در ادامه منفی‌های این چند روز اخیر و به خصوص منفی‌های روز گذشته، امروز نیز بازار قرمزپوش است.  

تا لحظه نگارش این متن شاخص کل بیش از ۳۹ هزار واحد ریخته است و این شاخص در حال از دست دادن کانال ۱.۳ میلیون واحدی است و آنچه مسلم است حمایت یک میلیون و ۳۲۰ هزار واحدی هم تا این لحظه از بازار از دست رفته است.

بیشتر بخوانید:

دود قیمت دستوری در چشم سهامداران عدالت

 شاخص هموزن نیز تا این لحظه بیش از ۵۲۰۰ واحد کاهش را تجربه کرده است و اوضاع در سهام کوچک نیز چندان مناسب نیست.  

بزرگان بازار در منفی فرو رفته اند و هر روز منفی‌تر از دیروز هستند. روند خروج پول حقیقی از بازار هم ادامه دارد.

چرا بورس امروز منفی شد؟

این پرسشی است که شاید بسیاری از سهامداران از خود می‌پرسند. مهمترین دلیل این منفی بورس امروز تصمیم وزارت صمت در روز گذشته بود.  

روز گذشته خبرها و نامه‌نگاری‌ها حکایت از آن داشت که وزارت صمت تصمیم دارد تا قیمت‌های پایه محصولات فولادی در بورس کالا را دوباره کاهش دهد. در شیوه نامه پیشین مدیریت بازار فولاد، قیمت‌های پایه برای عرضه محصولات فولادی در بورس کالا ۸۰ درصد بهای فوب منطقه CIS تعیین شده بود. همین رقم نیز با انتقادات بسیاری مواجه شده بود و حالا علیرضا رزم حسینی وزیر صمت تصمیم گرفته تا قیمت پایه را ۱۰ درصد دیگر کاهش دهد. هرچند این تصمیم تاکنون با مقاومت بورس کالا روبه‌رو شده است و از لحاظ قانونی، اجرای آن به تایید شورای‌عالی بورس نیاز دارد، اما همین خبر کافی بود تا سهامداران روز گذشته از گروه‌های بزرگ و کالامحور بورس تهران خارج شوند.

علیرضا رزم حسینی وزیر صمت تصمیم گرفته تا قیمت پایه عرضه محصولات فولادی را ۱۰ درصد دیگر کاهش دهد.

فولاد دومین شرکت بزرگ بازار سرمایه است و منفی آن باعث تاثیر بر روی کل بازار خواهد شد.

البته برخی نیز عرضه اولیه امروز را بی تاثیر در منفی امروز بورس نمی‌دانند. در شرایطی که بورس اوضاع مساعدی ندارد عرضه اولیه‌ها می‌توانند این شرایط را بدتر کنند.  

به هر صورت آنچه مسلم است این است که یک روز این بورس، به دلیل اختلاف دو وزیر اقتصاد و نفت بر سر عرضه پالایشی یکم ریخت و امروز به دلیل تصمیم وزیر صمت! این در حالی است که رئیس جمهور روحانی روز گذشته گفت که سرمایه گذاران نباید احساس ناامنی کنند! 

منبع:نبض بورس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • علی خان IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    3 4
    یکی از دلایل ریزش بورس فکر کنم افت شاخص کل باشه ،، دومین دلیل ظهور صفهای فروش و غیب شدن یهویی صفهای خرید . سومین دلیل انحراف به راست و چپ یهویی نمودار ها در سرازیری و سربالایی ها چهارمین دلیل را نمی گم تا بمونید سوزان سوزان ...
    • نادری IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      1 0
      تو رو خدا بسه تورو حضرت عباس بسه گوسفند رو اون بالا قربونی کردن تیکه تیکه شده بین بالایی الان دعواست سر استخونش این پایین هست دیگه پول درشت و مهم تاثیر گذار خارج شده روند همینه کلی الانم این کارشناس اون کارشناس پول مردم رو گیر دادن با وعده وعید الکی
  • IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    1 0
    هوای افتابی اخر کار خودشو کرد و تاثیر خودشو رو شاخص گذاشت دیروزم بارندگی باعث منفی شدن شاخص شد فقط دعا کنید شنبه باد نوزه وگرنه شاخص اون یکی حمایتشم از دست میده
  • مجید ها شم زاده IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    5 1
    شستا باید بالای12000تومن معامله شود وضعیت دارا یکم و پالایشی رو هم ببینید. واقعا اين بورس نه با بنیادی کاری داری. نه با تکنیکال مردم هم که ماشالله کلا هیجانی تشریف دارند. بازارگردان ها کم سواد. حقوقی ها عالی سر می برند. عجب بازاری داریم.
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    علتش معلومه نالایقی مسولین بورس و بی تدبیری وزیر اقتصاد
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
      0 0
      ودست کجی هاشون
  • محمدرضا IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    8 0
    کمک کمک سرمایه ما پودر شد در صندوق پالایش و ...
  • جاوید IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    2 0
    روحانی کلا مملکت رو رها کرده دولت مثل مهد کودکی شده که مربی نداره و هر کی به هر کیه .بچه ها از سر وکول هم بالا میرن.جای تأسف داره .یک تیم فوتبال دره پیت از این هیئت دولت بهتر اداره میشه.اعضای تیم با اجازه مربی هر کاری میکنند.یا نمی‌کنند.
  • DE ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    3 0
    علت ریزش بورس چه بود؟ ریزش کرده که تیکه تیکه و ریز ریز بفروشه . آهان منظورتون از ریزش زیرش ارزش بورس بوده . لابد زیرش رو خالی کردند ریزش کرده . یارو رفت زیر ابروهاش رو برداشت دست انداز اولی جفت ابروهاش ریزش کرد ریخت پایین. حالا جدا این میلیارد میلیارد پول مردم که به زمین فرو میره از کجا میاد باز بالا؟؟ چرا فقط یک تعداد کمی همیشه در بورس میلیاردها به جیب میزنند.از کجا میدونند ؟؟
  • پسر IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    به محض اینکه رسیدم به پول واقعی از این بورس مزخرف که فقط برای ایران حتما درمیام
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    1 0
    مشکل ما اظهارنظر روحانی هست... چرا همیشه با ورود دستوری دولتی‌ها بورس ریزش داره حتی یکبار هم به نفع سهام دارها نشد که افزایشی باشه... همش ریزشه
  • علی IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    1 0
    من بیچاره کلی رو سیمرغ و وسدید رفتم تو ضرر. با حدود ۳۵درصد منفی فروختم اومدم پالایش و شتران خریدم حالا اینجا هم ۴۰درصد نابود شدم پالایش را دژپسند با هزار دروغ و تبلیغ به ۱۰هزار تومن فروخت الان شده ۶تومن خداوند خودش ما را از دست این دزدان غارتگر نجات دهد دیگه می‌خوام دست نزنم و حتی نگاه نکنم معاملات را فقط به خدا پناه میبرم از شر روحانی و دژپسند و قالی باف خدایا به داد این مردم بدبخت برس که از ترس تورم و برای حفظ ارزش پولشان به بورس پناه اوردن تاریخ ثبت خواهد کرد که دولت ایران در سال ۹۹ ملت ایران را در بورس قربانی کرد و نمایندگان بی لیاقت هم فقط دنبال خرید ماشین لوکس خودشان بودند در سخت ترین شرایط اقتصادی دولت دست توی جیب مردم کرد و پس انداز چند ساله انگشتر و گردنبند دختران و پول رهن مستأجران و وام های ۱۸درصدی که خودش به ما داده بود به غارت برد فراموشم نمیشود آقای روحانی ما رو حرف شما همه چیز را به بورس سپردیم و شما اندک لقمه های سفره فقیرانه ما را با نیرنگ دزدیدی
  • علی کرمیان IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    1 0
    آقای روحانی گفته مردم نبایداحساس ناامنی بکنند وقتی که زندگیمون داره دود میشه چطور احساس ناامنی نکنیم بیست روزه مدام منفیه لطفابه جای گفتن عمل بکنید دستورحکومتی بدهیدملت خیلی ناراضی هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس