کد خبر 1164524
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶
دارو نمایه داروخانه نمایه

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: برای تأمین سلامت مردم کشورمان، تمام گزینه‌ها برای درمان بیماری کرونا روی میز است اما اولویت استفاده از واکسن داخلی و تولیدات دانشمندان خودمان است.

به گزارش مشرق، روح‌الله متفکرآزاد، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه همه باید از واکسن ایرانی برای مقابله با کرونا حمایت کنیم، گفت: دانشمندان ما همیشه ثابت کرده‌اند که در خطوط مقدم علمی دنیا قرار دارند. اولین‌ بار نیست که جمهوری اسلامی ایران در حوزه واکسن‌سازی ورود می‌کند و ما در گذشته هم تجربیات موفقیت‌آمیزی در این زمینه داشته‌ایم.

بیشتر بخوانید:

روند نزولی سهم ریالی واردات دارو

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران وضعیت بسیار خوبی در پیشرفت در عرصه بهداشت و درمان دارد، افزود: کشور ما در سخت‌ترین شرایط تحریمی هم روی پای خودش ایستاده است و فعالیت‌های دانشمندان کشورمان برای ساخت واکسن کرونا نشان‌دهنده آن است که ما در این زمینه هم به توانمندی‌های خودمان تکیه می‌کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مگر همه واکسن‌های خارجی مقابله با کرونا تاکنون موفقیت‌آمیز بوده است؟ برخی از این کشورها حتی حاضر نیستند برای واکسن‌های خود تضمین ارائه دهند و زیر بار واکسن‌های تولیدی خود هنگام فروش نمی‌روند و در این شرایط آنان حق ندارند که درباره کشور ما اظهارات بی‌اساسی را مطرح کنند.

متفکرآزاد تأکید کرد: زمان ثابت خواهد کرد که ملت ما چه دستاورد عظیمی در این عرصه از خود برجای خواهد گذاشت و لازم است بنده از دانشمندان فهیم، توانمند و مجاهدمان برای فعالیت در جهت ساخت واکسن کرونا تشکر کنم. همچنین لازم است همه ملت با همدلی و یکپارچگی از دستاوردهای کشورمان در عرصه‌های مختلف و همچنین پزشکی حمایت کنند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: واکسن‌های ما برای مقابله با کرونا در وهله اول باید مراحل بالینی خود را طی کنند تا پس از اطمینان از صحت و درستی آن واکسن‌ها، در اختیار مردم قرار گیرند و شکی نیست که تمام جوانب ایمنی در واکسن‌های داخلی رعایت خواهد شد.

وی بیان کرد: غربی‌ها سابقه خوبی در ارائه دارو به کشورمان ندارند و ما نمی‌گذاریم که سابقه نه چندان مناسب غرب در دادن داروهای آلوده و واکسن‌های خون‌آلود به کشورمان مجدداً تکرار شود و ما گذشته را فراموش نمی‌کنیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: ناگفته نماند که ایران کاملاً هوشمندانه تمام واکسن‌های دنیا را رصد می‌کند و ملت ما اطمینان داشته باشند که مسئولان کشور و همچنین مجلس شورای اسلامی در این زمینه پیگیر هستند و رصد می‌کنند تا حقوق ملت و امنیت بهداشتی آنان تأمین شود.

متفکرآزاد تأکید کرد: برای تأمین سلامت مردم کشورمان، تمام گزینه‌ها برای درمان بیماری کرونا روی میز است اما اولویت، استفاده از واکسن داخلی و تولیدات دانشمندان خودمان است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس