کد خبر 1164493
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳
سه نظامی روس در منطقه تحت کنترل تروریست‌ها در سوریه زخمی شدند - کراپ‌شده

معاون نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت از روسیه و دیگر کشورهای حامی دولت سوریه خواست تا دمشق را وادار کنند که به استفاده از سلاح شیمیایی اعتراف کند.

به گزارش مشرق به نقل از ریانووستی، «ریچارد میلز» معاون نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه در سخنانی دولت سوریه را به استفاده از سلاح شیمایی متهم کرد و گفت که شورای امنیت مسئول ضمانت اعمال تحریم‌های سخت علیه کسانی است که از سلاح‌های شیمیایی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

سوریه تحریم‌های آمریکا را جنایت جنگی خواند

میلز گفت: ما نمی توانیم ساکت بشینیم و اجازه بدهیم که استفاده از سلاح شیمیایی به امری طبیعی و مساله‌ای قابل قبول تبدیل شود.

وی افزود: از روسیه و کشورهای حامی اسد می خواهیم که از سوریه بخواهند تا به استفاده از سلاح شیمیایی اعتراف کند!

بیشتر بخوانید:

دمشق: سوریه نه اصلا سلاح شیمیایی در اختیار دارد و نه آن را به کار گرفته است

از سوی دیگر، «دمیتری بولیانسکی» معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل از استاندارها و معیارهای دوگانه سازمان منع گسترش سلاح هسته‌ای در قبال سوریه انتقاد کرد و گفت: سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی به ابزاری برای بازی‌های سیاسی تبدیل شده است.

وی تأکید کرد، سازمان منع گسترش سلاح شیمیایی از «بیماری مزمن سیاسی‌کاری» رنج می‌برد که به درمان نیاز دارد.

وزارت خارجه سوریه پیشتر گزارش سازمان منع سلاح‌های شیمیایی علیه این کشور را گمراه‌کننده و حاوی نتیجه‌گیری‌های دروغ و ساختگی اعلام کرده بود.

از سوی دیگر، دولت سوریه بارها این اتهام زنی‌های آمریکا و غرب را رد و اعلام کرد که دمشق همه تسلیحات شیمیایی خود را به موجب توافقنامه سال ۲۰۱۳ تحویل داده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • Arman IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    وقتی که شما با زور و غیرقانونی وارد کشورشون میشید اگر هم از سلاح شیمیای استفاده کنند حق دارند چون هم خاک خودشونه و هم اینکه هر کاری خواستن میتونن بکنن حتی غیرقانونی باشه و شما حق اعتراض نداری اگه از سلاح شیمیایی بدتون میاد و خوش ندارید که باشه راه باز جاده دراز مجبورتون نکردن بمونید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس