زمان اعلام آثار برتر دوسالانه پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت مشخص شد

دبیر اجرایی اولین دوره «دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت؛ جایزه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی»، از اعلام نتایج این دوسالانه همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب خبر داد.

به گزارش مشرق، «حسن علایی فعال» دبیر اجرایی اولین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت؛ جایزه سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، با اشاره به زمان اعلام نتایج این دوسالانه، اظهار داشت: قرار است این مراسم همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در روز ۱۴ بهمن برگزار شود.

وی یادآور شد: بنا بر این بود که این رویداد فرهنگی در تاریخ ۲۵ آذر همزمان با «روز پژوهش» برگزار و نتایج داوری و ارزیابی کتاب‌ها و رساله‌های دکتری اعلام شود؛ اما با توجه به مشکلی که در سطح کشور به‌واسطه شیوع بیماری «کرونا» پیش آمد و با تعطیلی بعضی از شهرها از جمله تهران مواجه شدیم؛ بنابراین به‌خاطر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مجبور شدیم تا این مراسم را به تعویق بیاندازیم.

علایی تصریح کرد: البته پیشنهادهایی بنا بر اجرای مراسم به‌صورت مجازی داده شد؛ اما با توجه به اینکه این دوره اولین دوره مراسم بود و علاقه‌مند بودیم که این مراسم با حضور جمعی از مسئولین لشکری و کشوری و پژوهشگران و مدیران مراکز دانشگاهی و پژوهشی برگزار شود، ترجیح دادیم برنامه را با تعویق دنبال کنیم تا از حضور پژوهشگران بهره‌مند شویم.

دبیر اجرایی اولین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر پژوهشی دفاع مقدس و مقاومت با بیان اینکه این مدت تعویق برای بعضی از مراکز دانشگاهی و پژوهشی که نتوانسته بودند در زمان مقرر آثارشان را بفرستند، فرصت مغتنمی شد، افزود: خوشبختانه در این مدت ما توانستیم با برخی از مراکز پژوهشی و دانشگاهی ارتباط برقرار کنیم و بعضی از آن‌ها هم استقبال و همکاری خوبی داشتند و آثارشان را برای شرکت در دوسالانه ارسال کردند؛ حتی  بعضی از مراکز دانشگاهی که تازه در جریان قرار می‌گیرند، مبادرت به ارسال آثارشان می‌کنند.

ارسال آثار پژوهشی در بخش رساله‌های دکتری تا آخر دی‌ تمدید شد

وی با بیان اینکه ارسال آثار پژوهشی در بخش رساله‌های دکتری تا آخر دی‌ تمدید شده است، گفت: مراکز پژوهشی و دانشگاهی که فرصت نکردند آثارشان را برای ما بفرستند، تا آخر دی این امکان برای آن‌ها وجود دارد تا آثار خود را برای ما بفرستند و در مراسم شرکت کنند تا کارهای‌شان مورد ارزیابی و داوری قرار بگیرد.

علایی با اشاره به اینکه این فرصت مغتنم برای ما این لطف را داشت و باعث شد که آمار آثار ارسالی از حیث رساله‌های دکتری بالا برود، اظهار داشت: ما قبلاً این دغدغه را داشتیم که امکان دارد در بحث جمع‌آوری رساله‌های دکتری، با توجه به محدودیت‌هایی که وزارت علوم قرار داده توفیق آن‌چنانی نداشته باشیم؛ اما با شیوع بیماری کرونا و تعطیلی که حاصل شد و تمدیدی که در انجام مراسم پیش آمد، این فرصت به دست آمد.

خاطرنشان می‌شود؛ پژوهشگران می‌توانند آثار پژوهشی در بخش رساله‌های دکتری را از طریق لینک‌های ارتباطی زیر به دبیرخانه ارسال کنند.

آدرس دبیرخانه: تهران، خیابان دوازده فروردین، بعد از ژاندارمری، پاساژ ناشران، طبقه اول، واحد ۴
آدرس وب‌سایت: www.defamoghaddas.ir
دورنگار: ۲۲۹۰۹۵۳۷ – ۰۲۱
تلفن: ۲۹-۲۲۹۰۹۵۲۴ – ۰۲۱ داخلی ۳۰۲ و ۴۰۰

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس