تبلور گفتمان «ما ملت شهادتیم» در سیره زندگی شهید «فخری‌زاده»

تقارن چهلمین روز شهادت شهید «دکتر محسن فخری‌زاده» و سالگرد شهادت مرد میدان، سردار دلها «حاج قاسم سلیمانی» نشان دهنده‌ی این گفتمان عمومی در بطن جامعه‌ی ماست که: «ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم».

به گزارش مشرق، تقارن چهلمین روز شهادت شهید «دکتر محسن فخری‌زاده مهابادی» و سالگرد شهادت مرد میدان، سردار دلها «حاج قاسم سلیمانی» نشان دهنده‌ی گفتمان عمومی «ما ملت شهادتیم» در سطح جامعه است.

کشور ما به لحاظ ژئوپولیتیک یکی از کشورهای خاص در جهان به شمار می‌رود. ایران به لحاظ داشتن موقعیت‌ها و امکانات و ذخائر خاص طبیعی و نیز دارا بودن از معادن نرم‌افزاری که همان اندیشمندان و اربابان فکر باشد، همواره مورد توجه دوست و دشمن قرار گرفته است. بسیاری از دشمنان در لباس دوست وارد این آب و خاک شده‌اند و به خیال خام خود نیت به حذف فیزیکی ستارگان پر فروغ این سرزمین کرده‌اند اما بی‌خبرند از آن که رسم شهادت طلبی از دیرباز تا کنون آیین و مرام و مسلک خدومان این سرزمین است.

امروز، در سالگرد شهادت سردار دلها «حاج قاسم سلیمانی»، چهل روز از شهادت شهید «محسن فخری زاده» معاونت وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و پدر علم هسته‌ای ایران می گذرد. رسیدن به فیض شهادت آرزوی دیرینه‌ی شهید«فخری زاده» بود.

این ادعا را می‌توان از روی سیره‌ی زندگی و منش آن شهید بزرگ و نیز شاگردانی که در عرصه‌ی استقلال هسته‌ای کشور تربیت کرد، دریافت. شهید «دکتر فخری زاده» سابقه‌ی مدیریتی در بسیاری از موسسات تحقیقاتی علوم هسته‌ای کشور را داشت. عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین علیه السلام، مدیریت سازمان نوآوری و تحقیقات دفاعی(سپند) و معاونت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شاخص‌ترین فعالیتهایی هستند که در کارنامه‌ی کاری شهید «فخری‌زاده» چشم نوازی می‌کنند.

آن شهید بزرگوار در سالیان دفاع مقدس در جبهه‌ها نیز حضور موثر داشت و از فرماندهان موشکی ایران در آن دوران بود.

ماحصل همه‌ی فعالیت‌های آن شهید بزرگوار تربیت اندیشمندانی است که جملگی در راه استاد خود گام برداشتند و بعضا در راه استقلال هسته‌ای کشور به فیض شهادت نائل شدند. شهید «داریوش رضایی نژاد»، شهید «مصطفی احمدی روشن»، شهید «مجید شهریاری» و شهید «مسعود علی محمدی» همگی از دانشمندان علوم هسته‌ای کشور بودند که در راه اعتلای علمی و استقلال هسته‌ای کشور به شهادت رسیدند و مام میهن به وجودشان افتخار می‌کند.

نام شهید «فخری‌زاده» در لیست افراد مورد تحریم آمریکا قرار داشت. وجود نام آن شهید بزرگوار در چنین فهرستی خود گواه بر آن ادعاست که دشمنان این سرزمین چشم دیدن بزرگانی مانند آن  دانشمند فرهیخته را نداشتند و  همچنان سعی بر حذف فیزیکی اینگونه مفاخر علمی کشور را در سر می‌پرورانند. اما نمی‌دانند روحیه‌ی شهادت طلبی سالهای سال در وجود چنین بزرگانی رشد کرده و به حد تعالی رسیده است.

کشور هنوز داغ «مرد میدان» را در سینه داشت که باز عزادار سرداری دیگر در عرصه‌ی دفاعی، امنیتی و هسته‌ای کشور شد. تقارن چهلمین روز شهادت شهید «دکتر محسن فخری‌زاده مهابادی» و سالگرد شهادت مرد میدان، سردار دلها «حاج قاسم سلیمانی» نشان دهنده‌ی این گفتمان عمومی در بطن جامعه‌ی ماست که: «ما ملت شهادتیم، ما ملت امام حسینیم».

*علی عبدالصمدی

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    2 0
    اصلاح طلبا ملت کدخدان!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس