کد خبر 1164378
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
مالک شریعتی

شریعتی گفت: اگرچه دولت فروش ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز را در لایحه پیش‌بینی کرده بود اما کمیسیون تلفیق سقف صادرات را با هدف کاهش وابستگی به نفت یک و نیم میلیون بشکه تعیین کرد.

به گزارش مشرق، مالک شریعتی سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در تشریح وظایف کمیته انرژی و رابطه مالی نفت در کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰، گفت: پیشنهادات نمایندگان در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی، شرکت‌های ملی نفت، گاز، پتروشیمی، توانیر و موضوعات مربوط به اموال و دارایی در کمیته انرژی بررسی و نتایج درآمدی آن جهت بررسی به کمیته منابع و نتایج هزینه‌ای آن به کمیته هزینه‌ای می‌رود.  

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این کمیته تاکنون جلسات متعددی داشته و پیشنهاد متعددی مانند "خلق منابع جدید از حوزه فرآورده‌های نفتی"  مورد بررسی قرار گرفته‌اند، افزود: اگرچه دولت فروش ۲ میلیون و  ۳۰۰ هزار بشکه نفت در روز را در لایحه پیش‌بینی کرده بود اما کمیسیون تلفیق سقف صادرات را با هدف کاهش وابستگی به نفت یک و نیم میلیون بشکه تعیین کرد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با هدف جلوگیری از خام فروشی و حمایت از تولید داخل درآمدهای حاصل از صادرات مواد معدنی، فلزی غیرفلزی، نفت، گاز و پتروشیمی خام و نیمه خام مشمول مالیات شدند البته صادرات محصولات تولیدی مشمول مالیات و عوارض نیست که هدف از این مصوبه کمک توسعه به صنایع پایین دستی در حوزه معدنی و پتروشیمی است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد GB ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    4 0
    ما باید به جایی برسیم که خودمان نفت خام وارد کنیم این خام فروشی آینده فرزندانمان رو خراب می‌کنه
  • IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    اینکه شد 1.5 میلیون بشکه
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    خوب یعنی فقط کسری بودجه همین الان 500 هزار بشکه داریم می فروشیم می خواد دولت باقی پول را از کجا بیاورد
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    خوب جهت تبلیغ این دولت برای انتخابات است
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    شاید این دولت دلار را نیز به زیر ده هزار تومن بیاورد تا دولت بعدی را بدنام و بدهکار به موسسات مالی و جهانی بنماید
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    الان توی روستاهامون گاز نداریم روستایی باید نفت بخره تا بخاریشون روشن بمونه. دولت اومده تموم کارت های یارانه ای رو با رمزاشون جمع کرده و ۳ ماهه نداده و گفته شماها دیگه یارانه ندارید و ما یک بشکه نفت به ازای ۴۵ هزار تومن یارانه بهتون میدیم. مردم بیچاره گفتن ما قبلا هر بشکه نفت رو ۱۵ تومن می خریدیم و پول میدادیم شماها چرا یارانه مون رو گرفتین؟؟؟ اعتراض هم کردیم گفتن برین از سرما بمیرین. من خواهش میکنم پیگیری کنید روستای قاباخ کلات خراسان رضوی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس