احمد مازنی سلفی حقارت

یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس دهم به تازگی در یادداشتی مدعی معارضه شورای نگهبان با رکن "جمهوریت نظام" شد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

مطمئنیم بایدن "تحریم سنگ‌های قیمتی" را لغو می‌کند!

محسن آرمین، فعال اصلاح‌طلب و از دستگیرشدگان فتنه سال 88 به تازگی در بخشی از یک مصاحبه که سایت اعتمادآنلاین آنرا منتشر کرد، در اشاره به طرح راهبردی مجلس در بحث هسته‌ای، با انتقاد از این مصوبه گفته است:

"در حالی که رئیس جمهور جدید آمریکا می‌گوید با رسیدن به قدرت آمریکا را به برجام باز می‌گرداند و حداقل مطمئن هستیم او برخی از تحریم‌ها را لغو خواهد کرد، این قانون دولت را ملزم می‌کند ظرف دو ماه یعنی به محض روی کار آمدن بایدن و بدون کمترین مهلت و فرصتی، اگر تحریم‌ها برداشته نشد دولت غنی سازی را توسعه دهد و  تأکید می‌کند تخلف از این قانون، زندان هم دارد. یعنی رییس جمهور و وزیر امور خارجه اگر به این قانون عمل نکنند، تحت تعقیب قرار می‌گیرند و مجازات زندان هم دارند. "

او می‌افزاید: حالا تصور کنید این دولت که نه از حمایت دو قوه دیگر برخوردار است و نه از حمایت شورایعالی امنیت ملی و مجلسش رئیس جمهور و وزیر امور خارجه‌اش را به محاکمه و حبس تهدید می‌کند، می‌خواهد با طرف های خارجی در مورد حساس ترین مساله مذاکره کند و منافع ایران را حفظ کند. [1]

*اطمینان آرمین از لغو برخی تحریم‌ها به دست "جو بایدن" آمریکایی البته در مقابل یک تجربه تست شده قرار دارد و آن برجام است.

برجامی که دولت ایران در صبح روز امضای آن نیز تحریم شد و چند تحریم اسمی لغو شده هم عملا کارا نبود. به نحوی که حتی محمدجواد ظریف از این می‌گفت که ما حتی نمی‌توانیم یک حساب در بانک‌های انگلیسی باز کنیم! [2]

در بحث تحریم‌هایی که در توافقات لغو خواهند شد همچنین جدای از بی‌توفیری بود و نبود این تحریم‌ها، باید دانست که آمریکا با هیچ منطقی حاضر به لغو تحریم‌های روانی مهمی مثل تحریم نفت و یا تحریم تسلیحاتی، هواپیمایی و دارویی علیه ایران نخواهد شد و صرفا حاضر است درباره مقولاتی مثل "تحریم صادرات سنگ‌های قیمتی"! که در توافقات قبلی مورد توافق قرار گرفت؛ به لغو فکر کند. و البته آنهم در حالت نمایشی!

پس بدانیم که اطمینان آرمین همان اطمینانی است که او و امثال او در سال 88 به وقوع تقلب در انتخابات داشتند.

در بحث خالی شدن دست دولت در مذاکره هم بیان این نکته ضروریست که جدای از درست و غلط مصوبه مجلس و یا قدرت تأثیرگذاری کم یا زیاد مجلس در هریک از دوره‌ها اما دولت در ایران یک دولت قدرتمند و مبسوط‌الید است به نحوی که بیش از 95 درصد از اجرائیات و درآمدهای کشور را نیز در اختیار دارد.

چنین دولتی با چنین مختصاتی به راحتی می‌تواند منویات خود را در هر زمینه‌ای به پیش ببرد. همانطور که دولت سابق گفتمان مدیریت جهانی و انسان کامل و دست آخر مذاکره با آمریکا را به پیش می‌برد و کاری به مجلس نداشت و همانطور که آقای روحانی گفتمان برجامی خود را بدون توجه به هشدارهای رهبری و مجلس یازدهم و بی‌اعتنا به خواست و مصلحت مردم همچنان به پیش می‌برد (و البته شکست خورده است).

دقت شود که ادعای اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه سرمایه‌گذاران خارجی با دیدن تنش‌های داخلی و تیترهای تنش‌زای رسانه‌ها به ایران نمی‌آیند نیز یک حرف غلط است زیرا اولا سرمایه‌گذار برای کسب سود حتی به ناامن‌ترین نقاط دنیا هم می‌رود و ثانیا تجربه‌هایی مثل نفت خوش‌طعم لیبی وجود دارد که نشان می‌دهد آمریکا چطور حتی علیرغم اینکه سفیر و چند دیپلماتش در این کشور کشته شدند اما همچنان در لیبی ماند و به مکیدن نفت این کشور برای خود و اذنابش ادامه داد.

***

"مدیریت جهادی" موجب بی‌عدالتی، آلودگی هوا و انفجار فساد شد!

شورای شهر در دوراهی تخریب "پل صدر" یا عذرخواهی از قالیباف

محمدجواد حق‌شناس، فعال اصلاح‌طلب و عضو شورای شهر تهران به تازگی در نطق خود در شورای شهر با اشاره به دوران مدیریت قالیباف در شهرداری تهران گفته است: اعضای شورای عالی شهرسازی و معماری در اواخر دهه ٨٠ بجای متوقف ساختن روند ویرانگر تراکم فروشی در شهر تهران، در طرح تفصیلی سال ١٣٩١ بدون توجه به آثار اجتماعی، فرهنگی، زیست محیطی و اقتصادی و استلزامات ایمنی و مدیریت بحران ها و حوادث غیر مترقبه به بهانه نیاز به تامین مسکن و در اصل با هدف کسب درآمد، سقف تراکم های ساختمانی را به گونه‌ای فاجعه آمیز افزایش دادند.

به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، او می‌افزاید: این روند برای شهرداری وقت فرصت مناسبی ایجاد کرده بود تا با تکیه بر مصوبات شورای عالی معماری و شهرسازی چوب حراج به زمین و آسمان شهر زده و به گواه آمار سالانه با دریافت بیش از ١٠هزار میلیارد تومان به عنوان درآمد ناشی از تراکم فروشی به ساخت و سازها و مگاپروژه های آنچنانی بپردازد که امروز دردی از شهر ما تهران است و نمونه آن ساخت پل صدر با هزینه‌ای نجومی و کارکردی غیر قابل قبول است.

حق‌شناس با بیان اینکه این شهر فروشی تاریخی آثار فاجعه باری داشت، می‌افزاید: افزایش شدید جمعیت پذیری شهر برخلاف طرح جامع، رشد سرسام آور بهای زمین و مسکن در تهران و اطراف آن و فاصله گرفتن بخش ضعیف و نیازمند مسکن با آرزوی داشتن مسکن برخلاف عدالت اجتماعی، تخریب باغات برخلاف محیط زیست، تغییر غیرقانونی کاربری های اراضی، رشد تصاعدی آلودگی هوا و آب، تشدید ترافیک های سنگین، بهم ریختن بافت های اجتماعی و فرهنگی محلات، گسترش بزه کاری و تخریب و آسیب های متنوع اجتماعی، تخریب های برگشت ناپذیر محیط زیست و البته انفجار فساد در این حوزه از جمله دستاوردهای این تراکم فروشی بود.[3]

*آقای حق‌شناس حکما در جریان نیستند که سال آخر عمر شورای شهر پنجم و به عبارتی زنگ حساب این شورا فرا رسیده است و در زنگ حساب هم کسی انشا نمی‌خواند!

ما همچنین قضاوت درباره عملکرد شورای شهری که مشحون از ناکارآمدی است، بیش از 5 شهردار و سرپرست برای تهران عزل و نصب کرد و یکی از اعضای آن نیز به جرم نشر اکاذیب علیه قالیباف به حبس و شلاق محکوم شد اما همچنان هیچ دستور کاری غیر از قالیباف احساس نمی‌کند را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم.

حرف‌های حق‌شناس اگرچه چیزی جز دشمنی سیاسی نیستند و هیچ مبنا یا سندی هم دالّ بر صحت آنها وجود ندارد اما مع‌الوصف و فقط در یک مثال ساده می‌توان به آقایان گفت که اگر فکر می‌کنند "پل صدر"، کارکردی غیر قابل قبول دارد و یا هزینه‌های آن غیر قانونی بوده؛ اولا از قالیباف شکایت و ثانیا پل صدر را هم خراب کنند و طرحی نو دراندازند! در غیر این حالت آنها مکلّفند به سبب دروغ‌پراکنی علیه دستاوردهای مدیریت جهادی از قالیباف عذر بخواهند.

البته از شورای شهر اصلاح‌طلبان تهران "شکایت و تخریب پل" بعید است چه اینکه آنها شکایت نمی‌کنند چون سندی ندارند و از تکرار تجربه میرلوحی که با شکایت قالیباف به حبس و شلاق محکوم شد، به شدت می‌ترسند و ثانیا و در بحث پل صدر نیز این نکته بدیهیست که شورایی که کارآمدی ندارد و اهل اجرای کلان‌پروژه نیست طبعا عرضه خراب کردن هم نخواهد داشت و صرفا با نق‌زنی‌های بی‌پایان روزگار خواهد گذرانید.

گفتنیست، ‌ پل صدر یکی از موفق‌ترین پروژه‌های مدیریت شهری برای روان سازی ترافیک است که فرایند ساخت، بودجه‌ریزی و کنترل پروژه آن می‌تواند در سطح یک الگوی جهانی مطرح باشد.

***

یک نماینده مجلس دهم مدعی معارضه شورای نگهبان با "جمهوریت نظام" شد

محمدجواد فتحی، فعال اصلاح‌طلب و از نمایندگان مجلس دهم طی یادداشتی در شماره سه‌شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون انتخابات 1400 نوشته است:‌

"شورای نگهبان خود را موظف می‌داند تا در انتخابات نظارت داشته باشد و بعضی از زمان‌ها کار را تا جایی پیش می‌برد که یک شخصیتی مانند آیت‌ا... هاشمی رفسنجانی (ره) را ردّ صلاحیت می‌کنند. در هر صورت باید به این نکته توجه داشته باشیم که شورای نگهبان می‌تواند بسیار در انتخابات 1400 تاثیرگذار باشد و آیا می‌خواهد فضا را بازتر کند، یا نه. در حال حاضر ارزیابی دقیقی نمی‌شود از انتخابات 1400 داشته باشیم و اخبار و عملکرد گذشته نشان می‌دهد خیلی آقایانی که دستی در تایید یا رد صلاحیت افراد دارند، خیلی رکن جمهوریت ملاک آنها قرار ندارد. نمایندگان مجلس یازدهم با رای اقلیت مردم وارد انتخابات شدند و همه دیدند که در تهرانی که 10 میلیون جمعیت دارد به چه میزان رای به عنوان نماینده تهران وارد مجلس شدند."[4]

*این از مظلومیت نظام اسلامی و شورای نگهبان است که فردی که با نظارت همین نظام و همین شورا حائز صلاحیت و منصب‌دار شده است و توانسته سابقه نمایندگی مجلس را وارد کارنامه خود کند اما به دلیل چرب و شیرین دنیا در مقابل ارکان نظام می‌ایستد و مدعی معارضه نظام با جمهوریت می‌شود.

این مسئله حاوی تأملات و عبرت‌های فراوانی برای اهل نظر و برای معقبین سیاسی است تا درس بگیرند و به سرنوشت امثال آقای فتحی و سایر قدرنشناسان نظام اسلامی تبدیل نشوند.

لازم به توضیح است که وجود شورای نگهبان و یا به عبارت دیگر، حضور هیئت ناظری که باید صلاحیت داوطلبان حضور در انتخابات‌های یک کشور را احراز کند؛ لازمه و مقوّم جمهوریت است و در تمام دموکراسی‌های پیشرفته دنیا نیز چنین ساز و کاری وجود دارد. و این از مهجوریت عقلانیت و کندی سیاست در اردوگاه اصلاحات است که برخی مردانش علیه شورای نگهبان بپا خواسته‌اند.

مسئله دیگر اقدام غلط ربط دادن میزان مشارکت مردم به آرای شورای نگهبان است.

حتما مشارکت گسترده یک امتیاز است اما حیات و قوام یک انتخابات به رعایت قانون و حضور کاندیداهای صاحب صلاحیت در آن است.

به دیگر سخن اینکه شورای نگهبان در وهله اول شأن قانونی دارد نه سیاسی و این احزاب و طیف‌های سیاسی هستند که بایستی با رفتارهای قانونی خود مردم را به مشارکت تشویق کنند.

رفتاری که البته اصلاح‌طلبان لااقل در انتخابات اخیر در مجلس یازدهم به آن متصف نبودند و با اقدام ناجوانمردانه "تحریم خاموش انتخابات" (لیست نمی‌دهیم!) حامیان خود در میان مردم را به رأی ندادن تشویق کردند.

جالب است که چپ‌ها در مقابل این سؤالات عقلانی که چرا نامزدهای جوان دارای صلاحیت را به شورای نگهبان معرفی نمی‌کنند و یا به کدامین دلیل از رفتارهای شریرانه سیاسی که منجر به خروج رجال آنها از حیطه صلاحیت می شود جلوگیری نکردند!؟ هیچ پاسخی نمی‌دهند و تقلا می‌کنند تا تقصیرهای خود را متوجه شورای نگهبان کنند.

***

1_ https://etemadonline.com/content/456525

2_ mshrgh.ir/783669

3_ www.irna.ir/news/84174300/

4_ http://www.armanmeli.ir/fa/print/main/305362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 22
  • محمد ملایی از قم IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    23 3
    فکر میکنم اگه یک سلفی ذلت دیگه بگیرن کار درست میشه بیچاره های کدخدایان موفق به بوسیدن دست کدخدا که نشدند لا اقل پای این خانم را بوسیدند
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      14 1
      این شورای شهر تا یک ایستگاه مترو را آب و جارو کنند، قالیباف سه خط جدید مترو ساخته بود.
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      11 0
      7/5 سال گذشته اقتصاد کشور را معطل مذاکره با شیطان بزرگ کردند و تورم 800 درصدی سر سفره مردم گذاشتن 6 ماه آینده هم معطل جو بایدن می مانند و در نهایت هیچ !
    • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      13 0
      دکتر قالیباف عزیز خار چشم افساداتی ها
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    22 1
    در اینکه بایدن مودب برخی تحریم ها رو به صورت نمایشی بر میداره ظاهرا شکی نیست. همونطور که سرمایه های داخلیش بعد از انتخابات محموله های متوقف شده در گمرک رو ازاد کردن که ملت رو ... کنن. ما مثل شما خام نخواهیم شد. مذاکره ای نیست و نخواهد بود چون قبلا انجام شده الان بایدهمه ی تحریم ها رو برداری جناب کدخدای اصلاحات. همه ی تحریم ها. تمام
  • بی نام IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    5 1
    هر شهرداری آمد فقط شهر فروشی کرد شما نگاه کن در این چهل سال جمعیت کشور حدود 2.5 برابر شد ولی جمعیت تهران بیش از 8برار این یعنی شهر فروشی واین یعنی تراکم در تهران و بروز هزاران مشکل باید یک تیم کارشناسی روند را بررسی کند از زمان کرباسچی تا الان که چقدر شهر فروشی شده
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      10 1
      دکتر قالیباف بعنوان هشتمین شهردار برتر جهان انتخاب شد حالا با مدیریت اصلاح طلبان جزو 8 شهر آلوده دنیا شدیم.
  • سید IR ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    14 3
    اصلاح طلبان تهوع آور در واقع خس و خاشاکی بیش نیستند که برای در صحنه ماندن و مطح بودن به در و دیوار می زنند و دیگران را تخطئه می کنند تا خود را ارزشمند بنمایانند غافل از این که قریب به اتفاق ملت بیدار شده اند و به ماهیت خباثت آمیز این فرقه پی برده اند و نسبت به ایشان و سخنان و تحلیل های آبکی شان اشمئزاز دارند!
    • IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      4 0
      بر خس و خاشاک بنفش
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    2 23
    نمی فهمم فتنه ۸۸ یعنی چه همتون که ازیک قماشید بهترنیست بگید اعتراض کنندگان یا منتقدین شما باید بروز باشید هرچی که یکی گفت شما که نباید ندانسته تکرارش کنید
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      25 2
      البته اشکال از گیرنده است که دریافت کنده اش خراب است اما محض نبودن بهانه یک بار دیگر من می گویم و سعی کن درکت را بیشتر کنی شاید بفهمی و آن این که فتنه 88 یعنی کسانی که مزدوری صهیون ها را کردند اما خدا برزمین شان زد!!!!
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      6 0
      خب نفهمی یا خودتو به نفهمی زدی افسادی
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      9 0
      فقط یک جاهل نمیخواهد بفهمد که فتنه ی ۸۸ یعنی چه!!
    • جواد IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      8 0
      همین دیگه مشکل همینجا است که شما ها یک عمر هست که نفهمیدید
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      5 0
      فتنه 88 کودتای باند ثروت و قدرت بود زیرا از سال 84 دست شون از پُست های مدیریتی و حقوق های نجومی کوتاه شده بود.
    • تو حرف نزن IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      1 0
      تو مگه چیزی هم می فهمی ؟؟؟؟؟؟؟؟ بچه های ۱۰ساله هم فتنه سال ۸۸ رو فهمیدند و۹ دی به میدان اومدند عمو...... اعتراض؟ ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
    • ارادتمند مکتب حاج قاسم IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      0 0
      دوستان! یک جاهل قاصر داریم؛ یک جاهل مقصر. طبعاً کسی که عمداً خودش را به جهل زده است، جاهل مقصر است. این شخصی که در ساعت 9:31 نظرش ثبت شده است، قطعاً جاهل مقصر هست. چون دقیقاً مصداق اصحاب فتنه هست که اصطلاحاً در حال هم زدن حق و باطل است. پیشنهاد می شود بازی شهروند و مافیا که از شبکه سلامت پخش می شود را با دقت ببینید و یاد بگیرید؛ چون دقیقاً وضعیت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور ما شبیه به این بازی است. قضاوت با شما
  • حسين ديده بان FR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    4 5
    خداوكيلي پل صدر بار ترافيكي رو كم كرد؟
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      3 1
      زمان قبل از احداث یل صدر را فراموش کرده اید
    • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      2 2
      اگر یک بار از روی پل صدر عبور کرده باشی یعنی بله! پل صدر بار ترافیک رو کم کرد. اگر هم نکرده خب خرابش کنن اگه عرضه دارن. چرا استخوان لای زخم نگه میدارن؟
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
      5 3
      پل طبقاتی صدر شاهکار مهندسی و معماری ایرانی است.
  • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    9 1
    آقای حق‌ناشناس برازنده ایشان است.
  • FR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    1 2
    فقط مشکل اینجاست که مطمعن نیستیم بایدن رای بیاره
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    3 1
    ای کاش زودتر ایرانیان از شر و نفاق عقبه فکری و ریشه جریان لیبرال غرب گرای اصلاحات آزاد شوند واین تفکر لیبرال اصلاحاتی برای همیشه نابود گردد سیصد سال کشور اسیر یک دامنه فکری نابود کننده هویت واستقلال ایرانیان میباشد لعنت برعده ای از کسانیکه با پول وامکانات ایران میروند در کشورهای غربی تحصیل میکنندبعد بجای تولید علم و التزام پیشرفت برای کشور تبدیل میشوند به معظلی با زیست انگلی در جهت جلوگیری از پیشرفت و شکوفایی کشور مادری خود !!!!!!!!
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    5 1
    تاریخ ایران در تحولات پر فراز و نشیب خود در 150 سال گذشته ساده لوح تر و ترسوتر و منفعل تر و وطن فروشتر از غربزدگان به خود ندیده است .
  • جواد IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    6 5
    بر هرچه اصلاح طلب خودخواه غربزده
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    1 0
    مگر توی این هفت سال ونیم دولت روحانی که مجلس توی جیبشان بود چه گلی به سر ایران و ایرانی زدند که حالا با وجود مجلس انقلابی نمی توانند کاری بکنند ؟ مگر مجلس در راس امور نیست ؟ دولت و ملت موظف به اجرای قانون هستند هرکس از قانون سر پیچی کند باید پاسخگو باشد . این که ترس ندارد ؟ ترس مال موقعی است که کسی به خودش شک دارد و می داند که چی کاشته ؟ مطمئن باشید که یکی از مطالبات برحق مردم درخواست پاسخگویی مسئولین در برابر امانتی است که ملت به آنها واگذار کرده است . هزاران سئوال در مورد وضعیت اقتصادی ، سیاسی ، فرهنگی ، اجتماعی وووو در ذهن ملت ایران را روزی قوه قضائیه باید پیگیری کند اگر دولت مقصر نبود جایزه هم به ایشان بدهند اما اگر مقصر بود چی ؟
  • محمدجواد IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    6 0
    حالا تصور کنید این دولت که نه به حرف دو قوه قضاییه و مقننه، بها میدهدو نه دستور شورایعالی امنیت ملی را عمل می کند و مجلسش خائنان را به محاکمه و حبس تهدید می‌کند، می‌خواهد با طرف های خارجی در مورد حساس ترین مساله مذاکره کند و منافع ایران را حفظ کند.
  • سید فروزان CH ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    4 0
    ایکاش زمان سریعتر بگذرد تا این شش ماه اصلاح طلبان هم به پایان رسد ، امثال ارمین باید بفکر آینده خود باشندکه بعد از انتخابات.۴۰۰ ،بسیاری باید جوابگوی جوسازی‌ها ، کد دادنها ، و‌ مخالفتهایشان با مقام رهبری و یارانش باشند
  • نادر IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    3 0
    سلفی حقارت باید روی بیلبورد های معروف شهرها نصب شود تا مردم یادشان بیاید چوب حقارت را چطور بر سرشان فرود آمد
  • IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    1 0
    حالا تصور کنید این دولت که نه به حرف دو قوه قضاییه و مقننه، بها میدهدو نه دستور شورایعالی امنیت ملی را عمل می کند و مجلسش خائنان را به محاکمه و حبس تهدید می‌کند، می‌خواهد با طرف های خارجی در مورد حساس ترین مساله مذاکره کند و منافع ایران را حفظ کند.
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    1 0
    تهران به مدیران شجاع و میدانی نیاز دارد مثل قالیباف که ما مردم تهران می دانیم چه کارهایی برای شهرمون کرده اگر می موند تونل 11 کیلومتری صیاد و خیلی از ابرپروژه های مورد نیاز تهران را هم جلو می برد قطعا قالیباف می بود تاحالا خط 6 و 7 را تکمیل تحویل داده بود خط مترو جدیدی هم با درصد ساخت بالا جلو برده بود من حزبی نیستم ولی گویا تو جریان این آقایان ، مدیر میدانی و خصوصا فردی که شجاعت اجرای پروژه های بزرگ را داشته باشد وجود ندارد که چاره ایی جز تخریب نمی بینند خب این قالیباف چگونه در انتخابات مجلس رای آورد ؟ اگر حرف های این جریان تخریب گر درست می بود مردم اینجوری بهش رای نمی دادن همینی که می گن قالیباف قیمت زمین و مسکن را بالا برد خود من مدت ها بعد رفتن قالیباف تو منطقه 10 تهران خانه خریدم متری 3.2 میلیون تومان و همان ملک امروز متری 22 میلیون تومان قیمت دارد ! واقعا دیگه حالم داره بهم می خوره از این همه دروغ و تخریب این جریان . راحت بگم رفتن قالیباف از مدیریت شهر تهران واقعا به ضرر ما تهرانی ها تمام شد 3 شهردار بعد قالیباف روی هم یک دهم قالیباف کار نکردند خیلی ضعیفن فوق العاده ضعیف ، این آقایان اصلا در حد اداره شهری تو مقیاس تهران نیستن نهایتا بتوانند یک شهرستان 400 500 هزار نفره را اداره کنند .
  • الیاس IR ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 1
    با سلام..من شهروند عادی متعجبم‌ چرا هر کس حرف مستدل و منطقی میزند‌ برچسب اصلاحات میزنند..هر چند هر مملکتی نیاز ب اصلاحات دارد.خصوصا مملکت ما..‌ ۴۲ساله شعاااار میدهند اما دریغ از عمل.‌ بقول دلواپسان‌ ترامپ‌ دیوانه‌ جز معدود روسای جمهوری بود ک ب شعارهاش‌ عمل میکرد..‌چ‌میشد در ایران ما یک دیوانه سر کار میامد؟ چ میشد۲۵۲۸
  • احمد IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    1 2
    درود بر سردار دکتر قالیباف
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    این اصلاح طلبان خائن چقدر بدبختند که با این همه جنایت آمریکاییها از دموکرات گرفته تا جمهوری خواه باز هم چشم امیدشان به ارباب جنایتکارشان است
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    0 0
    پل صدر یک ابر پروژه است که توانسته قسمت اعظم ترافیک شرق به غرب تهران و بالعکس رو روان کنه. این پل افتخار مهندسی ایران و پروژه ای بوده که چندین جایزه بین المللی رو از آن خود کرده. ولی این شورای شهر فعلی که واقعا هیچ جربزه و تحرکی از آنها در این چند سال مدیریتشان دیده نشده، کار رو بحائی رسانیده اند که انسان واقعا از بحث ها و برنامه هایشان به تعجب می افته...شهرداری که در بدترین و آلوده ترین قسمت مرکزی شهر، بخشی را قرق و به دوچرخه سواران اختصاص داده بود، عملا نه این که دوچرخه سواری وجود ندارد، بلکه محل ویراژ موتور سواران خاطی شده، در مصاحبه ای به زعم خودش، ساخت پل صدر را غیر ضروری دانسته..مردی که تخصصش نه در مدبریت کلان شهری مثل تهرانه، بلکه در تعمیر ساختمان های قدیمیه!!
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۸
    3 0
    شما رسانه هستید ولی بی طرف نیستید ، اعتبار رسانه به نگاه بی طرفانه آنست.
  • حسن دهقانی IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
    0 0
    در اینکه آقای قالیباف در کار اجرایی قوی است کسی شکی ندارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس