مقام یمنی: امیدواریم توافق قطر و عربستان آغازی برای پایان جنگ‌ها باشد

عضو شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به توافق میان قطر و عربستان سعودی برای بازگشایی مرزهای میان دو کشور، ابراز امیدواری کرد که این اقدام آغازی برای پایان جنگ‌ها باشد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، محمد علی الحوثی در توییتی نوشت: به قطر برای پایان محاصره این کشور و از سرگیری روابطش با عربستان سعودی تبریک می‌گوییم.

عضو شورای عالی سیاسی یمن در ادامه نوشته است: امیدواریم از سرگیری روابط میان قطر و عربستان سعودی آغازی برای پایان جنگ‌ها و توقف تجاوز به یمن باشد.

عربستان همراه با امارات متحده عربی، بحرین، کویت، سودان و مصر از ششم فروردین ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور به منظور بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن به قدرت کرد.

«احمد ناصر المحمد الصباح» وزیر خارجه کویت دوشنبه شب در بیانیه‌ای از توافق میان عربستان سعودی و قطر برای بازگشایی مرزهای زمینی و هوایی میان دو کشور خبر داد.

از سوی دیگر، «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی نیز گفت: اجلاس شورای همکاری، اجلاس وحدت کلمه و یکپارچه‌کننده صف‌بندی‌ها خواهد بود. آرمان‌ها برای اتحاد و همبستگی عملی خواهد شد.

پیش از این «خالد الجارالله» معاون وزیر امور خارجه کویت ابراز امیدواری کرد که اجلاس شورای همکاری خلیج فارس که پنجم ژانویه در شهر «العلا» عربستان و با حضور سران کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برگزار می‌شود با توافق‌نامه‌ای درباره مصالحه با قطر و کاربردی کردن آن همراه شود.

امیر کویت در ماه جاری و پس از اعلام توافق اولیه، حل بحران خلیج فارس که طی حدود سه سال و نیم ادامه داشته است را به کشورهای حاشیه خلیج فارس تبریک گفت.

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر در ژوئن ۲۰۱۷ اظهار داشتند که روابط خود با قطر را قطع و ادعا کردند که این کشور از تروریسم حمایت می‌کند اما این ادعا توسط دوحه رد شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۷
    0 0
    بنظر بنده عربها فقط تغیر رنگ میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس