۲ انیمیشن کوتاه ایرانی در رقابت اسکار ۲۰۲۱

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار فهرست ۹۶ اثر واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین انیمیشن کوتاه نود و سومین دوره این جوایز سینمایی را منتشر کرد.

به گزارش مشرق به نقل از کارتون برو، انیمیشن کوتاه «گرگم و گله می‌برم» ساخته امیر هوشنگ معین که در جشنواره بین المللی فیلم هیروشیما واجد شرایط رقابت در شاخه اسکار انیمیشن کوتاه ۲۰۲۱ شده در کنار انیمیشن «آواز گنجشک» به کارگردانی فرزانه امیدوارنیا و محصول مشترک ایران و دانمارک که در جشنواره فیلم لِبو در کشور شیلی واجد شرایط شناخته شده است، این فرصت را خواهند داشت که در کنار ۹۴ اثر دیگر از کشورهای مختلف جهان برای کسب اسکار بهترین انیمیشن کوتاه نود و سومین دوره جوایز اسکار رقابت کنند. 

آثار از سه سه طریق می‌توانند واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین انیمیشن کوتاه جوایز اسکار شوند: ۱- تحت شرایط تعریف شده در مناطق لس آنجلس یا نیویورک اکران عمومی شوند ۲- در یکی از جشنواره‌های مورد تایید آکادمی اسکار موفق به کسب جایزه شوند و یا ۳- در جوایز اسکار دانشجویی موفق به کسب جایزه شوند. 

فهرست نامزدهای نهایی اسکار ۲۰۲۱ روز ۱۵ مارس (۲۵ اسفند) اعلام می‌شود و مراسم پایانی نود و سومین دوره جوایز سینمایی اسکار نیز ۲۵ آوریل ۲۰۲۱ (۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ ) برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس