قطار هسته‌ای روسیه پاسخی به استقرار موشک‌های آمریکا در اروپا

روزنامه روسی «ماسکوفسکی کامسامولتس» نوشت: روسیه با راه‌اندازی قطار هسته‌ای مجهز به موشک‌های قاره پیما به استقرار موشک‌های جدید آمریکا در اروپا پاسخ می‌دهد.

به گزارش مشرق، روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس چاپ مسکو روز دوشنبه در مقاله ای نوشت: قطار هسته ای روسیه موسوم به «بارگوزین» مجهز به موشک های قاره پیما ساخته و آماده شده است.  

در این مقاله به نقل از الکسی لئونکوف کارشناس نظامی روسیه عنوان شده است: آمریکا از راه اندازی و بکارگیری قطار هسته‌ای بارگوزین روسیه به شدت هراس دارد.

بیشتر بخوانید:

 به گفته لئونکوف، روسیه با راه اندازی قطار هسته‌ای مجهز به موشک‌های قاره پیمای یارس با برد بیش از ۱۰ هزار کیلومتر به استقرار موشک‌های آمریکایی جدید کوتاه و میان برد در اروپا پاسخ خواهد داد.

در این مقاله آمده است: آمریکا از زمان اتحاد جماهیر شوروی از قطارهای هسته‌ای به نام مولودتس که ارتش این کشور به آن مجهز و در سراسر خطوط آهن شوروی دائم در حرکت بودند، می‌ترسد.

این قطارهای هسته‌ای در سه پایگاه ویژه شوروی در مناطق پرمی، کراسنویارسک و کاستروما این کشور مستقر بودند و شناسایی این قطارها در هنگام حرکت از هزاران قطار دیگر ناممکن بود.  

راه افتادن قطار موشکی بارگوزین می‌تواند بازگشت یک طرح اساسی دوران شوروی باشد که تضمینی برای در امان ماندن توان موشکی در مقابل حمله‌های پیش‌دستانه آمریکا و ناتو است.  

خبرگزاری اسپوتنیک اخیرا با اشاره به نگرانی غرب از قطار هسته‌ای جدید روسیه نوشت: بارگوزین و موشکهای ۴۷ تنی قاره‌پیمای یارس مستقر بر آن که ممکن است، دورتر از مرزها و خط مقدم حضور داشته باشد، همواره جابجا می‌شوند و می‌توانند از دورترین نقاط اروپا را هدف قرار دهند.

اسپوتنیک همچنین نوشته است: اکنون برنامه بازسازی بارگوزین به گونه‌ای پیش بینی شده است تا از پوشش تورهای راداری دشمن برای شناسایی در امان بماند و مانند قطارهای معمولی ساخته می‌شود.

 موشک قاره پیمای ویژه این قطار به نام «یارس» یا «ار. اس. ۲۴» مراحل آزمایش مشخصات موشکی را در پایگاه فضایی پلستسک (در شمال غرب روسیه) با موفقیت سپری کرده و به ارتش روسیه تحویل شده است.

سامانه موشکی بارگوزین باید به گونه‌ای باشد که در واگن‌های قطار هسته‌ای مستقر شود و این قطارها نیز باید بتوانند در ریل معمولی تردد کنند و آزمایش این قطار در سال ۲۰۱۶ آغاز شد.

قطار هسته‌ای جدید شش موشک قاره پیما و آماده پرتاب خواهد داشت در حالیکه در مولودتس یا قطار موشکی دوره شوروی سه موشک قرار داشت.

مجموعه موشکی بارگوزین در قطاری معمولی با یک لکوموتیو مستقر می‌شود که تشخیص آن از هزاران قطار دیگر را ناممکن می‌کند.

ارتش شوروی سال ۱۹۸۷ نخستین قطار حامل موشک‌های قاره پیما را به خدمت گرفت و تا سال ۱۹۹۱ (زمان فروپاشی) تعداد این قطارها به ۱۲ دستگاه رسید.

در چارچوب پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی روسیه و آمریکا به نام استارت-۱، تمام قطارهای هسته‌ای روسیه نابود شد.

قطارهای حامل موشک‌های قاره پیمای شوروی با توجه به متحرک و امکان استقرار در هر نقطه در حداقل زمان، موجب نگرانی شدید آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) بود.

موشک های اس. اس-۲۴ بزرگترین موشک‌های قاره پیمای ویژه قطار اتمی شوروی با ۱۰۴ تن وزن بود که برای حمل موشک‌های فوق سنگین به سه لوکوموتیو نیاز داشت.

انتظار می‌رود قطار هسته‌ای بارگوزین در چارچوب طرح نوسازی ارتش روسیه و تجهیز آن به پیشرفته ترین تسلیحات به ارتش این کشور تحویل شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    4 4
    دوباره داریم میرویم بسمت دوران جنگ سرد . فکر خوبیه . خوب هست ایران نیز اندیشه ای در کار داشته باشه و زیر ساختهاش را فراهم کنه . و در صورت ضرورت سریع وارد مرحله عملی شود . موشک با وزن بیش از *صد تن *. خود ایستادن همچین وزنی و حتی اگر یک تکه بوده بر روی واگن مخصوص قرار دادن و قدرتی که باید این وزن را پرتاب کنه . یک جورائی رویائی هست . قطرش خیلی باید بزرگ باشه . از تونل رد میشه ؟ و الا خیلی دراز میشه . نمیدانم . بخاطر همین رویائی ه
  • مجتبی IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    15 6
    چطورآمریکاوروسیه قدرت نظامی واتمی خودرانمایش میدهنداماایران بایدموشک عادی برای دفاع ازخودنداشته باشد؟به رهبری خامنه ای موشک میسازیم وهیچ کشوری حق دخالت نداردبجنگیدتابجنگیم مابارهبری پیروزیم
    • جواد IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      2 1
      سلام، آفرین به شما، اول اینکه، جانم به فدایِ رهبرِ نازنینم، امام خامنه ای عزیز، دوم اینکه، داشتن موشک و تمام ابزار آلاتِ نظامی مدرن و تسلیحاتِ راهبردی، اون هم از همه نوعش برای ایران، یعنی حفظِ خطِ اصیلِ انقلابی استقلال، آزادی و تمامیت ارضی ایرانِ اسلامیِ جان، مداکره موشکی با دشمن، محالِ محال است، اینها خوابی بیش برای دشمنِ خونیمان آمریکا نیست، پس بزار در همین خواب هم بمیرند .
  • IR ۰۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    3 2
    فقط اقتدار
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    4 3
    پیسنهاد خوبی است که ایران هم موشک های مستقر روی کامیون را بر قطار هم نصب کند. با قطار میشود از مرز ترکیه تا پاکستان و بندرعباس و...اقدام به شلیک موشک کرد
  • US ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    7 4
    بایدمثل روسیه باشی درمقابل زیاده خواهی آمریکای حرامزاده
  • سید IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    7 1
    بالاخره روسیه هم فهمید که به قول و قرارها مقامات یانکی ها اعتمادی نیست حتی اگر رسماً آن قراردادها را تأیید و تصویب کرده باشند تا چه رسد به امضای کری و قول های صد تا یک غاز و وعده وعید های متحدانشان!!!!!!
  • IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    4 1
    بهترین کار رو کرده
  • CA ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    1 5
    میراث قمارباز
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    3 5
    ایول به ولت
  • بینام IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    4 1
    خدایا چه میشد این قطار موشکی مال ما بود
  • مهدی رنجبر IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    3 0
    ایران هم این کاررابکنه خیلی خوب یک قطار موشکی متحرک که در تمام نقاط ایران حرکت کند عالیه دمتون گرم
  • حسین IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    3 1
    ایران باید اتمی بسازه تو جنگ فقط اتمی حرف اول رو میزند
  • ناشناس IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    4 0
    کشور ماهم باید داشته
    • رضا مقدم IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      2 3
      سلام از کجا میدانی که ندارد
    • ناصر IR ۱۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      4 3
      به کوری چشم دشمنان بمب اتم ساخته ایم به موقع رو نمایی خواهیم کرد
    • GB ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      2 0
      به موقع قراره انتقام سخت بگیرید بمب اتم رونمایی کنید اسرائیلم قراره به موقع محو کنید
  • خاندایی US ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    4 9
    برای توازن قدرت نیاز مبرم روسیه و منطقه بخصوص ایران میباشد.تشکر از همسایه شمالی.
    • Ali IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
      3 1
      گر چه دشمنهای امریکا بیشتر بشه به نفع ما هست ولی همه ابر قدرت ها ن تنها امریکا بلکه روسیه هم از قدرت گرفتن ایران رنج میبرن
  • نوری US ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    1 2
    قدرت های استعماری با سرمایه های کشورهای جهان سوم و غارت منابع ملت های مظلوم بقای بشریت را به خطر می اندازن . ان هم برای گسترش نظام سلطه در جهان
  • کمیته مجازات IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    2 0
    فقط ساخت موشکهای قاره پیما اتمی ایران را از این بن بست خارج میکنند.
  • هوشنگ لطفی IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    1 0
    سلام کار متقابل کاریست شایسته. جهان اگر با دستهای آلوده به نیرنگ سرمایه داری مدیریت و به آن سیستم اعتماد شود دیگر جای به غیر از تفکر و تعقل آنان نخواهد چون چندین بار دنیا تجربه کرده که آنها قابل اعتماد نیستند...
  • شهاب IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    1 0
    درود ایران وایرانی
  • سیدمحمد IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    سلام آمریکا فهمیده که هرایرانی به تنهایی یه حاج قاسم هست واز ترسش جرات حمله ندارد چون اولین کسانی که آسیب میبینن خودشواسراییل وعربستانه احمقا نمیدونن حکم مرگشون رو دارن امضامیکنن اگه خریت کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس