سیدزاده

سیدزاده: برگزاری جشنواره در این بحران کرونا یک شوآف است/ نهادهای بالادستی جلوی صرف هزینه های زیادی برای برگزاری این رویداد را بگیرند.

به گزارش مشرق، سیدامیر سیدزاده تهیه کننده سینما با انتقاد شدید نسبت به اصرار نابخردانه برخی مدیران سینمایی برای برگزاری جشنواره فیلم فجر در روزهای بحرانی کرونا گفت: برگزاری جشنواره در این بحران کرونا یک شوآف است؛ این جشنواره در شرایط فعلی اگر برگزار شود یک دورهمی خنثی، زائد و بی نتیجه خواهد بود که هم با جان انسان ها در آن بازی می شود و هم بودجه های هنگفتی از بیت المال بابت آن هدر می رود!

تهیه کننده فیلم های سینمایی «خانوم» و «زندگی جای دیگری است»  افزود: پیغمبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «حب الدنیا راس کل خطیئه»؛ یعنی اینکه دوست داشتن دنیا سرچشمه همه خطاها است! این حدیث آینه تمام نمای رفتاری است که برخی مدیران و مسئولان سینمایی و سیاست گذاران جشنواره فیلم فجر دارند چرا که اصرار آن ها برای برگزاری جشنواره در این بحران همه گیر کرونا دلیل دیگری جز دنیاپرستی نمی تواند داشته باشد!

وی ادامه داد: اینکه مدیران سینمایی به جای توجه به مسائل و مشکلات عدیده معیشتی هنرمندان و سایر مسائل ضروری و روی زمین مانده سینماگران و اولویت ها اقدام به برگزاری جشنواره فیلم فجر کرده اند مسأله ای نابخشودنی است.

سیدزاده خاطرنشان کرد: جالب آنجا است که آن ها برای توجیه رفتار غیر منطقی خود ادله ای دارند مانند اینکه نباید سینما و جشنواره به فراموشی سپرده شوند! یکی نیست از این آقایان سوأل کند کدام سینما؟ کدام جشنواره؟ چرا شما فکر می کنید با خرج کردن بودجه های میلیاردی از بیت المال می توانید مسیر جشنواره و سینما را ادامه دهید! برگزاری این جشنواره در شرایط فعلی یک دورهمی بی نتیجه و خنثی تر از همیشه خواهد بود که تنها با جان آدم ها در آن بازی می شود!

این تهیه کننده سینما در همین راستا تصریح کرد:  نهادهای بالادستی جلوی صرف هزینه های هنگفت برای برگزاری این رویداد را بگیرند؛ بنده شخصاً بارها و بارها راجع به بی خاصیتی جشنواره و هدر دادن بودجه بیت المال و در خطر انداختن جان انسان ها به اسم جشنواره تذکر داده ام. اینکه مسئولان سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ توجهی به تذکرات ما ندارند و کار خود را انجام می دهند امری ناپسند است؛ آن ها باید بدانند اگر بعد از برگزاری جشنواره هر اتفاقی برای سینماگران، اهالی رسانه، منتقدان و... بیفتد باید پاسخگو باشند.

وی متذکر شد: هرچه سریع تر باید جلوی این خطای فاحش و ضرر و زیان بیت المال گرفته شود. همه ما به خوبی می دانیم که این جشنواره بی خاصیت هرگز نمی تواند مثمرثمر باشد. آقایان حتی اگر برای برخی اهداف سیاسی در آستانه انتخابات می خواهند این رویداد را برگزار کنند باید بدانند این جشنواره برای تبیین اهداف یک جناح مخصوص در این ایام کرونایی نمی تواند هیچ دستاوردی داشته باشد چرا که مردم نسبت به این مسائل آگاه شده اند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «پاسیو» و «شماره ۱۷ سهیلا» در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: این جشنواره یک شوآف است. هدف آقایان از برگزاری این رویداد هزینه کرد از بودجه بیت المال و دادن فاکتور است. برخی هم می خواهند با برگزاری این جشنواره بگویند سینما زنده است در صورتی که سینما ورشکسته مطلق است. سینما از ابتدای شروع کرونا میتی بود که باید حرمت رعایت کرد و به آن لگد نزد.

منبع: سینما پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس