کد خبر 1163646
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۲
رمز موفقیت مهدی طارمی در پورتو/ او از نیمکت‌نشینی ناراحت بود

پدر مهدی طارمی ضمن برشمردن دلایل موفقیت این مهاجم در تیم فوتبال پورتو پرتغال و روزهای نیمکت نشینی او در این تیم، گفت: مهدی از نظر ذهنی قوی است و برایم روشن بود او به ترکیب اصلی می‌رسد.

به گزارش مشرق، مهدی طارمی با عملکرد خوبی که در تیم فوتبال پورتو پرتغال داشت توانست روند رو به رشد خود از سال گذشته را کامل کند و به عنوان بهترین گلزن فوتبال پرتغال در سال ۲۰۲۰ انتخاب شود. طارمی سال ۲۰۲۰ را در حالی به پایان رساند که در دیدار با ویتوریا گیمارش در ترکیب اصلی پورتو قرار داشت و موفق شد دو گل به ثمر برساند.

روزنامه «ابولا» پرتغال در همین ارتباط گفتگویی را با علیرضا (علیشاه) طارمی پدر مهدی طارمی انجام داده است. پدر طارمی با اشاره به توانایی‌های مهدی تاکید کرده است که برایش روشن بوده این بازیکن به ترکیب اصلی پورتو می‌رسد و پیشرفتش ادامه خواهد داشت.

علیرضا طارمی گفت: مهدی از دوران کودکی همیشه با من در زمین‌های فوتبال بود. من مربی او هم بودم. مهدی در هر رده سنی از زیر ۱۰ سال تا دوران بزرگسالی همیشه آقای گل بوده است. به ندرت پیش می‌آمد که تورنمنتی باشد و مهدی آقای گل نشود. او گلزن بسیار خوبی است. شاید گاهی اوقات موقعیت‌هایی را از دست بدهد ولی در مجموع قدرت گلزنی بالایی دارد.

وی افزود: مهدی هم پاس دهنده خوبی است و هم از خودگذشتی می‌کند. از خودگذشتگی و فداکاری کار هر مهاجمی نیست. باوجود اینکه مهدی یک مهاجم است ولی خیلی مواقع از موقعیت‌هایی که دارد چشم پوشی می‌کند و پاس می‌دهد.

پدر مهدی طارمی با بیان اینکه دیدار دیرهنگام پورتو مقابل گیمارش را تماشا کرده است، گفت: البته که آن بازی را تا پایان و نزدیکی‌های ساعت ۳ صبح دیدم. برای تماشای بازی‌های مهدی به یک شبکه پرتغالی دسترسی داریم. مردم بسیاری هستند که از تماشای بازی‌های مهدی لذت می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از بازی‌ها، خیلی از دوستان حتی از خارج از کشور برایمان پیام تبریک می‌فرستند. مردم بوشهر در خیابان درباره مهدی صحبت می‌کنند و از من می‌خواهند که به او سلام برسانم.

بیشتر بخوانید:

افتخاری دیگر برای طارمی در پرتغال

علیرضا طارمی درباره فاصله طولانی بین خانواده اش و مهدی یادآور شد: ما همیشه با هم در تماس هستیم. او پیام‌های زیادی برای من، مادر، خواهر و برادرش می‌فرستد. ما همیشه در حال صحبت هستیم تا این فاصله را خیلی احساس نکنیم. گرفتن ویزای پرتغال دشوار است و نمی‌توانیم به این کشور برویم.

این پیشکسوت فوتبال بوشهر درباره نیمکت نشینی‌های مهدی طارمی در پورتو هم گفت: مهدی هر روز بهتر می‌شود. او در طول یک دوره کمتر مورد استفاده قرار گرفت که تشخیص سرمربی تیم بود. سرمربی قدرت انتخاب تیم را دارد و فکر می‌کنم شاید او فهمیده باشد که ورود طارمی به ترکیب مفید است.

پدر مهدی طارمی افزود: مربی پورتو در ابتدا کاملاً نمی‌دانست یا عقاید دیگری داشت. من همیشه به مهدی توصیه می‌کردم صبور باشد زیرا برای من روشن بود که او در ترکیب اصلی قرار می‌گیرد. مهدی از نظر ذهنی بسیار قدرتمند است. نیمکت نشینی او را اذیت و ناراحت می‌کرد اما آن‌را تحمل می‌کرد.

علیرضا طارمی در پاسخ به این سئوال که سرمربی پورتو چه درخواست‌هایی از پسرش و دیگر بازیکنان پورتو در زمین مسابقه داشته است، گفت: مهدی می‌گوید مربی می‌خواهد بازیکنانش زیاد بدوند. با مهدی صحبت کردم. او در بازی آخر بهتر بود. او در بازی‌های قبلی انرژی زیادی را صرف دویدن کرده بود و انرژی کافی هم نداشت اما در بازی با گیمارش، سرحال و آماده بود و عملکرد خوبی داشت. او قطعاً در آینده بهتر خواهد شد.

در بخش دیگری از این گفتگو، پدر مهدی طارمی درباره احتمال جدایی این بازیکن از پورتو صحبت کرده است. علیرضا طارمی گفت: مهدی چهار سال با پورتو قرارداد دارد. جدایی اش از این تیم بستگی به پیشنهاداتش و رضایت پورتو دارد. اما اگر بخواهد جدا شود باید باشگاهی باشد که ارزشش را داشته باشد مثل باشگاه‌های اسپانیا یا انگلیس.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس