سفیر ایران:خروج آمریکا از منطقه اولین گام انتقام ازخون شهیدسلیمانی است

سفیر ایران در سوئیس در آیین گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد که خروج آمریکا از تمام منطقه، اولین گام برای گرفتن انتقام از خون فرمانده فقید سپاه قدس است.

به گزارش مشرق، در این مراسم که روز یکشنبه با حضور روسا و فرهیختگان مراکز، جمعیت‌ها و موسسات اسلامی، فرهنگی و اقشار مختلف مردم مسلمان در مرکز اسلامی و فرهنگی اهل بیت (ع) در شهر زوریخ برگزار شد، «محمدرضا حاجی کریم جباری» بیان داشت: رئیس جمهوری آمریکا بارها اقرار کرد که واشنکتن در رشد تروریسم در منطقه ما از القاعده گرفته تا داعش نقش اساسی داشته است. به همین دلیل است که داعش در شهادت شهید قاسم سلیمانی به شادی و پایکوبی پرداخت.

وی افزود: حضور آمریکا در خلیج فارس و غرب آسیا عاملی تنش‌زا و ناقض صلح و امنیت است. سردار سلیمانی یک فرمانده و استراتژیست موفق نظامی در جبهه مقاومت بود و در عین حال، از قلبی رئوف و روح بلند انسانی برخوردار بود.

سفیر کشور ما تصریح کرد: از دست دادن او غم انگیز، ولی راهش باقی است.

جباری ادامه داد: با ارتکاب یک اقدام تروریستی بزدلانه علیه سردار سلیمانی، ایالات متحده در یک تخطی آشکار از حق حاکمیت عراق، قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد را نقض کرد. او برای برقراری صلح و ثبات در منطقه در ابعاد مختلف در صحنه بود و از کنفرانس بن برای برقراری ثبات در افغانستان تا نابودی کامل داعش در سراسر منطقه، ایفای نقش موثر داشت.

وی با اشاره به این که «ملت های منطقه با درک اهمیت مبارزات شهید سلیمانی، از لبنان تا یمن و از عراق تا هند از آن شهید تجلیل نموده و از قاتلین آنها ابراز انزجار کردند» خاطر نشان کرد: آمریکا دچار اشتباهی سخت شد. با ترور بزدلانه و شرارت بار شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، اینک مجلس عراق با استفاده از حق حاکمیت خود، رای به اخراج نیروهای آمریکایی از عراق داده است.

سفیر کشورمان تصریح کرد: این مقدمه ای برای اخراج آمریکا از تمام منطقه است و جمهوری اسلامی ایران به چیزی کمتر از آن به عنوان اولین گام در انتقام خون شهید سلیمانی رضایت نخواهد داد، چرا که ما شهادت سردار دل‌ها قاسم سلیمانی و همرزمانش را هرگز فراموش نخواهیم کرد و نخواهیم بخشید.

سایر سخنرانان در این مراسم پیرامون شخصیت، مبارزات و اهداف شهید سلیمانی سخنانی را بیان کردند.

در پایان مراسم، حضار با روضه خوانی مداحان اهل بیت (ع) به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و نیز سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به عزاداری پرداختند.

این مراسم به صورت حضوری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار و هم زمان به طور مستقیم از نشانی اینستاگرام مرکز اسلامی و فرهنگی اهل بیت (ع) شهر زوریخ پخش شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    2 0
    خخخخخخخخخ بغل گوشتونن نمیتونید بزنیدشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس