کد خبر 1163491
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵

به گزارش مشرق، علی دارابی معاون امور استان‌های صدا و سیما درباره آیت الله مصباح یزدی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: آیت ا... مصباح یزدی فقیه، مجتهد، خطیب، نویسنده، فیلسوف و روحانی مشهور ایرانی درگذشت. خدایش بیامرزد.

با نام و آثار «مصباح یزدی» از قبل از انقلاب آشنا بودم، نشریات مؤسسه در راه حق از طریق اشتراک پستی که داشتم را مرتب از قم دریافت می کردم.

با پیروزی انقلاب اسلامی در مناظره های تلویزیونی در کنار تئوریسین بزرگ انقلاب اسلامی شهید مظلوم آیت ا... دکتر بهشتی و دکتر سید عبدالکریم سروش با سران حزب توده چون نورالدین کیانوری، احسان طبری و چریکهای فدایی خلق چون فرخ نگهدار حضور داشت و به « *نقد فلسفه مارکسیسم و اثبات برتری اسلام* » می پرداخت.

با تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی *برای اصلاح امور دانشگاه ها «دفتر همکاری حوزه و دانشگاه» را بر عهده داشت.*

با شکل گیری دولت سید محمد خاتمی در دوم خرداد ۱۳۷۶ موسوم به اصلاحات او که خطر « *رادیکالیسم و افراطی گرایی* » را در پرتو شعارهای «جامعه مدنی» بدرستی درک کرده بود از تریبون نماز جمعه تهران سخنرانی ها و مقالات به «روشنگری» پرداخت و البته آماج حملات و تخریب هایی گردید.

 *هنر بزرگ «مصباح یزدی» ثابت قدمی در اندیشه و اعتقاداتش بود.* در میان وجوه شخصیتی او « فیلسوف حوزه» از نظر من بیش از هر ویژگی برتری دارد. او فیلسوف اسلامی کم نظیری بود.

درباره عقاید، دیدگاهها و نقدهای وارده به ایشان به تفصیل در کتاب " جریان شناسی سیاسی در ایران" و " فقه سیاست و حکومت" نوشته ام.

 آیت ا... مصباح یزدی عضو مجلس خبرگان رهبری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و رئیس موسسه پژوهشی و علمی امام خمینی (ره) بود. او سهم نقش بزرگی در روشنگری و بیداری حوزه و دانشگاه در تاریخ معاصر ایران داشته است.

خدایش بیامرزد و مشمول رحمت ورضوان الهی خود قرار دهد.

{ تصویر- دیدار من در قم در مدرسه پژوهش علمی امام خمینی (ره) در سال ۱۳۹۵}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناصر NL ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    13 2
    روحشان شاد
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    1 2
    در متن نوشته: "دکتر سید عبدالکریم سروش" !!! از کی سید شده که نه خودش و نه ما نفهمیده ایم؟
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
    0 0
    یک انتقادی ک ب شماها هست (سایت مشرق ) فقط وفقط نظرات موافقان خودتون وتوهین ب طیف مقابلتون رودرج میکنید این نهایت تاسفه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس