کد خبر 1163092
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۹
برنامه‌ریزی طرفداران ترامپ برای شورش خیابانی

اعضای راستگرایان افراطی «پسران مغرور» در نظر دارند تا روز ۱۷ دی‌ماه، به صورت ناشناس در راهپیمایی حامیان ترامپ در واشنگتن دی سی شرکت کنند.

به گزارش مشرق از تارنمای هیل، رهبران این گروه می‌گویند که آنها "به طور کامل سیاه" می پوشند تا از لباس گروها و ضد معترضان آنتیفا تقلید کنند.

این گروه به دلیل لباس سیاه و زرد خود در هنگام تجمع ها و اعتراضات که معمولا در گروه‌های بزرگ ظاهر می‌شوند، مشهور است. انریکه تاریو رئیس این گروه، در شبکه‌های اجتماعی اعلام کرد که اعضای گروه "ممکن است به همین مناسبت لباس سیاه بپوشند."

به علاوه، اعضای گروه احتمالا به گروه‌های کوچکتر منشعب می‌شوند تا "ناشناس" باقی بمانند.

پیش بینی می‌شود هزاران نفر روز چهارشنبه در محدوده کنگره برای حداقل چهار راهپیمایی برنامه ریزی شده طرفداری از  ترامپ در اعتراض به صدور گواهینامه جو بایدن رئیس جمهوری منتخب تجمع کنند.

رئیس جمهوری و حامیان وی ادعاهای بی اساس درباره تقلب گسترده در انتخابات مطرح کرده‌اند و معتقدند که پیروزی بایدن، ناعادلانه صورت گرفته است.

این ادعا تاکنون در هیچ دادگاهی پذیرفته نشده است و حتی ویلیام بار وزیر مستعفی دادگستری در آخرین روز حضور در این سمت تاکید کرد هیچ مدرکی دال بر تقلب گسترده که بر نتیجه انتخابات تاثیر داشته باشد، دیده نشده است.

همچنین نهادهای اطلاعاتی آمریکا هم تاکید کرده‌اند، نشانی از فساد و تقلب در انتخابات وجود نداشته است.

ترامپ در مناظره انتخاباتی با بایدن، از گروه «پسران مغرور» خواسته بود فعلا عقب بایستند و منتظر باشند. از نظر وی، گروه چپگرای آنتیفا عامل اصلی پیروزی بایدن در انتخابات است و به همین دلیل هم، پسران مغرور تاکنون چندین بار با آنها درگیری داشته‌اند.

هتل و رستورانی که در اجتماع ماه گذشته، پاتوقی برای این گروه بود اعلام کرد در روزهای چهارم، پنجم و ششم ژانویه تعطیل خواهند بود.

«پسران مغرور»، یک گروه فاشیستی و نئوفاشیستی راست‌گرای افراطی مردانه است که خشونت سیاسی را ترویج می‌کند. مقر این گروه در ایالات متحده است اما در کشورهای دیگری چون استرالیا، کانادا و بریتانیا هم فعالیت دارد.

رئیس جمهوری آمریکا و نامزد بازنده جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، روز گذشته در یادداشت توئیتری خود از طرفداران خود خواست تا روز ششم ژانویه به خیابان‌ها بیایند.

ترامپ تصور می‌کند قدرت بسیج‌کنندگی ۷۵میلیون نفری که به اجبار و به دلیل فقدان نامزد دیگری از حزب جمهوری‌خواه به او رای داده‌اند را دارد در حالیکه در تجمع‌های پیشین که به دعوت وی انجام شد، تعداد بسیار کمتر از انتظار وی، حضور یافتند.

کنگره آمریکا در ششم ژانویه قرار است تاییدیه‌های ارسالی از ایالت‌ها را که دربرگیرنده نتایج آرای گزینشگران است، بررسی کند. برخی از جمهوری‌خواهان قصد دارند در سنا و مجلس نمایندگان به این نتایج اعتراض کنند اما نتیجه در صورتی تغییر خواهد کرد که هر دو مجلس، اعتراض را وارد بدانند که با توجه به اکثریت دموکرات در مجلس نمایندگان، این امر ناممکن می نمایاند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    4 0
    ایشالله حکومت منحوس امریکا که خون مردم خودش داخل شیشه کردن به جای رفاه ملتش داره پولش صرف جنگهای اسرائیل مینکنه راحت کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس