تعداد فوتی ها در زمان اوج بیماری کرونا سه برابر می شود

معاون کل وزارت بهداشت گفت: در حالتی که بیماری به پیک خود می‌رسد تعداد فوتی‌ها نیز سه برابر می‌شود و امیدواریم در اوج بعدی با چنین آماری روبرو نشویم.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی در پنجاه و سومین جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین که به ریاست جمالی پور استاندار قزوین برگزار شد اظهار کرد: در حالتی که بیماری به پیک خود می‌رسد تعداد فوتی‌ها نیز سه برابر می‌شود و امیدواریم در پیک بعدی با چنین آماری روبرو نشویم.

بیشتر بخوانید:

کرونا ۶۵ سال به بالاها را بیشتر به کام مرگ می‌کشاند

وی افزود: نباید توزیع بیماران کووید در برخی بیمارستان‌ها باشد بلکه در پیک بعدی باید از ظرفیت همه بیمارستان‌های استان اعم از خصوصی، دولتی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح استفاده کرده و بیماران در میان این بیمارستان‌ها توزیع شوند تا بتوانیم میزان مرگ و میر داخل بیمارستانی را کنترل کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور عنوان کرد: در برخی کشورها همچون نیوزیلند و هشت کشور جنوب شرقی آسیا به دلیل قدرت اقتصادی، همکاری مردم و فرهنگ موجود و نظام‌های مختلف سیاست حذف ویروس را در پیش گرفتند و کشورهای دیگر نیز به دنبال سیاست انقباض و انبساط بودند.

وی ادامه داد: در هر دوی این سیاستها مهمترین کار این است که به دنبال ویروس برویم نه دنبال بیماران چون انسان‌ها وقتی که بیمار می‌شوند خود به خود به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

حریرچی تصریح کرد: کسانی ویروس کرونا را منتقل می‌کنند که بی علامت یا کم علامت هستند و کشف آنها طبق تاکید سازمان بهداشت جهانی با تست صورت خواهد گرفت و پس از شناسایی باید برای قرنطینه آنها اقدام شود تا ویروس در بدن فرد ایزوله شود و از بین برود.

بیشتر بخوانید:

حریرچی: مبارزه با کرونا همچنان ادامه دارد

وی ادامه داد: نکته کلیدی این موضوع آن است که وقتی بیماری کووید ۱۹ در جامعه کمتر می‌شود اهمیت تست برای سیاست حذف یا انقباض و انبساط از همه بیشتر می‌شود چون وقتی تعداد بیماران در یک شهر افزایش می‌یابد دیگر امکان ایزوله و بستری همه آنها وجود نخواهد داشت.

معاون کل وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کشور بیان کرد: اگر نتوانیم در این مرحله موفق شویم و بیماران مبتلا را شناسایی نکنیم باید هشدار پیک دوم را داده و دوباره محدودیت‌های جدیدی را برای مردم در حوزه زندگی آنها وضع کنیم.

حریرچی ادامه داد: استان‌های شیراز و کهگیلویه و بویراحمد از اول این سیاست را اجرا کردند و به همین دلیل میزان بستری و مرگ و میر کمتری دارند و استان قزوین هم باید از امروز برای این موضوع برنامه ریزی کند.

وی استفاده از تست رپید و پی سی آر را در استان قزوین خواستار شد و گفت: با توجه به اینکه قزوین بنا به موقعیت خاص و مجاورت با استان‌های آلوده‌تر مستعد افزایش کرونا است باید بتواند تعداد تست خود را بالا ببرد.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پایان با اشاره به نظر دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین مبنی بر اینکه میزان تخت آی سی یو به ازای هزار نفر جمعیت در کشور ۱.۷۸ و در استان ۱.۶۸ است، یادآور شد: سطح بندی استان‌ها بر مبنای تخت در کشور صحیح نیست و نباید این سطح بندی را به معنای تبعیض دانست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • دکتر خالی بند خاندان زاده IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    0 1
    ما را اموات نتراسانید چون ارث شیرین است
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    2 1
    به جای اینکه از صبح تا شب تودل مردم را خالی کنید یکم ارزش برای مردم قائل شوید و واکسن بخرید چه جور وجدانی دارید شماها؟ از کدوم دیار هستید اینقدر بیرحم
    • ناشناس IR ۰۷:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      0 0
      واقعا ، آقای حریر چی مردم رو بیشتر میترسونه بجای اینا ب مردم درست هشدار بدید اینجوری با حرفای رعب آور مردم زودتر از ترس میمیرند محدودیتهارو تا آخر کرونا ادامه بدهید
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    1 0
    بله بانظر شما موافقم باید محدودیت ها ادامه داشته باشه مدرسه ها باز نشود مردم بهداشت رعایت کنند تا این ویروس منحوس را شکست دهیم وبه ستاد کرونا بگیم که به حرف وزیر اموزش وپرورش اصلا اهمیت ندهد چون اون به فکر بچه ها واین ویروس نیست بلکه به فکر منفعت خودش است
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 0
    خدا رحم کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس