ویژه ها

محبوبیت گسترده سردار سلیمانی در کنار وضعیت اسفناک لیدرهای فتنه ۸۸ در میان افکارعمومی موجب شده تا فعالین اصلاح طلب و برخی دولتمردان برای بزک لیدرهای فتنه، به مصادره محبوبیت حاج قاسم اقدام کنند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌ استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

**عراقچی:نمی‌توان در انزوا قدرتمند شد

«عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه و از اعضای تیم مذاکرات هسته ای دولت روحانی در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: «در سالگرد شهادت سردار بزرگ شهید سپهبد قاسم سلیمانی، قصد ندارم از «او» بنویسم که توصیف واقعی «حاج قاسم» در توان هرکسی نیست، بلکه می‌خواهم از «میراث او» برای سیاست خارجی بنویسم. حاج قاسم معمار «محور مقاومت» در منطقه است، اماتاثیرات این معماری بسیار فراتر از سیاست‌های جاری و رویکردهای اجرایی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران خود را نشان‌داده است».

عراقچی در ادامه نوشت: «جنگ و دیپلماسی دو ابزار اصلی مدیریت قدرت در میان ملت‌ها هستند و البته همه اذعان دارند که دیپلماسی ابزار کم‌هزینه‌تر و کم‌خطرتری است، لذا اولویت اول همه دولت‌ها برای تنظیم روابط خود با دیگران و حل و فصل اختلافات به شمار می‌رود. دیپلماسی موفق وکارآمد، ترکیب مناسبی از شجاعت و تدبیر در تعامل با دیگران است. نمی‌توان در انزوا قدرتمند شد».

معاون وزیر خارجه در این یادداشت تصریح کرد: «آنچه در هر مذاکره‌ای تعیین‌کننده نتایج است «مولفه‌های قدرت ملی» هستند. هر مذاکره سیاسی به اتکای قدرت ملی صورت می‌گیرد  و در معامله داده‌ها و ستانده‌ها، این‌توانمندی‌های ملی طرفین است که مشخصات توافق را در فرآیند مذاکره رقم می‌زندمذاکره ابزاری برای تبدیل توانایی‌ها و دارایی‌های ملی به امنیت، ثروت و حیثیت در عرصه خارجی است...مشهور است کسی که  جنگ را می‌برد احتمالا صلح  را هم می‌برد  ولی کسی که  صلح را می‌بازد، حتما جنگ را هم  باخته است».

عراقچی در این یادداشت تاکید کرده است که «نمی توان در انزوا قدرتمند شد»؛ هیچکس بر این معتقد نیست که می توان در انزوا قدرتمند شد؛ اما نکته اینجاست که فعالین اصلاح طلب و برخی دولتمردان در سالهای اخیر، آمریکا و سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان را معادل تمام جهان قلمداد کرده و مقاومت در برابر پذیرش زیاده خواهی دولت آمریکا و دولت های اروپایی را مصداق انزوای بین المللی و دیوارکشیدن به دور کشور قلمداد می کردند.

رهبر معظم انقلاب- اول فروردین ۱۳۹۸- فرمودند: «این نکته را توجّه کنید، چون بعضی‌ها مغالطه میکنند من [این را] بگویم. این حرفهایی که من میزنم به هیچ وجه به معنای قطع رابطه‌ی با کشورهای غربی نیست؛ ارتباط مانعی ندارد. بنده در دولتهای مختلف، در طول این سالها همیشه دولتها را به ایجاد رابطه با کشورهای مختلف تشویق کرده‌ام؛ با همسایگان یک جور، با کشورهای اسلامی یک جور، با حرکتهای مختلف یک جور، با کشورهای اروپایی هم همین جور؛ الان هم معتقدم. ارتباط اشکال ندارد، دنباله‌رَوی اشکال دارد، اعتماد اشکال دارد؛ من میگویم اعتماد نکنید. شاید بسیاری یا لااقل بعضی از مشکلات ما ناشی از این است که به غربی‌ها اعتماد شد؛ در مذاکرات گوناگون، در قراردادهای گوناگون، در تصمیم‌گیری‌های سیاسی گوناگون، به غربی‌ها اعتماد شد. ارتباط مانعی ندارد، ارتباط پیدا کنید، منتها طرفتان را بشناسید؛ با لبخند آنها، با ترفند آنها، با سخن دروغ آنها، راه را اشتباه نکنید، عوضی نروید؛ حرف من این است؛ ارتباط هیچ مانعی ندارد».

توانمندی های تحسین برانگیز ایران در صنعت هسته ای از جمله غنی سازی ۲۰ درصد که حاصل رشادت های دانشمندانی از جمله شهید مجید شهریاری بود، دست تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات را پُر کرد.

اما متاسفانه اظهاراتی از قبیل «امضای هر توافق، بهتر از عدم توافق است» و «امضای کِری تضمین است» و «آمریکا قول داده که به تعهداتش عمل کند» و «من آقای اوباما را فردی مودب و باهوش یافتم» و «آمریکا برجام را نقض کرده اما هنوز با نقض فاحش برجام فاصله داریم» و «اروپا پشت ماست» و ...در کنار آن متن بسیار ضعیف برجام و بی عملی در اجرای ۲۸ شرط ابلاغی موجب شد تا هیچ دستاوردی از این توافق عاید مردم کشورمان نشود.

آقای عراقچی تاکید کرده که «می‌خواهم از میراث سردار سلیمانی برای سیاست خارجی بنویسم. حاج قاسم معمار «محور مقاومت» در منطقه است»؛ یک سوال، وزارت خارجه در سالهای اخیر و به خصوص پس از پیروزی محور مقاومت بر داعش به فرماندهی حاج قاسم، چه اقدامات موثری در حوزه «دیپلماسی منطقه ای» انجام داده است!؟ آیا عملکرد وزارت خارجه در کشورهایی از جمله عراق و سوریه قابل قبول است!؟

رهبر معظم انقلاب- ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷- فرمودند: «راه مقابله‌ی با جنگ اقتصادی چیست؟ این است که ما در داخل به اقتصاد خودمان بپردازیم. وقتی اقتصاد ما متّکی بود، وابسته بود، مشکلات به وجود می‌آید. البتّه بنده عقیده ندارم به اینکه رابطه‌ی اقتصادی را از دنیا باید قطع کرد یا میتوان قطع کرد؛ معلوم است که نمیتوان؛ امروز همه‌ی دنیا به هم مربوط و متّصل است امّا تکیه‌ی به بیرون از مرزها غلط اندر غلط است؛ نباید تکیه کرد. بله، بروند با زرنگی، با تدبیر، با سیاست‌گذاری درست، با پیگیری صحیح، با جدّیّت، ارتباطات با دنیا [برقرار کنند]. دنیا بزرگ است؛ دنیا که فقط آمریکا و چند کشور اروپایی نیست؛ دنیا خیلی وسیع است؛ بروند ارتباطات را برقرار کنند به آن مقداری که لازم هست امّا چشم ندوزند به هیچ نیروی خارجی».

** ابتکار:سردار سلیمانی با خاتمی روابط حسنه داشت!

«معصومه ابتکار» معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در یادداشتی در روزنامه ایران با عنوان «سردار دل ها» نوشت: «آن شهید که دوست داشت یک سرباز بشناسندش هرگز شاخه به شاخه و در وادی‌های مختلف از جمله حوزه اقتصادی پا نگذاشت و همواره استوار فقط در مسیر تقویت قدرت دفاعی ایران و جبهه مقاومت ثابت قدم ماند...او جانبداری سیاسی یکطرفه نداشت. سعی می‌کرد همه را ببیند و گرفتار تنگ‌نظری نشود تا نگاه منفی در برخورد با طیف‌ها و گروه‌ها و بخصوص جوانان نداشته باشد...آن فرمانده درباره جریانات اجتماعی و سیاسی مستقل می‌اندیشید. روابط حسنه‌اش با همه طیف‌های سیاسی و حتی شخصیت‌هایی که توسط جریانات خاص زیر سؤال رفته و سیبل اتهامات می‌شدند مانند مرحوم هاشمی رفسنجانی، خاتمی و برخی اعضای دولت کنونی مؤید این ادعاست».

ابتکار در ادامه نوشت: «سلیمانی یک انقلابی پنجاه و هفتی بود که به روز می‌اندیشید و مسلمانی که به آداب و ادب مسلمانی عمل می‌کرد. او در وفای به عهد، امانتداری و صداقت سرآمد و مرامش ادب و احترام و دست خیرش باز بود. او که در طرح کاشت نهال در راهپیمایی اربعین و کمک به بخشش محیط‌بانان در معرض اعدام، اعلام همراهی کرده بود همانگونه که شهید زیست، شهید پر کشید».

همچنین «محمود واعظی» رئیس دفتر رئیس جمهور در یادداشتی در روزنامه ایران با عنوان «او چگونه سردار دل ها شد؟» نوشت: «شهید سپهبد قاسم سلیمانی امروز در نگاه مردم ایران، یک چهره ملی در رده قهرمانان اساطیری این مرز و بوم است. او خود را وقف مردم و نظام کرده بود و به معنای واقعی کلمه معتدل بود، چرا که هیچ‌گاه خود را در جناح‌های سیاسی محصور نکرد... در سیاست هیچگاه وارد جناح‌بندی‌های مرسوم نشد و آنچه در عمل و نظر آن را پیگیری می‌کرد منافع ملی بود. در عین حال با همه گروه‌ها و جریان‌ها مراوده و تعامل داشت».

نوع مواجهه طیف اصلاح طلب با سردار سلیمانی قابل تأمل است. در اوج مبارزه محور مقاومت با تروریست های تکفیری در منطقه و از جمله گروهک داعش، اصلاح طلبان با انتقاد از این اقدام، مدعی شدند که حضور نظامی ایران در سوریه و عراق منطقی و قابل قبول نیست! و در نهایت راه و روش دیپلماسی جواب می‌دهد و به عبارتی، «سوریه و عراق هم برجام می خواهد».

در آبان ۹۶ و پس از آنکه جوانان غیور مدافع حرم و محور مقاومت به فرماندهی حاج قاسم، کمر داعش را شکستند، رسانه های اصلاح طلب بجای تحسین سردار سلیمانی، مدعی شدند که «باید پرونده منطقه به صورت کامل به دست وزارت خارجه سپرده شود» و «نباید آمریکا و داعش را در یک کفه ترازو قرار دهیم و آنها را به هم مرتبط کنیم» و...

همچنین در سالهای گذشته، هرگاه سردار سلیمانی درباره فتنه ۸۸ و همچنین درباره دولت آمریکا موضع گیری می کرد، با هجمه اصلاح طلبان مواجه می شد؛ برای نمونه، روزنامه ابتکار- متعلق به محمد علی وکیلی نماینده لیست امید در مجلس دهم- در سالهای گذشته، به دلیل موضعگیری حاج قاسم درباره خباثت های آمریکا، با بی ادبی، سردار سلیمانی را «سربازِ دلواپسِ سیاست»! نامید.

سردار سلیمانی -مهر ۹۵ – با انتقاد از بزک دشمن توسط برخی جریان های سیاسی گفت: ««در خط مقدم جنگ با دشمن، نباید دو صدا بلند شود و کسانی بگویند دشمن نیست، دوست است. خوارج، محصول ترویج همین نگاه بودند. اگر صاحب‌منصبانی آدرس غلط دادند و در جامعه دو صدایی دشمن درست کردند، مرتکب خیانت شده‌اند. کوچه دادن به دشمن، بدترین نوع خیانت است. ترویج فهم غلط از دشمن، حساسیت جامعه را از بین بردن و در درون آن تفرقه درست کردن، خیانت است».

حاج قاسم همچنین با رد دوگانه دروغین «دموکرات های خوب- جمهوری خواهان بد» که محصول رسانه های اصلاح طلب بود، گفت: «برای دشمن، این برجام، سه ضلعی است نه یک ضلعی. اوباما فکر می‌کرد به مرور زمان به دو ضلع دیگر می‌رسد، اما آدم عجولی که آمده(ترامپ)، اصرار دارد به سرعت برسد و تصورش این بود که می‌رسد. اینکه اصرار می‌کنند بر برجام ۲ در منطقه، برای این است که می‌خواهند این تحرکی را که از ایران اسلامی به جهان اسلام روح و جان داده، این خونی را که در عالم اسلامی جریان پیدا کرده، بخشکانند. اگر العیاذ بالله ما رفتیم و در برجام ۲ شرکت کردیم، به همین تمام می‌شود؟ نه، برجام اصلی در داخل ایران است. تلاش آنها به اینجا منتهی نخواهد شد و برجام ۳ هم خواهند داشت، چون دشمنان معتقدند که چشمه باید خشکانده شود و این چشمه، ایران است».

محبوبیت گسترده سردار سلیمانی در کنار وضعیت اسفناک لیدرهای فتنه ۸۸ در میان افکارعمومی موجب شده تا فعالین اصلاح طلب و برخی دولتمردان برای بزک لیدرهای فتنه، به مصادره محبوبیت حاج قاسم اقدام کنند.

این در حالی است که سردار سلیمانی در سالهای گذشته مواضع صریحی در مخالفت با سران فتنه و لیدرهای فتنه ۸۸ بیان کرد. عملکرد حاج قاسم سلیمانی در جریان فتنه‌های ۹۶، ۸۸ و ۷۸ به‌ خوبی نشان می‌دهد که آرمان های انقلاب و تبعیت از رهبری خط قرمز او بوده است؛ آزمونی که لیدرهای فتنه در آن مردود شدند.

لازم است که خانم ابتکار و برخی دیگر از دولتمردان از جمله آقای جهانگیری یکبار وصیت نامه حاج قاسم را کامل مطالعه کنند.

** داستان سرایی اصلاح طلبان برای سرپوش گذاشتن بر افت شدید پایگاه اجتماعی

روزنامه شرق در گزارشی با عنوان «هراس زودهنگام از اصلاح طلبان» نوشت: «اصولگرایان که در انتخابات مجلس توانستند با رأی حداقلی و در غیاب اصلاح‌طلبان اکثریت مجلس را در اختیار بگیرند، تصور می‌کردند که می‌توانند در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ هم با همین شیوه فاتح انتخابات باشند اما گویا ماجرا برای آنها به این راحتی‌ها هم نیست و آرام‌آرام خودشان نیز دریافته‌اند اگر زمینه گفتمانی و سیاسی ایجاد شود، هنوز اصلاح‌طلبان می‌توانند سرمایه اجتماعی خود را به میدان آورند. به دلیل چنین هراسی ایشان در این مدت همه‌جانبه کوشیده‌اند که علاوه بر تخریب شخصیت‌های اصلاح‌طلب با اتهام‌زنی‌های پیاپی گفتمان اصلاحات که رواداری داخلی و بین‌المللی است را مخدوش کنند».

پایگاه اجتماعی اصلاح طلبان به شدت کاهش یافته است؛ این واقعیتی است که فعالین این طیف نیز بارها به آن اذعان کرده اند.

برای نمونه، «صادق زیباکلام» فعال سیاسی اصلاح طلب چندی پیش گفته بود: «انتخابات دوم اسفند ۹۸ نقطه پایان رسمی اصلاح‌طلبان بود. نه‌به‌واسطه آن که بخش قابل‌توجهی از نامزدهای اصلاح‌طلب تایید صلاحیت نشدند، بلکه بیشتر به‌واسطه آنکه حتی اگر نامزدهای این جریان تاییدصلاحیت هم شده بودند، آنان بخت و اقبالی در آن انتخابات نداشتند. چراکه مشکل اصلی اصلاح‌طلبان آن بود که بیش از دو سال می‌شد بدنه اجتماعی‌شان را از دست داده بودند، اما نمی‌خواستند این واقعیت تلخ را بپذیرند».

اصلاح طلبان در انتخابات مجلس یازدهم با ترافیک کاندیدا مواجه بودند؛ به عنوان مثال این طیف در حوزه انتخابیه تهران برای ۳۰ کرسی، حداقل ۴۳ کاندیدا داشت و همین مسئله موجب شد تا اصلاح طلبان در اعلام لیست واحد دچار اختلاف شده و در نهایت نیز به وحدت نرسیده و با چند لیست در انتخابات شرکت کردند.

فعالین اصلاح طلب در روزهای گذشته تاکید کردند که دیگر نمی توان با رقیب هراسی در انتخابات ۱۴۰۰ پیروز شد. این طیف در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ مدعی بود که اگر رقبای روحانی به پیروزی برسند، قیمت دلار ۵ هزارتومان خواهد شد. اما علیرغم پیروزی روحانی، قیمت دلار از ۳۰ هزارتومان نیز فراتر رفت.

اصلاح طلبان بجای داستان سرایی برای سرپوش گذاشتن بر افت شدید پایگاه اجتماعی، باید درباره مسکن اجتماعی، دلار ۴۲۰۰ تومانی، برجام، مسکن مهر، بازار خودرو، چرخش همزمان چرخ کارخانه ها و چرخ سانتریفیوژها، توتال، کرسنت، حقوق های نجومی، صندوق ذخیره فرهنگیان، افزایش تحریم ها، اشتغال، تورم، رکود، دیپلماسی منطقه ای و...وعده های رنگارنگ خود در انتخابات های ۹۲ و ۹۶ به افکارعمومی پاسخگو باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    41 11
    عراقچی تو فعلا اون کار اولی که با ظریف زذین بزارین از یاد مردم بره بعد بیا نظر بده!!
    • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      30 14
      یکی از نشانه های شناخت این جماعت غربگدا همین وقاحت بی حد مرزشان است
    • IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      5 2
      اصلاح طلبان خودتان‌میدانید دروغ میگوئید ملت ایران هم میدانند که دروغ میگوئید اینکه بر دروغ های خود پافشاری میکنید مورد تنفر عمومی قرار خواهید گرفت اگر میخواهید ادامه دار باشید هم از درگاه خدا طلب بخشودگی کنید هم از درگاه ملت ایران طلب بخشش کنید بالاخره نتیجه ی و سرانجام دروغ گویان عالم را ببینید البته بنظر میرسد که دیگر نمیتوانید بر دروغ گویی های خود غلبه کنید اما بدانید ادامه این دروغ گویی ها هیچ سرانجامی در پی نخواهد داشت و دروغ گو ها از روسیاهان تاریخ خواهند بود دیگر ملت بزرگ ایران به شما اعتمادی ندارند حالا هرجور که میخواهید تحریف کنید
  • ناصر IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    33 0
    آقای عراقچی! اگر واقعا به این جمله خودتان ایمان دارید که «مشهور است کسی که جنگ را می‌برد احتمالا صلح را هم می‌برد ولی کسی که صلح را می‌بازد، حتما جنگ را هم باخته است» بدانید که ما در برجام شما احساس باختن داریم. اما خوشبختانه کار جنگ بدست شما نیست که در آن ببازیم!
  • IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    7 31
    حقیقت تلخ است.
    • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      30 0
      راست میگی داداش. بالاخره یا باید از دیوار سفارت بری بالا یا بچه ات رو واسه تحصیل! بفرستی امریکا. دوتاش با هم که نمی شه. قسم حضرت عباس رو باور کنیم یا دم خروس (بتن) رو خانم؟ :/
    • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      20 0
      تلخ ترین حقیقت فعلی کشور اعتماد به غرب و آمریکا ست که حاصلش شده خسارت محضی بنام برجام زبان دنیا بلدها و زندگی مردم را خاکستر کرده و عزت ملی را به قهقرا برده
    • SE ۰۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      4 0
      سردار دلها دشمن وطن فروشان بود
  • سعید IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    26 0
    آقای عراقچی! راز مشکل ملت ایران نه ضعیف بودن است ونه اقتدار،نه انزوا و نه معاشرت با حاکمان وحشی غرب است مشکل شما غربگدا های نفوذی هستید که همه خوبیها را فروختن منافع ملی، چپاول اموال ملت وعیاشی در غرب میدانید،کجای این اقتدار است؟
  • پری مجرد42ساله IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    20 0
    تحریف شروع شد
  • علی IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    26 0
    ابتکار در ادامه نوشت: «سلیمانی یک انقلابی پنجاه و هفتی بود که به روز می‌اندیشید او که در طرح کاشت نهال در راهپیمایی اربعین و کمک به بخشش محیط‌بانان در معرض اعدام، اعلام همراهی کرده بود همانگونه که شهید زیست، شهید پر کشید». تو یک ذره به این مسائل اعتقاد نداری حالا اومدی که عقب نمونی !نون به نرخ روز حالا چنده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ بابا خجالت بکش.
  • سید IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    20 6
    اصلاح طلبان تهوع آور آن قدر بی پروا و گستاخانه نفاق خود را بروز می دهند که حتی از شهادت سپهبد سلیمانی هم می خواهند استفاده ابزاری کنند و هیچ ابایی از هدر دادن خون شهید ندارند تا خود را موجه جلوه دهند! کسانی که فرزندان خود را برای زندگی راحت و بی دغدغه به غرب فرستاده اند و حاضر نیستند کلمه ای در مذمت و محکومیت آمریکا بر زبان آورند می خواهند بگویند کسی که لحظه ای آرام و قرار نداشت و در بیابان های عراق و سوریه با یانکی ها و مزدورانشان می جنگید هیچ گونه زاویه ای در اعتقادات با اصلاح طلبان تهوع آور نداشته است! خوب است که سخنانش ضبط شده و موجود است! وگرنه کلاً سند حاج قاسم را به نام اصلاح طلبان می زدند!!!
    • عمالدین NL ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      2 5
      خیلی خیلی بیشعوری گرچه از شماها افراطیون بیش از این انتظاری نیست برات متاسفم
  • عباس IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    12 1
    خانم ابتکار سعی کنید شماها هم مثل حاج قاسم عزیز باشید و روش و مرام او را سرلوحه کارهای خودتون قراره بدید...
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    9 0
    از تحرکات جماعت لیبرال یکی این است که جماعت لیبرال در انتخابات ۱۴۰۰ خودشان را به حاج قاسم عزیز سردار دلها می چسبانند ...
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    8 0
    عجبببببب حکایتی است!!!!! واااای اگر از پس امروز بود فردایی؟؟؟ !!! ای کسانی که ایمان اورده اید ایمان بیاورید...وعده خدا حق است یوم تقوم الساعه ... به روز قیامت ایمان بیاورید
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    7 0
    آقای عراق چی ///شما طیف ربان دنیا بلد با برجام وتنش زدایی با دنیا بنا بود تحریم ها را لغو وآب خوردن مردم را حل کنید چه شد تحریمها چند برابر شد صنعت هسته ای تعطیل شد وکشور مقتدر ایران به سمت انزوا برید شماها باید پاسخ باشید
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    8 0
    سردار سلیمانی با داعشی های به اسارت گرفته برای هدایت آنان رفتار حسنه داشتند. و اگر با خاتمی هم روابط حسنه داشته اند. قصد هدایت اورا داشته اند.
  • یاور انقلاب IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    9 0
    امان از نفاق شما اصلاح طلب ها خانم دکتر نظر شما در باره حاج قاسم ونظر ایشان در باره سران خائن فتنه چه زمانی بوده ؟ تاانحا که میدانیم ایشان پس فتنه ها هیچیک از انها را تائید و یا ملاقاتی با سران فتنه نداشته اند. شما لطفا در باره فرزندتان که ساکن امریکا است و واردات بنزین در دولت دهم بایستی پاسخگو باشید چون امکان ندارد باسابقه انقلابیتان اجازه اقامت در امریکا داشته باشد مگر اینکه توافقی باانها داشته باشید .از خدا میخواهیم هر چه سریعتر از شر خائنین به انقلاب رهائی یابیم.
  • DE ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    17 0
    احتکار: شهید سلیمانی با خاتمی ر‌ابطه حسنه داشت زیرا افرادی نظیر شهید سلیمانی معتقد هستند افراد بریده از انقلاب و اسلام ناب محمدی ص را هم بایستی ارشاد نمود شاید توبه کرده باز گردند
    • BE ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      3 0
      دقیقاً - نه اینکه او طرفدار افکار آنها بود !
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    1 1
    19:5 زشته کلمه "مجرد "حذف کن !!
  • خوزستن.بهرام IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    9 0
    ویژه گی برجسته و ممتاز حاج قاسم ذوب در ولایت جملات والله والله والله از شئون عاقبت بخیری رابطه قلبی و دلی و...با حکیم خردمند و... ایا حاج قاسم با کسی که باغی انقلاب بود، و خون دل کرد رهبری را و فتنه ۸۸ را بوجود اورد را دوست داشت؟ اگه چنین بود پس در دل حاج قاسم هم دوست داشتن خاتمی باغی و ولی خدا و حکیم زمان قابل جمع نیست.. ابتکار اینبار دروغی که بنزین تولید داخلی را بخاطر منافع خانوادگی آلاینده و...
  • بهرام.اهواز IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    7 0
    ابتکار دروغ شاخدار آلاینده بنزین تولید داخلی را بخاطر واردات بنزین همسرش به ملت و نظام تحمیل کرد.حالا چرا پس از شهادت حاج قاسم دنبال تحریف حاجی و مصادره و کاسبی است؟
  • IR ۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    6 0
    کوچه دهندگان و بزک کنندگان دشمن همه با تکاپو افتادن! همه تقلا می کنن با واژه ها و القاب ناچسب خودشون رو به سردار مجاهد مخلص بچسبونن! اینهم از طنزهای تلخ زمانه است که کنار بغض فقدان سردار باید این افاضات و ادعاها رو تحمل کرد. واقعا که این اعتدالیون چه رویی دارن!
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    7 1
    چی می گن اینا؟ ما اصولا اسلاحتلب ها رو آدم حساب نمی کنیم
    • رضا IR ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
      1 3
      نيست شما تكفيرى ها خيلى آدميد !
    • ارمین IR ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
      0 0
      اصلاح طلب اینه نه اونطور که شما نوشتی
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    5 0
    خاتمی و دوستانش بدرد شخم زدن زمین می خورن
  • BE ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    4 0
    این ماسک برای جهانگیری عالی است - پوشش خوبی برای تناقض گفتن اوست ، به زیبایی آن را می پوشاند. پینوکیو را به یاد بیاور!!
  • IR ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    2 0
    حاج قاسم طاهر و مطهر بود پس کسی نمی تواند در قلب پاک و نورانی او که سید علی نقش بسته بود وارد شود.لایمسه الاالمطهرون
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    3 0
    یعنی عراقچی نمیددنه که حکومت اسلامی ایران کل سیستمهای حکومتی جبار وبه اسم دموکراسی وپادشاهی ملکه ای دلمپراطوری را قبول نداریم وباید برزیمشون به هم!؟
  • مجتبی IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    1 0
    اولا هیچگروهی به اندازه محفل فرقه ای لیبرالها با شهید سلیمانی دشمنی نکرد! شهید سلیمانی بر مبنای ظاهر نفاق آلود غربگداها سلام و علیک داشت نه بطن خبیثشان.
  • علیرضا IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    2 0
    هیچ فراموش نکنید که تا قبل شهادت سردار دلها شما بدبخت های پوشالی حس کردید که سردار را کاندید ریاست جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند، شروع به تخریب او نمودید،. حالا که رذل شده‌اید دست به دامن این شهید بزرگوار شده‌اید! چرا؟؟؟؟؟
  • نورعلی معافی IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 2
    اینکه گفته میشود اصلاح طلبان پایگاه اجماعی خود را از دست داده اند را قبول ندارم .اگر در اتخابات 1400 دو طیف فعال معروف به شکل عادلانه ای در مقابل هم صف ارای کنند انوقت خواهید که این رایهای چند میلیونی از کجا امده .خون سردار سیلیمانی قادر خواهد بود که طیف خاموش جامعه را از خواب بیدارکند وهمین ارای خاموش برگ برنده اصلاح طلبان است این همان چیزی است که اصول گرایان از ان میترسند.اگر جامعه خوب برای انتخابات هدایت شود وارا هم حداکثری باشد انوقت شما خواهید که کل جامعه بدبال اصلاح است ومیخواهد خود رابرزدهد ودیده شود اگر اصلاح طلبان هوشیارباشند واز تعدد کاندیداها پرهیز کنند وبه فردواحدی برسند موفقیت دور از دسترس نیست اگر وضعیت طوری شد که سنتیهای اصولگرا به لاریجانی رسیدند وهمین وضعیت را اصلاح طلبان پیدا کردند برسر لاریجانی با اصول گراها متحدشوندتا پایداری ها را از قدرت دورکنن بنظرم دولت ایتلافی خواست کشور است .ووحدت افرین هم خواهدبود
  • .. IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    1 0
    اصلاح طلبان افساد طلب٬عصاره دیپلماسی همتون نتیجش شد برجام که بدترین فرجامو یه ارمغان آورد واقعا باچه رویی دارین خودتونو بایه سردارجنگی که پهلوان وقهرمان وفاتح دلهاست٬مقایسه می کنین؟؟؟ باباشوخی شوخی با مکتب سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی عزیز دل هم شوخی؟؟؟؟؟؟؟؟ شماهابرین اول گَندهای بی شمارِ خودتونو که تو عرصه سیاست زدین که بوی متعفنش کل کشورگرفته درست کنین بعد بیایین مکتب حاج قاسمو تحریف کنین. حاج قاسم یک تنه٬یه ملت بود.
  • .... IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    1 0
    اصلاح طلبان افساد طلب خودتون اول برین گندهای برجامی که زدین وفرجامش کل کشوروملت رو گرفت رو درست کنین٬بعد بیایین از سیره وافکارومکتب حاج قاسم سلیمانی سردار دلها حرف بزنین. همین مونده مکتبشو تحریف هم بکنین. بابادست خوش شوخی شوخی با راه وروش ومقاومتهای سردارهم شوخی!!!! واقعاباچه رویی درباره این بزرگمرد تاریخ حرف می زنین؟ سردار یه تنه یک ملت بود.
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    2 0
    خانم ابتکار شما وامسال خاتمی گند زدید به این مملکت لطفا اره متوجه شدید
  • NZ ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    2 0
    مشرق پاسخی که به اين عراقچی داديد در چارچوب تذکر به فرد نا آگاه درست است اما نه در مقابله با جريانی که کثيف و وقيح است و مأموريت در صاف کردن جاده دشمن دارد. قبلا هم خدمتّان گفتم مأموريت جديد اينها با تيم بايدن خلع سلاح ايران است و جنگ تمام عيار در دوره يک جمهوريخواه جوان رخ می دهد. درواقع نسخه جنگ بر عليه ما و نابودی کشور در دوره بايدن نوشته می شود اگر برخورد قاطع صورت نگيرد.
  • مطالعه تاریخ IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    7 0
    ابتکار: سردار سلیمانی با خاتمی روابط حسنه داشت! پیامبر (ص) نیز به هنگام فتح مکه یکی از مکان های امن را خانه ابوسفیان اعلام کرد!
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    2 0
    جناب عراقچی انتشار ذلت و دیپلماسی ذلت و دیپلماسی التماسی هم عزت نی آورد. بهتر است مرحمت فرموده تفکرات هپروتی اتان را در انزوا نگه دارید....
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    1 0
    خانم ابتکار ، بنی امیه هم می‌گفت پیامبر ارادت خاصی به بنی امیه داشت . اگر صحبت نکنید بهتره چطور به خود اجازه دادید اسم سردار دلها رو در کنار رئیس جریانات فتنه قرار بدین این توهین نابخشودنیست اگر منابع برای تایید خود لازم دارید بهتره از بایدن و کری و موگرینی و امثال آنها استفاده کنید . حاج قاسم برای مردم جهان سوخت شما فتنه ای ها برای قدرت و منافع میسوزید
  • حسنلو IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    6 0
    از نظر این ها آیت الله مصباح یزدی رحمت الله علیه هم موافق برجام بودند . این جماعت سنگ پای قزوین هستند و از نظر فکری هر چقدر دروغشان بزرگتر باشد تاثیر کلامشان بیشتر خواهد بود .
  • امیر IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 0
    حیف است نام سردارسلیمانی راباخاتمی واصلاح طلبان خیانتکاروفتنه گرکنارهم بذارید.مردم خوب اصلاح طلبان رابعداز۲۴سال خیانت به کشور شناختند.
  • مهدی IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    0 0
    خانم ابتکارحضرت علی هم درتاریخ بابرخی هاکه مثل شمابودن رابطه خوبی داشت حمایت هم میکرد.راستی بچه ات امریکاست/بنزین چه خبرصادرات خوبه.راستی چرااسراییل ازشمااصلاح طلبهاحمایت میکنه وامیدخودشون میدونن.
  • DE ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۶
    0 0
    آقای عراقچی بنا نداره بزرگ بشه؟ 40 سال پیش عراقچی بود من فکر میکردم بعد ها بزرگ بشه رشد بکنه عراق میشه .
  • سید فروزان CH ۰۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
    0 0
    لعنت خدا و نفرین دوستداران سردار شهید نصبب ابتکار عراقچی و جهانگیری و دیگر غربکدایان اصلاح طلب باد این طیف غلط می‌کنند نام مقدس سپهسالار شهید را میاورند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس