به گزارش مشرق، مراسم بزرگداشت سالگرد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها با حضور سفیر، اعضای سفارت و نهادهای کشورمان و جمعی از ایرانیان مقیم، شامگاه پنج شنبه ۱۱ دی‌ماه ۱۳۹۹ در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسقط برگزار شد.

 در این مراسم معنوی که به همت رایزنی فرهنگی کشورمان و با رعایت پروتکل‌های و محدودیت‌های بهداشتی برپا شد، پس از تلاوتی آیاتی چند از کلام الله مجید و قرائت دعای پرفیض، علی نجفی سفیر جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی ضمن برشمردن برخی از صفات و ویژگی های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، تاکید کرد: راز ماندگاری نام و یاد سردار دلها، علاوه بر رشادت ها و دلاوری های ایشان، بخاطر صفات شخصی برجسته اش همچون اخلاص و فروتنی و رفتار نیک با مردم و همچنین معامله با خدا بوده است.

سفیر کشورمان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راهبرد جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم، خاطرنشان کرد: اگر نبود جان فشانی آن شهید بزرگوار در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی، ما شاهد گسترش این پدیده شوم و خطرناک در سراسر منطقه و بخش‌های مختلف جهان بودیم.

علی نجفی ضمن تبیین مولفه های مادی و معنوی قدرت ملی، ارزش‌ها و آرمان‌های دینی و ملی را زمینه ساز اقدامات بی بدیل شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش برشمرد و اظهار داشت: ما داشته‌ها و نداشته‌های خود را در دفاع از مظلومان و اسلام و هرگونه زور و سلطه به رخ جهانیان کشیدیم و مقتدرانه به همه دنیا اعلام کردیم که تروریسم خوب و بد نداریم و نمیشناسیم.

سفیر کشورمان در پایان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران، مرعوب رجز خوانی‌های برخی کشورها و بوق های تبلیغاتی نخواهد شد، گفت: ما در نهایت خرد مندی و خرد ورزی بر روندها و مسایل منطقه پیرامونی، که حوزه اصلی امنیت ملی کشور است را تحت رصد و اشراف داریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    1 0
    هرگزم نقش تو از لوح دل و جان نرود هرگز از یاد من ان سرو خرامان نرود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس