جهانگیری و سلطانی فر فوتبال

همان زمانی که اسحاق جهانگیری دستور داد تا شرکت شستا برای پرداخت مبلغ ۲ میلیون یورویی پیش پرداخت قرارداد این مربی به فدراسیون فوتبال قرض بدهد باید فکر این روزها را می کرد!

سرویس ورزش مشرق – تبعات بی تدبیری مسئولان فدراسیون فوتبال و البته وزارت ورزش همچنان در ارتباط با پرونده سرمربیگری مارک ویلموتس ادامه دارد و با نگاهی دقیق تر به آن متوجه اشتباهات بزرگتر از سوی مسئولان رده بالاتری می شویم که هر یک برای خوشایند دیگری و دلایلی دیگر که قطعا برای خودشان موجه بودن این اقدامات را توجیه می کرده، همه کار کردند که فوتبال تا گردن در منجلاب خودساخته اش فرو برود.

در حالی که فدراسیون فوتبال به شدت درگیر دادرسی مجدد پرونده این مربی بلژیکی است و کاسه چه کنم، چه کنم در دست دارد که چطور از رای بدهی ۶ میلیون یورویی اش به ویلموتس خلاص شود، بدهی به شستا هم قوز بالای قوز شده و این شرکت نیز پایش را روی خرخره فوتبال گذاشته و ۲ میلیون یورو بدهی اش را به قیمت روز یورو می خواهد.

همان زمانی که اسحاق جهانگیری دستور داد تا شرکت شستا برای پرداخت مبلغ ۲ میلیون یورویی پیش پرداخت قرارداد این مربی به فدراسیون فوتبال قرض بدهد باید فکر این روزها را می کرد! آن زمان که سلطانی فر(وزیر ورزش) و مهدی تاج(رییس وقت فدراسیون) تصور می کردند این بهترین راه حل برای دستیابی به گزینه مدنظرشان جهت برطرف کردن مشکلات فوتبال هستند، نمی دانستند قدم در راهی گذاشته اند که بخشی از سرانجامش نابودی ساختمان فدراسیون فوتبال است.

شستایی ها طبق عرف بازار، مبلغ ۲ میلیون یورو را با قیمت همان زمان در سال ۱۳۹۸ (که هر یورو ۱۲هزار و ۵۰۰ تومان بود) پرداخت کرده اند و الان هم معادل همان مقدار یورو را درخواست کرده اند. البته فدراسیونی ها با تیزهوشی خاصی کل این مبلغ را با قیمت آن زمان ۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته، ۱۶ میلیاردش را هم پرداخته اند و حالا معتقدند که فقط ۹ میلیاردش باقی مانده! ولی طرف دیگر این پرونده با احتساب قیمت امروز هر یورو ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان این رقم را معادل ۶۳ میلیارد تومان تخمین زده و با توجه به سپری شدن زمان از موعد بازپرداخت، حکم توقیف و فروش ساختمان فدراسیون فوتبال را در دست دارد! حکمی که بابت این دیرکرد جریمه هایی را هم در نظر دارد. ساختمانی که گفته می شود ۶۸ میلیارد تومان قیمت گذاری شده است.

سئوال مهم از نمایندگان خانه ملت این است که چرا در همان زمان که معاون اول ریاست جمهور دستور به پرداخت این مبلغ از حساب شستا را صادر کرد او را بازخواست نکردند؟ شستایی ها که بابت همسان سازی حقوق بازنشستگان دچار این همه مشکلات مالی هستند چرا باید در چنین وضعیتی ۲ میلیون یورو به ویلموتس بدهند؟ آیا شرکتهای پولدار دیگری نبود که جهانگیری از این شرکت مایه گذاشت؟ این حاصل کدام تدبیر است که امروز بدهی ۲۵ میلیاردی با افزایش بیش از دو برابر به ۶۳ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

از یکسو شستا با دهها مشکل باقی مانده درباره بازنشسته ها نیازمند در اختیار داشتن طلبش است و از طرفی فدراسیون فوتبال اگر ساختمانش را از دست بدهد در این وضعیت اقتصادی از کجا می تواند بلافاصله یک ساختمان دیگر مشابه همین ساختمان را تهیه کند؟ گرچه شنیده ها حکایت از پادرمیانی وزیر ورزش و وزیر کار در این زمینه دارد تا برای فدراسیون فوتبال زمان بخرند که تا پیش از پایان سال جاری بتواند طلب شستا را بپردازد.

وزیر ورزش که خود در زمینه توصیه کردن انتخاب مارک ویلموتس جزو متهمان ردیف اول چرایی استخدام و عقد قرارداد با این بلژیکی بوده، حالا درباره پرونده شستا هم باید توضیح بدهد که چرا مجوز دریافت چنین مبلغی توسط مهدی تاج در فدراسیون فوتبال را صادر کرده است؟ نتایج بد ویلموتس با تیم ملی و قرار دادن تیم ملی روی لبه تیغ کم بود، حالا مخاطبان فوتبال باید اخبار با بی خانمان شدن ورزش محبوب شان هم سرگرم باشند!

اینها همه ماحصل تدبیر و امید در ورزش است که مسعود سلطانی فر به مهدی تاج بگوید مارک ویلموتس را بیاورید و نگران تأمین پیش پرداختش هم نباشید؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    4 6
    فکر کنید اگر استقلال امضا کرده بود ما امروز میتوانستیم پول را از او بگیریم...
    • ناشناس IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      3 7
      خون خودت با آوردن اسم ننگ کیسه آلوده نکن
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    12 0
    این جهانگیری کاری هست سر ایمن مملکت نیاورده باشد
  • ایرانی IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    11 0
    مقصران باید محاکمه بشن و پولها رو از حلقومشان بیرون بکشن نه اینکه راست راست واسه خودشون بچرخن
  • IE ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    18 0
    ۳۰ سال برای این مملکت درمرزهای ایران سرافرازخدمت کرده ام برای بازنشستگی ریال به ریال محاسبه میکنند۲میلیون یوروبه مربی خارجی ازجیب کی آیااین بیت المال وسهم مانیست دست برداریدکمترمربی خارجی بزک کنیدآقای بیرانونددرنوجوانی ودروازه بانی کدام مربی داشته مربی ایرانی بگذاریدبااخلاق مثل آقای دایی وخیرودلسوزاین مرزوبوم
  • مهدی IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    3 0
    دستور به تخریب آری دستور به اصلاح (که خودشون اصلاح طلب هستند) خیر
  • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    13 0
    باید خائنین به دادگاه معرفی و تحت پیگرد قرار گیرند و معاون اول و دوم بودن محدودیت رسیدگی ایجاد نکند
  • سوسان IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    8 0
    فوتبال تعطیل بشه خیال ملت راحت میشه
  • حسين IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    7 0
    دم شستا گرم تا تهش برو تا از اين اشتباه ها ديگه نكنن
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    2 9
    چرا هیچگاه از درآمد افسانه ای نفتی دوران احمدی نژاد با نفت بشکه ای ۱۴۰دلار و حیف و میل آن و در عین حال برداشت از ذخیره ارزی و بانک مرکزی و نقد و بررس آن هیچگونه قلمی نزدید و از کنار آن عین آب خوردن گذشته اید؟؟!!...پس لطفا به این پول خردها گیر ندید وقتی عدالت ورود به اینگونه مباحث ندارید و دلسوزیتان همواره جناحی است و بس
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      5 1
      حیف و میل ؟؟؟ مسکن مهر رو کلا نمیبینی ؟؟؟!!!!
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      1 1
      مسکن مهر خودش سمبل حیف و میل بیت المال هست
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      4 0
      خودت حالیته زیر کدام پرچم سینه میزنی، درآمد افسانه ای را باور کنیم یا خزانه خالی را؟! خحالت بکشید چرخهای اقتصاد را چوب لای چرخ شدید و نان محرومین را همین شما اشراف کاسه لیس غرب آجر کردید با این شیخ و تدبیر مزخرفتان!
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      1 1
      قیمتها زمان احمدی نژاد خیلی پایین تر بود و عزت بین المللی هم بالا بود .
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      2 0
      دردبلای احمدی نژادبخور توسرمشتی کج فهم نمی داننتد چه حرفی کجا بزنند این دولت حیف میل می کند نه دولت احمدی نژاد که یار محرمان وخارچشم سرمایه داران مفتخر غرب گرا
  • IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    9 6
    واقعا جهانگیری و سلطانی فر ۶۳ میلیارد تومن ب بیت المال ضرر زدن حالا دوستان شما با حمله ب کنسولگری عربستان و سفارت عربستان چقد ب بیت المال ضرر زدن؟؟؟
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      3 0
      حرف مفت کمتر بزن
  • lمحمد IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    4 3
    این دو بزرگوار فقط به تیم پرسپولیس رسیدگی کردند ولی فوتبال ایران را نابود کردند !!!!!!!!!
  • رضایی IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    4 0
    این فوتبال مسخره وبی دروپیکرراتعطیل کنید
    • محمد لرستانی IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
      2 0
      در این فوتبال رو ببندید یه کاهگل مالی هم بکنید شاید یکم از کفگیر ته دیگ نجات پیدا کردید.
  • امین IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    2 1
    وجالب مجلس شورای اسلامی در مقابل این وزیر سکوت کرده وزیری که فقط بفکر خود و دوستان خود است
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    3 0
    یک کودک هم تشخیص می دهد که اگر وضعیت زیرساخت های ورزشی ایران مثل ورزشگاه ها و زمین های تمرین درست شود و کمپ ها و آموزش فوتبال ماشینی و منظم از پایه راه بیافتد بعد از چند سال یک گونی سیب زمینی هم به عنوان سرمربی تیم ملی بگذارید هیچ تیمی در آسیا حریفش نخواهد شد متاسفانه آقایان دانشمند نفهمیدند و نمی فهمند و نخواهند فهمید که این پول ها را باید در زیرساخت و پایه هزینه کرد که روزی روزگاری هم به این مطلب رسیدیم که مربی خارجی بیاریم بتوانیم از توان او استفاده کنیم واقعا تاج و سلطانی فر و دوستان شان بدترین مدیران ورزشی تاریخ ورزش ایران بودند بلاشک .
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    4 0
    باز پای اسحاق 4200 درمیان است
  • حسن IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    2 0
    قوه قضائیه بایداین موضوع را پیگیری وهزینه آنرا از متخلفان بگیرد
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    1 0
    امواج برکات این دولت فوتبال را هم بی نصیب نگذاشت علی برکت الله
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    1 0
    واقعااین مملکت تاکی بایدتاوان حضوروبودن این جهانگیری رابدهد!!!!!!!!
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    0 1
    فوتبال تو ایران بیشتر به یک قمارخانه تبدیل شده.جمع کنید این مسخره بازیارو
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    0 2
    به این بدبخت چه ربطی داره تاج و دار و دستش خوردن و بردن و زمینهای میلیاردی که یاشار سلطانی افشا کرد خردین حالا یقه اینو گرفتین
  • O IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    1 0
    این جهانگیری یه کاری نکرده که شرازش بیرون نیاد،همه ی کارهاش به ضررمردم وشراست.
  • احمدی IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۳
    1 0
    به چه حقی پول سهم داران داغ دیده را به تاراج می کنید کو حق الناس / کو حق دختر مظلو م سهم دار / کو سهم من از سفره انقلاب
  • اهریمن IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۴
    3 0
    جهانگیری با توطئه تمام توانست نرخ ارز رو از 4200 تومان به 28 هزار تومان ارتقا دهد، کاری که هیچ دولت نامردی از ابتدای تاریخ بشریت تا به امروز در حق ملتش انجام نداده بود را انجام داد و این یعنی تدبیر .!!!!!! دعای خیر کسانی که از قبل دلار داشتن و یا از طریقی..... باخبرشدن که میخاد با تدبیر جهانگیری بره بالا؟ همیشه پشت این مردنماست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس