عکس/ آلودگی هوای تهران

یک کارشناس هواشناسی گفت: روز شنبه و یکشنبه میزان شاخص آلودگی هوا افزایش می‌یابد و احتمال رسیدن آلاینده‌ها به بالای ۲۰۰ هم می‌رسد.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و کنترل سازمان هواشناسی، با بیان اینکه تا چند روز آینده همچنان شاهد پایداری جوی هوا و افزایش شاخص آلاینده ها خواهیم بود، گفت: بسیاری از شهرهای کشور به ویژه تهران البرز و قم، قزوین شاهد افزایش آلاینده های جوی خواهند بود.

او ادامه داد: اگرچه از اواخر وقت روز یکشنبه و دوشنبه موج ضعیف بارشی وارد کشور می شود اما این موج هم زمینه‌ساز کاهش شاخص آلودگی هوا نخواهد شد.

ضیائیان توضیح داد: این موج بارشی به گونه ای نیست که به طور کامل آلودگی هوا را از بین کنید و انتظار داریم وضعیت پایداری هوا تا چند روز آینده برای شهرهای صنعتی تهران ادامه داشته باشد اگرچه ممکن در برخی از شهرها جو آلاینده هامقداری کاهش یابد اما بهبود نخواهد یافت.

این کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه شاخص آلودگی هوا در تهران در روز چهارشنبه بسیار شدید شده بود، افزود: با توجه به اینکه امروز تهران تعطیل بود و ما ترافیک چندانی نداشتیم اما باز هم میزان شاخص آلودگی هوا بسیار زیاد است و این میزان آلودگی در روز یکشنبه بسیار تشدید می شود.

او بیان کرد: ما نگران روزهای شنبه و یکشنبه هستیم چرا که میزان آلایندگی هوا بسیار تشدید می شود و میزان شاخص آلودگی هوا به بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ هم برسد. در صورتی که منبع آلاینده های هوا تغییر و یا کنترل نشود شاخص آلودگی هوا همچنان پایدار خواهد ماند.

او با اشاره به اینکه منابع آلاینده های هوا ممکن است تغییر کند اما تا زمانی که این آلاینده ها وجود داشته باشند احتمال دارد این آلودگی هوا بیشتر و حتی در کلان شهر تهران به ۲۰۰ هم برسد.

ضیائیان با تاکید بر اینکه هشدار هواشناسی درباره افزایش غلظت آلاینده‌ها در شهرهای صنعتی و پرجمعیت صادر شده است، گفت: افزایش غلظت آلاینده‌ها در تهران، کرج، قزوین، قم، اراک، اصفهان، تبریز و مشهد را شاهد هستیم.

این کارشناس هواشناسی توضیح داد: در نقاط پر تردد و صنعتی شهرهای مختلف در صورتی که اقدامات پیشگرانه انجام نشود شاخص آلودگی هوا به بالای ۲۰۰ هم می رسد.

ضیائیان بیان کرد: از فردا تغییر محسوسی در دمای هوا نخواهیم داشت و در ارتفاعات البرز مرکزی ارتفاعات سایر شهرها شاهد بارش های پراکنده خواهیم بود. از بعد از ظهر امروز در سواحل دریای خزر شاهد بارش های پراکنده وکاهش محسوس دما در سواحل دریای خزر خواهیم بود.

او تاکید کرد: از بعدازظهر یکشنبه در گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده همراه با کاهش نسبی دما پیش‌بینی شده است. امروز و فردا دریای عمان به‌ویژه بخش‌های شرقی مواج است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۲
    0 0
    شانس آوردیم زغال سنگ نداریم. که به جای نفت کوره بسوزانند، به همین ش راضی ایم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس