کد خبر 1162279
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۵
دومینیک راب

وزرای خارجه انگلیس و اسپانیا اعلام کردند لندن و مادرید درباره مفاد اولیه وضعیت جبل الطارق در دوران پسابرگزیت به توافق رسیده اند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، انگلیس و اسپانیا به توافق اولیه‌ای در خصوص وضعیت جبل الطارق در دوران پسابرگزیت دست یافتند.

بیشتر بخوانید:

پارلمان انگلیس توافق تجاری برگزیت را تصویب کرد/ امضای توافق توسط سران اروپایی

 آرانچا گونزالس لایا، وزیر خارجه اسپانیا روز پنجشنبه اعلام کرد که مادرید و لندن به توافق اولیه‌ای درباره وضعیت جبل الطارق پس از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا دست یافته اند.

آرانچا گونزالس لایا به خبرنگاران گفت: با این (توافق) محدودیت‌ها برداشته می‌شود، شرایط شینگن در جبل الطارق اعمال می‌شود.

طبق گفته گونزالس جبل الطارق به عنوان یک سرزمین برون مرزی انگلیس واقع در منتهی الیه جنوب اسپانیا، همچنان بخشی از توافق نامه‌های اتحادیه اروپا مانند منطقه شینگن خواهد بود.

دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس نیز در مورد این توافق گفت که انگلیس همچنان از حاکمیت جبل الطارق پشتیبانی می‌کند و متعهد به کاهش تأثیر خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپاست.

دومینیک راب افزود: ما در پشتیبانی خود از جبل الطارق و حاکمیت آن ثابت قدم باقی می‌مانیم. همه طرف‌ها متعهد به کاهش اثرات پایان دوره گذار در جبل الطارق و به ویژه اطمینان از روان بودن مرزها هستند. امری که به وضوح به نفع ساکنان این منطقه خواهد بود.

پس از مدت‌ها مذاکره درازمدت میان انگلیس و اتحادیه اروپا، روز پنج شنبه ۲۴ دسامبر توافق تجاری میان بروکسل و لندن در دوران پسابرگزیت نهایی شد. این توافق روز گذشته به امضا سران اروپا و نخست وزیر انگلیس رسید و در مجلس عوام این کشور تصویب شد.

اتحادیه اروپا و انگلیس ماههاست مفاد روابط تجاری دو جانبه پس از خروج لندن از اتحادیه اروپا را بر سر میز مذاکره دارند. این مذاکرات قریب به ۱۱ ماه پس از خروج رسمی انگلیس از اتحادیه اروپا سرانجام نتیجه داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    0 0
    شبه آرتساخ که اجنبی‌ها اشعارش کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس