به گزارش مشرق، کانال تلگرامی عصر هوشمندی نوشت: در سخت ترین شرایط تحریم کشور بخصوص در زمینه دارو، دانشمندان کشور تست انسانی واکسن ایرانی کرونا را آغاز کردند. هر چند در هفته های اخیر شاهد ایجاد دوگانه «خرید» و «ساخت» واکسن از سوی برخی جریانات رسانه ای بوده ایم، اما نگاهی به انعکاس خبر تست واکسن کرونای ایرانی در رسانه های فارسی زبان خارج از کشور نشان از آن دارد که مساله اصلی برای آنها بر خلاف ادعای اخیرشان، نجات جان مردم نبوده است و عملیات های رسانه ای روزهای پیشین صرفا جهت تحقق هدف فشار بر ایران و القای بی اعتمادی نزد افکار عمومی بوده است.

ایران اینترنشنال بحث «رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم تست واکسن کرونای ایرانی» را تیتر کرد. این رسانه حتی برای کم‌رنگ جلوه دادن این دستاورد پزشکی، رونمایی از این واکسن را شتاب زده خواند.

رادیو فردا رسانه آمریکایی برای این اتفاق شجاعانه تیتر «نخستین تست واکسن ایرانی کرونا روی یک زن آزمایش شد» را انتخاب کرد تا به مخاطب القا کند که از یک زن استفاده ابزاری شده است.

بی بی سی فارسی هم تنها چند خبر کوتاه به این دستاورد بزرگ اختصاص داد. این رسانه سعی کرد تا وانمود کند مردم نسبت به واکسن ایرانی بی‌اعتمادند و همه خواهان دریافت واکسن آمریکایی هستند.

من وتو نیز برای این که موضوع آغاز تست واکسن کرونای ایرانی را به حاشیه ببرند، این دستاورد را فقط ادعای رسانه‌های حکومتی نامید.

رسانه های غیررسمی و رسانه های وابسته به گروهک منافقین هم شایعاتی از جمله واکسن زدن نمایشی و تزریق واکسن از روی چادر را به میان کشیدند.

البته برخی رسانه ها از جمله یک رسانه چینی در همین رابطه گفته است: ایران با ساخت "واکسن کرونا" اهداف به ظاهر غیر ممکن را محقق کرده و در پیشرفت‌های تحقیقاتی در خصوص کرونا، در کنار چین، آمریکا، روسیه و اروپا قرار گرفته است؛ این امری است که انسان را به شگفتی و تحسین وا می‌دارد. آنچه موجب قدرت و پیشرفت ایران شده، روحیه عدم ظلم‌پذیری ایرانی‌هاست.

یا خبرنگار الجزیره انگلیسی هم آزمایش واکسن کرونای ایرانی را با وجود تحریم‌ها و فشارها سزاوار احترام دانسته است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 2
  • داود دادور IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    24 2
    به امید خدا، واکسن ایرانی بهترین راه حل کرونا برای ما ایرانی‌ها خواهد بود. پزشکان متعهد ما به این جوسازی‌های رسانه‌ای توجه نکنند. همه ایران با شما پزشکان متعهد است.
    • عبدالله مومن IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      5 2
      در تزریق واکسن کرونا باید دو کار حتما انجام شود. اول تزریق واکسن ایرانی به مردم. دوم تزریق اجباری واکسن آمریکایی به دولت غربگدا و افساداتیهای تبهکار و طرفداران آنان .. تا حق به حقدار برسد.. هههههههههههه
    • IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      3 1
      از اول روحانی این کرونا رو جدی نگرفت. دلیل من هم اینه که 5 ماه از دنیا عقب هستیم. اگه از همون روز اول ساخت واکسن رو شروع می کردیم الان نتایج نهایی رو گرفته بودیم. متاسفم برای نگاه به خارج. متاسفم برای کسایی که به کلید رای دادند. حیف که کلید گم شد.
  • مهرناز IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    13 2
    رسانه های چینی " متشکریم از تعریف وتحسین شما از ساخت واکسن کرونا در ایران در شرایط تحریم های شدید " بوسیله دانشمندان ایرانی " نشان می دهد " رسانه های معاند ایران " چه اندازه بدبخت وزبون هستند .
  • IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    0 2
    این شبکه ها بودجه سالانه هرکدام پنجاه میلیون دلار هم باشد که بعضی از انها صدها ملیون دلاراست مثل سعودی اینتر نشنال با حساب رادیو ها ورسانه های کوچکتر وسایتهای ضد ایران سر جمع به بالای یک تادومیلیارد دلار می رسد خوب بودجه انها چند برابر صدا سیما است انهایی که به صدا سیما انتقاد می کنن باید ببینن دشمنان ایران چقدر برای خبر پراکنی علیه ایران هزینه دارن میکنن این پولی که غرب به همراه سعودی وامارات وصهیونیستهابرای رسانه ها ضد ایران هزینه می کنند در تاریخ جهان سابقه نداشته حتی در جنگ سرد یک صدم این مبلغ علیه شوروی با تاسیس رسانه های روسی زبان درست نشده بود چقدر برای مسولان انها اهمیت داره که ان مطلبی یا سبک زندگی غیر اسلامی یا به نام اسلام ولی کاملا لیبرال که انها می خواهند به مردم ایران القا بشه که چنین هزینه سنگینی را انجام میدن برای مثال انگلیس از مردم انگلیس به دلیل دیدن تلوزیون هر ماه پول میگیره ولی به طور مجانی چند رسانه دیداری شنیداری فارسی زبان برای ایران تاسیس کرده
  • IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    6 2
    منتظر دق مرگ شدن دشمنان ایران هستیم .انشاالله
  • جعفر زارع IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    10 1
    ان شاء الله واکسن ایرانی کرونا بهترین واکسن در کل دنیا باشد و علاوه بر تامین نیاز داخلی با صادراتش به کل دنیا میلیاردها دلار ارزآوری برای کشور داشته باشد.
    • IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      2 2
      ایشالله
  • یزدی IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    3 0
    بشارت به همه دوست داران ایران جداایات قران وروایات اشاره دارند به اینکه ایران دراخرالزمان کشوری موفق خواهد بود این مشکلات که برای کشورمان چه ازخارج وچه ایادی انها درداخل ایجاد کرده اند انها خوب فهمیده اند ایرانی ها به اوج قله های علم ونواوری دارند میرسند صبح روشن وساحل سبز نزدیک است باورکنید حود من از افراد مشکل مالی شدید دارند ولی واقعیت مطلب واگاهی ۶۰ ساله ام رااظهار میکنم انشاا
  • یک ایرانی IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    0 0
    #ایران اینترنشنال_BBC _من وتو_VOA_صدای آمریکا_رادیو فردا_نابود شید. مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل مرگ بر انگلیس مرگ بر ضد ایرانی و وطن فروش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس