تزریق واکسن کرونای ایرانی واکسن کرونا نمایه واکسن ایرانی

رسانه‌های فارسی زبان پس از آغاز تست اول واکسن کرونای ایرانی ، دور جدیدی از هجمه های خود را آغاز کردند.

به گزارش مشرق، روز گذشته برگ جدید در تاریخ پزشکی کشورمان رقم خورد؛ ایران به همت دانشمندان، شکیبایی مردم و حمایت مسئولان خود در شرایطی که تحت شدیدترین تحریم‌ها؛ حتی غذا و دارو قرار داشت، نخستین تست انسانی واکسن ایرانی کرونا را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید:

وزیر بهداشت: کرونای انگلیسی هنوز به ایران نرسیده است/ واکسن خارجی را از منابع معتبر تهیه می‌کنیم

شبکه چینی اعلام کرد: ایران با ساخت "واکسن کرونا" اهداف به ظاهر غیر ممکن را محقق کرده و در پیشرفت‌های تحقیقاتی در خصوص کرونا، در کنار چین، آمریکا، روسیه و اروپا قرار گرفته است؛ این امری است که انسان را به شگفتی و تحسین وا می‌دارد. آنچه موجب قدرت و پیشرفت ایران شده، روحیه عدم ظلم‌پذیری ایرانی‌هاست.

دانلود

خبرنگار الجزیره انگلیسی و ستون‌نویس پایگاه خبری المانیتور آمریکا هم با اشاره به آغاز آزمایش واکسن کرونای ایرانی گفت که دستاورد دانشمندان ایرانی با وجود تحریم‌ها و فشارها سزاوار احترام است.

بیشتر بخوانید:

بازتاب نخستین تست انسانی واکسن ایرانی کرونا در رسانه‌های جهان

اما در این باره شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان هجمه‌هایی که از چند روز پیش آغاز کرده بودند را شدت بخشیدند. آن‌ها در طی روزهای گذشته درحالی که ایران بارها اعلام کرده به موازات تولید واکسن، در حال خرید و تهیه بهترین واکسن خارجی است، هجمه و دوگانه واکسن ایرانی-خارجی به راه انداختند.

ایران اینترنشنال پس از این اتفاق تاریخی که کشورهای منطقه حتی نمی‌توانند به این تکنولوژی نزدیک شوند، برای خوشامد صاحبان سعودی خود، بحث «رعایت نشدن فاصله‌گذاری اجتماعی در مراسم تست واکسن کرونای ایرانی» را تیتر کرد.

این رسانه حتی برای کم‌رنگ جلوه دادن این دستاورد پزشکی، رونمایی از این واکسن را شتاب زده خواند.

مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)در اقدامی ستودنی و مسئولانه، دخترش را  به عنوان اولین مورد برای آزمایش واکسن کروونای ایرانی انتخاب کرد(مخبر و همسرش هردو به کرونا مبتلا بودند و نمی‌توانستند در این تست شرکت کنند)، موضوعی که اگر در کشور دیگری اتفاق افتاده بود با تحسین همین رسانه‌ها روبرو می‌شد و آن را چماقی بر سر مردم ایران می‌کردند. اما رادیو فردا رسانه آمریکایی برای این اتفاق شجاعانه تیتر «نخستین تست واکسن ایرانی کرونا روی یک زن آزمایش شد» را انتخاب کرد تا به مخاطب القا کند که از یک زن استفاده ابزاری شده است.

ببینید:

عکس روز گاردین؛ تزریق واکسن ایرانی کرونا

BBC فارسی هم تنها چند خبر کوتاه به این دستاورد بزرگ اختصاص داد. این رسانه انگلیسی سعی کرد تا وانمود کند مردم نسبت به واکسن ایرانی بی‌اعتمادند و همه خواهان دریافت واکسن آمریکایی هستند. 

شبه رسانه‌هایی مانند منوتو نیز برای این که موضوع آغاز تست واکسن کرونای ایرانی را به حاشیه ببرند،این دستاورد را فقط ادعای رسانه‌های حکومتی نامیدند.

البته رسانه های غیر رسمی و کاربران ضدانقلاب هم از این موفقیت دانشمندان ایرانی شوکه شدند و از روی دستپاچگی شایعاتی از جمله واکسن زدن نمایشی و تزریق واکسن از روی چادر را به میان کشیدند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 9
  • US ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    70 9
    به جای ضد انقلاب بهتر بگید ضد ایران هنوز بلد نیستید نام گذاری کنید
    • امیر ES ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      28 8
      دقیقا
    • سید IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      33 8
      عنقریب است که از غم این دستاورد کشور ما تحت نظام مقتدر جمهوری اسلامی دق مرگ شوند!! البته که دق مرگی شان خوشحالی ما را به دنبال خواهد داشت! به قول معروف تا کور شود هر آن که نتواند دید!!!
    • نادر IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      15 5
      دربه در های ضد ایرانی به چیزی جز فلاکت مردم راضی نیستند من فکر میکنم کرونا را را ساخته بودند تا دشمنان آمریکا و هم پیمانانشان را زمینگیر کنند .تا کشور هایی مانند چین ایران روسیه ناچار شوند برای خرید دارو واکسن در مقابل آمریکا و انگلیس زانو بزنند که تیر کثیفشان کمانه کرد
  • امید IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    21 6
    برای این رسانه های فارسی زبان خائن در خارج از کشور مرغ همسایه همیشه غاز است. البته ماموریت این شبکه ها این است که پول بگیرند و بر علیه ایران تبلیغ کنند. به امید خدا ایران در همه زمینه ها پیشرفت خواهد کرد و پوزه این رسانه های خائن هر چه بیشتر به زمین مالیده خواهد شد. پاینده ایران قدرتمند.
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    12 8
    مسئولین ایران نباید به بلندگوهای دشمنان ایران توجه کنند باید با تمام تلاش واکسن ایرانی هر چه به تعداد بالا آماده تزریق به ایرانیان تولید کند ما می توانیم همچنان که تا امروز نیز توانسته ایم .. تا کور شون هرآنکه نتوان دید ... پاینده ایران
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    17 5
    جماعت بیشرف وطن فروش منتظر یک تکه استخوان برای سناریوی جدیدتون باشید.
  • جوجه تیغی چایچی IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    19 4
    امروز در کمپ آلبانی به من دستور پخت حلوا و توزیع خرما دادند. با اینکه همه همکارانم در پشت سیستم ها دیابت دارند. خدا ازتون نگذره.
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      10 2
      خخخخ ،دمت گرم!! لطف کن ‌شیکرشو دوبل بریز حال کنن!!!
    • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
      8 2
      خخخخ ،دمت گرم!! لطف کن ‌شیکرشو دوبل بریز حال کنن!!!
  • میهن پرست ایران زمین NL ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    11 9
    ضد انقلاب نه ، ضد ایرانی و وطن فروشان مزدور بیگانگان خارج از کشور .
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    13 8
    این ضایعه بزرگ رو به تمامی غرب پرستان،شبکه سعودی نشنال،مهدکودک... ،شبکه دی بی سی فارسی و علی الخصوص زیبا کلام و قوطی زاده(تاج زاده) تسلیت عرض میکنم و امیدوارم غم آخرشون نباشه.
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    12 5
    ببین اینا کارشون همینه. باید آخر ماه فاکتور ببرن پیش رییس بگن ما اینقدر تخریب کردیم اینقدم دروغ گفتیم و تا دلتون بخواد وطن فروشی کردیم. این ماهانه ی ما رو مثل سگ بندازید جلومون بریم
  • جواد IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    12 5
    اوج ذلت و خواری آنها را به نمایش گذاشتید....تشکر
  • حامد IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    12 5
    تاکور شود هر آنکه نتواند بیند
  • DE ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    4 4
    به نظر من واکسن ایرانی برای وطنفروشان جواب نمیده آخه امریکاییش بهتره چون همون کسی که این ویروس را در آزمایشگاه کِشت داده یعنی امریکا 100% واکسنش را هم تولید کرده فقط الان بریزن تو بازار خیلی 3 میشه یکماه دیگه سرو کله وایتکس امریکایی منظور واکسن امریکایی پیدا میشه .کمی صبر کنید نوکرهای غرب نوبت تز ریق وایتکس به شما هم میرسه.
  • الف IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    8 3
    از یه عفت فروش بی غیرت چه انتظاری میشه داشت اگر سربه سرتن به کشتن دهیم از ان به که کشور به دشمن دهیم درود بر دانشمندان غیور ایران سترگ درود
  • DE ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    8 3
    لطفا یکی از این واکسن ها را برای مهناز افشار در آلمان بفرستید که دیگر هشتک "واکسن بخریم نه بسازیم" اینتر ایران نشناس سعودی را تکرار نکند چون در هر صورت در آلمان نخواهد توانست به این زودی واکسن تهیه کند. هر چند همین امروز چهار کادر درمانی در یکی از بیمارستان‌های آلمان بعد از تزریق واکسن به کما رفتند و در بخش مراقبت‌های ویژه ی همان بیمارستان بستری شدند ولی هیچ صدایی نه از دویچ وله بلند شد نه از بی بی سی و رادیو فردای پنتاگون.
  • امیر IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۰
    9 1
    #من_واکسن_ایرانی_میزنم
  • افسانه IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    4 3
    تمام شبکه های ضد انقلاب خاین هستند
    • IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
      0 1
      یه مشت نانجیب و موادین
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۱
    1 1
    چقدرعزت برای مسلمانان وچقدر خوارکننده برای دشمنان اسلام ومنتفقین وهابی پرست خیلی کیف کردم تنهاراه حرص دادن وداغون کردن این منافقین وکفار رونمایی پیشرفت دانشمندان جمهوری اسلامی ایران است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس