شهید سلیمانی طالب شهادت بود/ می‌گفت دعا کنید شهید شوم

آخر کجای دنیا سابقه دارد که برای دفاع از یک شهر، خانه‌هایش را اجاره کنند و به حقوق افراد احترام بگذارند؟ این اوج اخلاق و عمل به اسلام از سوی حاج قاسم و جبهه مقاومت بود.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، سردار محمدعلی حق‌بین از فرماندهان جنگ تحمیلی و نبرد در سوریه در مراسم رونمایی از کتاب خاطراتش با نام «گیل مانا» که در خبرگزاری مهر برگزار شد، به بیان نکاتی درباره نقش سردار شهید،‌ حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

وی گفت:‌ سردار قاسم سلیمانی کاری کرد که همه ناوهای آمریکایی در خلیج فارس هم، قدرت رویارویی با ایران را نداشتند. انقلاب به جایی رسید که بسیاری از عرصه‌ها را درنوردید. آمریکا و اسرائیل وقتی از نقشه‌هایشان علیه انقلاب اسلامی ناامید شدند، داعش را تاسیس کردند و مسلمانان را به جان مسلمانان انداختند.

سردار محمدعلی حق‌بین، راوی کتاب گیل‌مانا

سردار حق‌بین افزود: اخلاق و منش سردار سلیمانی زبانزد بود. بقیه مدافعان حرم هم از این اخلاق و منش درس می‌گرفتند و بر اساس آن رفتار می کردند. یادم هست خانه‌ای را برای مقرمان در سوریه انتخاب کرده بودیم. وقتی فهمیدیدیم طلاهای خانم خانه در ویترین است، ‌دور تا دور آن را با چسب‌های زخیم بستیم تا آسیبی به آن‌ها نرسد. وقتی آن منطقه امن شد و خانمِ صاحب خانه آمد، از این که طلا و جواهرهایش سالم‌ مانده‌اند، تعجب کرده بود. از خوشحالی گریه می‌کرد و اصرار داشت همان جا بمانیم و خودش برای چند شب به خانه دخترِ دکترش که قدری آنطرف‌تر بود، رفت.

بیشتر بخوانیم:

«قاسم» هنوز زنده است... /۱

بگردم دور «اسمت» حاج قاسم

«قاسم» هنوز زنده است... /۲

آیا «حاج قاسم» موافق «برجام» بود؟

«قاسم» هنوز زنده است... / ۳

ترس حاج قاسم از آدم‌های دولت!

«قاسم» هنوز زنده است... / ۴

چرا «حاج قاسم» لباس مهندسان پرواز را پوشید؟

«قاسم» هنوز زنده است... / ۵

«حاج قاسم» چگونه زیر آن حجم آتش زنده ماند؟!

«قاسم» هنوز زنده است... / ۶

در تماس تلفنی «حاج قاسم» و مسعود بارزانی چه گذشت؟

«قاسم» هنوز زنده است... / ۷

عکس «حاج قاسم» روی پیراهن زن فمینیست!

«قاسم» هنوز زنده است... / ۸

بعد از خواندن این کتاب، به روح «حاج قاسم» درود بفرستی

«قاسم» هنوز زنده است... / ۹

حاج قاسم؛ مهمان سرزده مراسم خواستگاری!

«قاسم» هنوز زنده است... / ۱۰

آیا مادر شهید هاشمی برای «حاج قاسم» هم پارتی‌بازی کرد؟

«قاسم» هنوز زنده است... / ۱۱

گفتگوی تلفنی «حاج قاسم» روی خط شبکه ۳

«قاسم» هنوز زنده است... / ۱۲

حاج قاسم؛ حرفت را گوش ندادیم و چوبش را هم خوردیم!

«قاسم» هنوز زنده است... / ۱۳

حضور سرزده رهبر و حاج قاسم در مراسم بله‌برون

این فرمانده میدانی نبرد در سوریه ادامه داد: ما برای دفاع از مردم سوریه، مجبور بودیم در خانه‌هایشان مقر بزنیم. به دستور حاج قاسم یا از صاحبان این خانه‌های اجازه می‌گرفتیم و در برخی موارد،‌ خانه‌ها را اجاره می‌کردیم! آخر کجای دنیا سابقه دارد که برای دفاع از یک شهر، خانه‌هایش را اجاره کنند و به حقوق افراد احترام بگذارند؟ این اوج اخلاق و عمل به اسلام از سوی حاج قاسم و جبهه مقاومت بود.

بیشترین آشنایی من با سردار سلیمانی در جریان آزادسازی دو شهر نبل و الزهرا بود که حدود چهار سال در محاصره سخت تکفیری‌ها بود. دشمن، خط فوق‌العاده مستحکم و غیرقابل نفوذی را دور این شهرها زده بود. در آزادسازی حلب هم که بسیار مشکل بود، خدا از طریق تدابیر سردار حاج قاسم سلیمانی به داد ما رسید تا توانستیم این شهر را آزاد کنیم.

کتاب گیل‌مانا را سیده‌نساء هاشمیان سیگارودی (همسر شهید اصغری‌خواه) بر اساس خاطرات سردار محمدعلی حق‌بین نوشته و انتشارات مرز و بوم آن را روانه بازار نشر کرده است. همچنین کتابی از روایت‌های این سردار از آزادسازی نبل و الزهرا با عنوان «ایرانی‌ها آمدند» به قلم امیرمحمد عباس‌نژاد به زودی از سوی انتشارات خط‌مقدم منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • کارشناس سیاسی IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    58 10
    روحش شاد ویادش همواره گرامی باد او سردار مخلص وبی ریا بود
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      11 3
      اشتباه منفی دادم
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    30 5
    روحت شاد سردار
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    10 1
    مردی بزرگ را از ما گرفتند
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    16 3
    نثار روح این شهید بزرگوار و همرزمان شهیدشون صلوات
  • PT ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    8 2
    آره یکی برای دفاع از دیگری خونه اش رو اجاره می‌کنه، یکی هم برای خوردن حق دیگری، پارتی بازی می کنه. دنیای عجیبی هست. این دومی با پارتی بازی و خوردن حق من در استخدامی درحالی که نفر اول شده بودم، ما رو آواره بیابان و جاده کرده است..
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      13 0
      خودتو ناراحت نکن هموطن عزیزم خدا جای حق نشسته.پیامبر رحمت میفرماید بالعدل قامت السماوات و الارض(زمین و آسمانها بر عدل استوار است).دوست عزیز بشین و تماشا کن اگه حق تو از گلوش پایین رفت به من و جدوابادم لعنت بفرست.یاحق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس