کد خبر 1161236
تاریخ انتشار: ۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۵
فلاحت پیشه

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس دهم در سخنانی گزافه مدعی شد: از نپیوستن ایران به سازمان‌هایی مانند FATF دشمنان سوء‌استفاده کردند و منافذ را بر روی کشور ما بستند که نمونه‌اش را در بحث بیماری کرونا و واردات واکسن مشاهده کردیم.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: حشمت الله فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با ایلنا، درباره بررسی مجدد FATF در مجمع تشخیص مصلحت گفت: واقعیت این است که در پیوستن ایران به FATF نوعی تردید در کشور وجود داشت و عملاً شرایطی به وجود آمد که این موضوع در دستور کار مجمع قرار نگیرد.

موضع تندی در کشور شکل گرفت و باعث شد بسیاری از افرادی که به دلایل منطقی طرفدار این بودند که ایران به کنوانسیون‌های مرتبط با FATF یعنی پالرمو و CFT بپیوندد، عقب‌نشینی کنند.

وی تاکید کرد: اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام  تمدید بررسی FATF را در دستور کارش قرار می‌داد، دشمنان ما در این سازمان موفق نمی‌شدند پرونده ایران را در لیست سیاه قرار دهند.

وی اظهار داشت: FATF  مانند همه نهادهای بین‌المللی تبعی از تبعات قدرت است و کشورها به میزان قدرتی که دارند از این سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی در راستای منافع خودشان استفاده می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت این است که دشمنان ما از نپیوستن ایران به کنوانسیون‌های مرتبط استفاده کردند که همین امر موجب شد حتی امکان استفاده ایران از حداقل منافذ موجود برای تهیه دارو بسته شود که نتیجه آن را در موضوع کرونا و در بحث داروهای مرتبط و واکسن که در حال حاضر به یک معضل تبدیل شده، مشاهده می‌کنیم.

سخنان این نماینده سابق در حالی است که رئیس بانک مرکزی و وزیر بهداشت اخیراً تصریح کردند خرید واکسن کرونا به خاطر کارشکنی آمریکا با مشکل مواجه شده بود و موضوع، ربطی به FATF نداشت. به عبارت دیگر آقای فلاحت‌پیشه یا اصلاً در باغ اخبار نیست و یا این که اصرار دارد در روز روشن و با وجود روشن شدن مسئله، دروغ تحویل مخاطبان دهد. امثال او اگر صداقت داشته باشند باید توضیح دهند که چرا با وجود برجام، دولت یاغی آمریکا توانست تحریم‌های دارویی علیه ایران اعمال کند؟ و حال آن که حتی در تحریم‌های شورای امنیت و، ضوابط FATF هم، غذا و دارو از تحریم‌ها مستثناست. در واقع به نظر می‌رسد بزک کنندگان دیروز برجام، تعهد دارند به واسطه باد کردن FATF و خلاف‌گویی درباره آن، خسارت‌های منحصربه فرد برجام را از یادها ببرند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    10 0
    این افراد با این طرز تفکر بابد برای همیشه بازنشسته شوند
    • سید IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      9 0
      گل به خودی زدن این غضنفر مسبوق به سابقه است! آب به آسیاب دشمن ریختن این وکیل الدوله در ماجرای همکاری نظامی ایران و روسیه پس از تلاش های سپهبد سلیمانی در ایجاد این هماهنگی علیه داعش در سوریه، را از یاد نبرده ایم!!!
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    6 0
    هر ثانیه از دولت خسارت برای کشور است
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    3 0
    دروغ گو آخرش رسوا میشه )))((( دانشمندان وطن پرست ایران واکسن ساختند خوبش ساختند (()(روسیاهی به خود فروختان ماند )))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس