کاخ الیزه کشته شدن 3 نظامی فرانسه در مالی را تایید کرد - کراپ‌شده

کاخ الیزه در فرانسه کشته شدن سه نظامی خود در کشور آفریقایی مالی را در جریان یک ماموریت نظامی تایید کرد.

به گزارش مشرق، کاخ الیزه فرانسه دوشنبه شب به وقت تهران از کشته شدن سه نظامی خود در کشور آفریقایی مالی خبر داد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» کاخ الیزه اعلام کرد که سه نظامی فرانسوی روز دوشنبه در مالی هنگامی که خودروی زرهی آنها به یک وسیله انفجاری در منطقه «هومبوری» واقع در مرکز مالی برخورد کرد، کشته شدند.

دفتر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد، ماکرون  با احترام بسیار یاد این نظامیان را گرامی می‌دارد. بنابر اعلام دفتر ریاست جمهوری فرانسه، ماکرون  در  پیام خود بر عزم فرانسه برای ادامه مبارزه با تروریسم، تاکید کرد. این در حالی است که هنوز هیچ گروهی این حادثه و بمب گذاری کنار جاده‌ای علیه نیروهای فرانسوی را به عهده نگرفته  است.

با احتساب آمار امروز، این چهل و هفتمین نظامی فرانسوی است که در مالی کشته شد. فرانسه از سال ۲۰۱۳ به این سو به بهانه مبارزه با گروه‌های تروریستی بیش از ۵ هزار نیرو به کشورهای چاد، نیجر، مالی و بورکینافاسو اعزام کرده است.

چندی قبل تیراندازی مرگبار نظامیان فرانسه به اتوبوس غیرنظامیان در مالی به کشته شدن  یک شهروند این کشور و جراحت دو تن دیگر منجر شد.

مالی کشوری در غرب آفریقا و محصور در خشکی است. حدود نیمی از مردم مالی زیر خط فقر زندگی می‌کنند. طلا،  اورانیوم و نمک از منابع طبیعی مالی هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس