تدبیر «حاج قاسم» برای سیل سوسنگرد و حمیدیه - کراپ‌شده

مسؤول سازمان بسیج سازندگی با ذکر خاطره ای از حضور شهید سلیمانی در جریان مقابله با سیل در سوسنگرد و حمیدیه، گفت: خیلی مواقع در دستگاه های دولتی از ظرفیت بسیج سازندگی غافلند.

به گزارش مشرق، در سیل خوزستان، قرارگاه ما به ریاست سردار غیب پرور ریاست وقت سازمان بسیج مستضعفین بود و ۸ استان‌ مامور شده بودند آنجا قرارگاه بزنند برای سیل‌زدگان. هر دو هفته دو روز جلسه داشتیم. صبح ها با سردار غیب پرور به بازرسی می‌رفتیم و شبها جلسه برگزار می‌کردیم. سوسنگرد و حمیدیه با این که سیل بند زده شده بود، اما داشت به زیر آب می رفت و شهرداری و فرمانداری داشت شهر را تخلیه می‌کرد. یک شب که به جلسه داشتیم، حاج قاسم بی خبر به جلسه آمد و پس از گوش دادن به صحبت های ما گفت من یک مطلبی دارم. اینها که ۸ سال در مقابل رژیم بعثی از زمین خودشان دفاع کردند، شما اینها را از آب نترسانید. این کاری که الان شهرداری و فرمانداری می کند اشتباه است. جوان ها باید بمانند و از شهرشان دفاع کنند. فردایش با دستور سردار غیب پرور و حضور خود حاج قاسم با همین ادبیاتی که باید بایستیم، همه هم پیمان شدند و سوسنگرد و حمیدیه به زیر آب نرفت. روح و تفکر مقاومت حاج قاسم این گونه جوانان را پای کار آورد.

بعد از شهادت حاج قاسم، جریانی را به نام نسل سلیمانی ها در نیروهای جهادی راه‌اندازی کردیم و خیلی از گروه‌های جهادی با این نگاه، رشد جهش یافته پیدا کردند. بعد از شهادت شهید فخری زاده هم یک برنامه دیگر برای تقویت روحیه گروه‌های جهادی در بحث علمی داشتیم. قبل از آن به گروه های جهادی علمی کمتر توجه کرده بودیم و شهادت این شهید عزیز تلنگری برای ما بود که جریان جهادی کشور در کارهای علمی پژوهشی نیاز به توجه بیشتری دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس