آخرین آمار جهانی کرونا/ آمریکا با ۶.۶ میلیون مبتلا همچنان در صدر + جدول تغییرات

بیمارستان‌های کالیفرنیای آمریکا در حالی با کمبود تجهیزات و خدمه مواجه است که احتمال می‌رود تعطیلات کریسمس موج جدیدی از بیماران را به سمت این مراکز روانه کند.

به گزارش مشرق، در حال حاضر بیمارستان‌های ایالت کالیفرنیای آمریکا در پی شدت یافتن شیوع ویروس کرونا با کمبود دارو، تخت و خدمه مواجه هستند.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه «راشا تودی»، بیمارستان‌های کالیفرنیا اکنون با کمبودهای جدی مواجه هستند و این در حالی است که سیل بیماران مبتلا به کرونا پس از تعطیلات کریسمس روانه این مراکز خواهند شد.

یک پرستار بخش اورژانس بیمارستانی در این ایالت به راشا تودی گفت: «مردم گوش نمی‌دهند و ما حالا گیر افتاده‌ایم. با کمبود [کپسول] اکسیژن، تجهیزات و داروهای مخصوص بیماران تنفسی و به خصوص تخت خالی مواجه هستیم. خدمه کافی نداریم و همین حالا هم با مشکل مواجهیم».

این کارمند بخش بهداشت و درمان کالیفرنیا افزود:‌ «بیماران کرونایی را در بخش‌های مختلفی داریم که هرگز قرار نبوده میزبان چنین بیمارانی باشند. در دیگر بیمارستان‌های دیگر بیماران در خارج از ساختمان نگه‌داری می‌شوند».

چندی پیش «سی‌بی‌اس نیوز» گزارش کرد، لس آنجلس بعد از تعطیلی روز شکرگزاری شاهد افزایش موارد ابتلا به دلیل دورهمی‌های مرتبط با کریسمس علیرغم هشدارها، بوده است. بنابر این گزارش موارد ابتلا در لس ‌آنجلس افزایش چهار برابری داشته است.

بخش لس ‌آنجلس (شامل شهر لس آنجلس و مناطق اطراف) در ایالت کالیفرنیا شاهد یک مرگ بر اثر کرونا در هر ده دقیقه است.

برآوردهای وبگاه آماری «وُرلداُمتر» نشان می‌دهد طی بیست‌وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت‌های آمریکا به صورت مجموع ۱۲۷,۷۴۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

بر این اساس، طی یک روز گذشته نیز  ۱,۲۱۵ آمریکایی بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند که نسبت به روزهای قبل کاهش داشته است.

بدین ترتیب، شمار کل مبتلایان به ویروس کووید۱۹ در آمریکا به ۱۹,۵۷۳,۸۴۷ نفر و تعداد قربانیان بر اثر این بیماری به ۳۴۱,۱۳۸ تن افزایش یافت.

او در ادامه گفت: «مجبور بودیم با موج افزایشی بیماران [کرونایی] بعد از عید شکرگزاری دست و پنجه نرم کنیم و حالا با باید در انتظار موج کریسمس و سال نو باشیم».

این پرستار آمریکایی با انتقاد از دولت گفت: «آن‌ها می‌توانستند قانون تولیدات دفاعی را تصویب کنند تا تولید تجهیزات محافظت شخصی و دیگر تجهیزات را بالا ببرند اما این کار را انجام ندادند. تمام ملت [آمریکا] در اوضاعی خطرناک هستند و باید بیماران را به طور ایمن درمان کنیم و مراقبتی که نیاز دارند به آن‌ها ارائه کنیم».

وی افزود، توزیع واکسن کرونا ماه‌ها طول خواهد کشید و تا آن زمان «نمی‌توانیم آرام باشیم، نمی‌توانیم تنبل باشیم، نمی‌توانیم خسته شویم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 0
    چقدر بدبخت و فلک زده هستن این آمریکایی ها .
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
      0 0
      این کرونا نشون داد که کمبود امکانات و.... در همه دنیا هست و اون تصویر زرق و برق داری که از غرب برای ما ساخته بودن دروغ بوده!! تو ایران کمبود تخت و غیره هم اگر باشه با وجود این همه تحریم و فشار بین المللی قابل درک و توجیهه ولی تو آمریکا؟؟!! واقعا که خاک تو سرشون، خیلی بدبختن! هم خودشون هم طرفداراشون در داخل!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس