کد خبر 1161026
تاریخ انتشار: ۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳

سوالی که پس از خرید بلیط هواپیما خارجی و داخلی در ذهن تمامی افراد ایجاد می شود این است که از بلیط الکترونیکی که برایشان ایمیل شده لازم است پرینت بگیرند یا خیر؟

 در فرودگاه نشان دادن بلیط الکترونیکی کافی است؟ در صورت نداشتن بلیط کاغذی نمی توانید سوار هواپیما شوید؟

از انجایی که همیشه عادت به ارائه بلیط کاغذی داشته ایم شاید بلیط الکترونیکی کمی برایمان عجیب باشد.

 تنها لازم است بدانید که بلیطی که برای شما ایمیل شده به اندازه بلیط کاغذی اعتبار دارد و هیچ مکلی در هنگام سوار شدن برایتان پیش نخواهد آمد.

بلیط هواپیما چیست؟

بلیط هواپیما سندی معتبر است که برای مسافران یک هواپیما صادر می شود و طبق ان یک یا چند مسافر در طول یک پرواز حق استفاده از امکانات و صندلی یک هواپیما را دارد.

در بلیط هواپیما ساعت زمان برخاست، نوع کلاس پروازی، نام و نام خانوادگی مسافر، شهر مبدا و مقصد، ایرلاین و ... مشخص شده است.

بلیط هواپیما الکترونیکی چیست؟

با خرید اینترنتی بلیط هواپیما از آژانس هواپیمایی طاهاگشت، بلیط برای شما در ایمیل ارسال می شود که اصطلاحا به ان بلیط الکترونیکی گفته می شود. این بلیط با بلیط کاغذی هیچ تفاوتی ندارد و به همان اندازه اعتبار دارد.

بلیط کاغذی به همراه داشته باشیم؟

درست از زمانی که خرید اینترنتی بلیط هواپیما آغاز شد و به سرعت همه به این روش از خرید روی آوردند بلیط هواپیما الکترونیکی نیز معتبر شناخته شد و همراه نداشتن بلیط کاغذی لازم نبود.

در هنگام خرید اینترنتی بلیط هواپیما پس از جستجو، بررسی، انتخاب بلیط مورد نظر، وارد کردن اطلاعات مسافران و پرداخت بلیط یا بلیط ها برای شما ایمیل می شوند و نگه داشتن این ایمیل و نشان دادن ان ها کافی می باشد.

البته اگر زمان کافی برای پرینت بلیط هواپیما خریداری شده دارید، بلیط ها را پرینت گرفته و همراه با دیگر مدارک در ساک دستی خود داشته باشید.

این کار هم اطمینان خاطر به شما می دهد و هم این که با مشکل خاوش شدن گوشی و ... رو به رو نخواهید شد و با خیال راحت سوار هواپیمت خواهید شد.

در حال حاضر که خرید تور های مسافرتی نیز تنها با یک تماس انجام می شود، بلیط و واچر هتل برای شما نیز در شبکه های مجازی ارسال می شود، که باید گفت پرینت گرفتن از ای مدارک نیز لازم نمی باشد.

تفاوتی ندارد که بلیط شما چارتر، سیستمی و یا هر نوع دیگر بلیط باشد، داشتن بلیط کاغذی واجب نمی باشد.

خرید بهترین بلیط هواپیما خارجی و داخلی

بلیط هواپیما خوب از نظر هر مسافری، بلیط هواپیما ارزان و بهترین ایرلاین با مناسب ترین قیمت می باشد. چرا که مسافران هم امنیت و خدمات خوب را در حین پرواز می خواهند و هم می خواهند که هزینه کمتری برای سفر دور و نزدیک داشته باشند.

برای این که بتوانید بهترین بلیط هواپیما را داشته باشید قبل از خرید و حتی برنامه ریزی سفر به نکات زیر را رعایت کنید.

1. بلیط هواپیما را در اولین فرصت خریداری کنید، چرا که با نزدیک شدن به زمان پرواز قیمت ها نیز کاهش می یابد. البته این مسئله بیشتر درباره بلیط هواپیما خارجی می باشد حتی بلیط هواپیما دبی و استانبول را چند هفته زودتر خریداری کنید.

2. زمان پرواز رفت و برگشت را برای روز های اواسط هفته و ساعات اولیه صبح خریداری کنید. تقاضا مسافران در این زمان ها کمتر بوده و به همین دلیل قیمت کمتری دارند.

3. اگر می توانید زمان سفر را برای تعطیلات مبدا و مقصد و همزمان با جشنواره های مقصد برنامه ریزی نکنید.

4. به صورت اینترنتی خرید کنید. به طور کلی خرید اینترنتی بلیط هواپیما بسیار ارزان تر از خرید حضوری می باشد. البته توجه داشته باشید که از سایتی معتبر و ترجیحاً از سایت آژانس های هواپیمایی خرید کنید.

5. زمان پیک سفر و بهترین فصل سفر شهر مقصد بدون شک یکی گران ترین زمان خرید بلیط هواپیما می باشد.

6. اگر با کودکانتان سفر می کنید بلیط سیستمی خریداری کنید. چرا که قیمت بلیط چارتر برای بزرگسالان و کودکان یکسان می باشد. اما بلیط سیستمی برای کودکان زیر دو رایگان و برای کودکان 2 تا 12 بسیار کم تر از بزرگسالان می باشد.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس