بچه ها چگونه در خانه دچار اختلال اضطراب می شوند

یک مشاور خانواده، معتقد است که مهم ترین عامل لجبازی ها در زندگی مشترک، خالی بودن بانک عاطفی و بی توجهی طرف مقابل است.

به گزارش مشرق، لیلا خلجی مشاوره خانواده و زوج درمانگر، گفت: برخلاف تصور بسیاری از افراد، لجبازی در زندگی مشترک فقط نشانه مخالفت، کارشکنی و انتقام نیست، بلکه در بیشتر موارد لجبازی، ابزاری برای جلب توجه و طلب نوازشگری است موضوعی که کمتر کسی به آن توجه می‌کند.

بیشتر بخوانید:

سوالات جنسی کودکان را چطور پاسخ دهیم؟

وی تصریح کرد: لجبازی یکی از ویژگی‌هایی است که می‌تواند در برهه‌های مختلف زمانی در هر فردی بروز کند گاهی نوع لجبازی چنان عمق پیدا می‌کند که فرد بزرگسال مانند کودکان عمل کرده و منطق را از دست می‌دهد و به نوعی کودک درونش فعال می‌شود.

خلجی ادامه داد: لجبازی در زندگی مشترک بازی روانی خطرناکی است، چرا که اگر در رابطه بین زن و شوهر هیچکدام سعی در برطرف کردن این مشکل نداشته باشند زندگی را وارد تعارض، مشاجره و مقاومت در برابر منطق می‌کند و این در حالی است که همین تنش‌ها باعث می‌شود تا فرزندان نیز دچار اختلال اضطراب شوند.

این مشاور خانواده با اشاره به تکنیک‌های مقابله با لجبازی در بین زوجین، افزود: یکی از راهکاری مقابله با این مشکل این است که در هنگام لجبازی یکی از طرفین، طرف دیگر رویه مدارا را در پیش گیرد، همچنین استفاده نکردن از کلمات منفی و کنایه نزدن می‌تواند راهگشا باشد.

وی ابراز کرد: تلاش برای ایجاد فضایی آرام و دور از تنش هم یکی دیگر از راهکارهایی است که همسران باید در هنگام لجبازی طرف مقابل به آن توجه کنند.

خلجی خاطرنشان کرد: در نهایت آنچه زوجین باید مدنظر داشته باشند این است که با همسر لجباز خود بحث نکنند چراکه ممکن است این رفتار منفی روزی گریبانگیر خودشان شود، استفاده از جملاتی که سرزنش آمیز است هیچ کمکی به اصلاح روابط زوجین نخواهد کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • Mjp IR ۰۴:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    4 0
    بچه هااسترسی ندارن بجزوقتی تلوزیون نگاه میکنندو این دولت لیبرالی مثلاطرحی داره مثل قبمت بنزین یاسهام پالایشی ک نابودکردمردم رو.. الانمfati.. بچه ک اضطراب میگیره هیچ کل خانوادشم اضطراب میگیره.. خودم بشخصه نوبخت ک میادتلوزیون استرس و.. میگیرم میگم چه بلایی قراره.. وگرنه درخانه هیچکس خیلی اضطرابی نمیگیره بجزاینا
  • م.ر IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    5 0
    پس الان متوجه شدم وقتی به همسرم می گم خونه گوشت نداریم.خرجی ماهانه من کم شده.بچه ها مدت هاست رنگ غذای خوب را نچشیدن و... .اون داره لج می کنه ما را تو تگناه گذاشته؟
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    برای بچه ها مرغ بخرین بخدا گرون روغن هم نیس
  • ام البنین IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
    0 0
    کی دلش میاد با بچه های معصوم طفل های معصوم فرشته های زمینی خدا فرشته کوچولو زندگی پدر مادر و گل های خانواده خشونت کنه بخدا قسم امید زندگی یه پدر و مادر بچه اشون اللهی هیچ بچه ای چ کوچیک چ بزرگ بیمار نشه واسش اتفاق بدی رخ نده چون واسه پدر مادرش عذاب سخته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس