کد خبر 1160657
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۱

به گزارش مشرق، علی خضریان نماینده مجلس درباره تعامل با FATF در صفحه اینستاگرام خود نوشت: جریان ⁧غربگرا⁩ درحالی تلاش دارد با شانتاژ سیاسی بهبود روابط بانکی و حتی موضوعاتی چون واکسن ⁧کرونا⁩ را به تصویب لوایح الحاق به کنوانسیون‌های پالرمو و تامین مالی تروریسم گره بزند که اجرای ۳۹ بند از ۴۱ بند برنامه اقدام باعث بهبود وضعیت تعاملات بانکی نشده است.

‏کسانی که می‌گفتند با ⁧برجام⁩ موانع تجارت خارجی، اشتغال، آلودگی هوا و حتی آب خوردن درست می‌شود؛ اکنون می‌گویند اگر ⁧آمریکا⁩ هم به برجام برگردد، بدون ⁦FATF⁩ تبادلات بانکی انجام نمی‌شود. این تناقض از کجا می‌آید؟! اگر برجام محدودیت‌ها را برنداشته، از کجا معلوم تعامل با FATF برطرف کند

‏از سوی دیگر در شرایطی که به گفته مشاور امنیت ملی ترامپ، دیگر اقدامی برای اعمال ⁧تحریم⁩ علیه ⁧ایران⁩ باقی نمانده و البته ایران در فهرست کشورهای اقدام مقابله‌ای FATF نیز قرار دارد؛ رشد اقتصادی ایران پس از گذر از بحران‌ها مثبت شده و فروش ⁧نفت⁩ به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است.

‏با توجه به اینکه تحریم برای سیاست خارجه آمریکا یک ابزار راهبردی است و پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین تحریم‌های مالی و بانکی آمریکا علیه ایران در حال بی‌تاثیر شدن است؛ باید نسبت به پیگیری مقامات آمریکایی در دولت‌های ⁧اوباما⁩ و ⁧ترامپ⁩ جهت پیاده‌سازی استانداردهای مدنظر FATF بدبین بود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • سید IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    3 2
    اصلاح طلبان تهوع آور از جانب استکبار جهانی به سرکردگی صهوین بین الملل تکلیف دارند که بار دیگر کاپیتولاسیون را در شکل اقتصادی و سیاسی آن بر ملّت ایران تحمیل کنند و در این موضوع جاده صاف کن نیت استعماری غرب به حساب می آیند!!
    • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      2 0
      تحلیل خوبی بود به واقعیت های موجود اشاره کردید
  • سید IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    3 1
    Fatfمکمل تحریمهاست راه دور زدن تحریمها رو کاملا شناساییکرده ومیبنده
  • DE ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    3 1
    احسنت. نکات کاملا درست و بسیار مهمی بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس