ویژه ها

مردم گلایه مند هستند؛ چرا که به عنوان نمونه، وزیری که وظیفه اش ساخت مسکن برای مردم بوده است، با تکبر و بی ادبی می گوید که افتخار می کنم که حتی یک واحد مسکونی برای مردم نساختم!

سرویس سیاست مشرق- روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با  «ویژه های مشرق» همراه شوید.

*******

** روزنامه حامی دولت:از آتشفشان گرسنگان باید ترسید

«مجید ابهری» جامعه شناس و فعال اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «درحالی‌که آقای روحانی در اواخر دوران اول ریاست‌جمهوری دوره اول، موضوع اجرای کامل حقوق شهروندی را ترجیع‌بند صحبت‌های خویش کرده بود. خشونت در فضای مجازی و کاهش چشمگیر سطح نشاط اجتماعی باعث بالا رفتن افسردگی، انزوا، خودکشی و تلخ‌کامی‌های دیگر شده و این موارد در دوران پساکرونا بیشتر از شرایط فعلی خواهد بود. در حال حاضر گسترش رفتارهای خشونت‌آمیز در روابط اجتماعی و پدید سرقت‌اولی‌ها هیچ نشانی از منشور شهروندی ندارد و باعث نگرانی جامعه‌شناسان شده است. باید وزارت رفاه به کمک سازمان بهزیستی بشتابد. باید از روزی ترسید که در مقابل آتشفشان خشم و غصه و اشک دیگر کاری از دست هیچ کسی برنیاید و آن زمان بیان راهکارها دیر شده باشد»

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «بسیاری از مدیران و مسئولان ارشد کشور سکوت و صبر و آرامش مردم و تهیدستان را به‌حساب عملکرد خود می‌گذارند؛ درحالی‌که رفتارهای نیازمندان و فقرا در زمینه طغیان اجتماعی و نافرمانی مدنی فقط با ترمز ایمان و وفاداری به نظام بوده است و باید از زمانی‌ ترسید که دیگر آتشفشان گرسنگان هیچ‌گونه ترمزی را نپذیرند».

همچنین روزنامه اعتماد در شماره امروز در مطلبی با عنوان «کوچک تر شدن سفره خانوارها در 17 استان» نوشت: «با بررسی تازه‌ترین گزارش مرکز آمار در 17 استان نرخ تورم نقطه‌ای گروه «خوراکی، آشامیدنی و دخانیات» بیشتر از 57.9 درصد است. بدین معنا که ساکنان این استان‌ها برای خرید یک سبد مشخصی از خوراکی نسبت به آذر سال گذشته باید بیش از 57.9 درصد هزینه بیشتری بپردازند. اغلب این استان‌ها تورم نقطه‌ای بالاتر از میانگین کشوری نیز دارند. افزایش قیمت‌های خوراکی در کنار بالا رفتن آمار بیکاری پس از شیوع کرونا و رسیدنش به سطح 18.5 درصد در تابستان، می‌تواند نگرانی‌ها در خصوص کوچک‌تر شدن سبد معیشتی خانواده‌ها را بیشتر کند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «اغلب افزایش قیمت‌ها در گروه کالاهای اساسی بوده است. به گونه‌ای که تورم 12 ماه منتهی به آذر سال جاری و تورم نقطه‌ای آذر گروه نان و غلات 40 و 60 درصد بوده است. تورم بالای گروه نان و غلات در کنار میانگین تورم نقطه‌ای 56.6 درصدی گوشت قرمز و سفید و 60.8 درصدی گروه «شیر، پنیر و تخم مرغ» سبد مصرفی اقشار کم درآمد را بیشتر از گذشته در معرض سوءتغذیه و ناهنجاری‌های غذایی قرار می‌دهد».

فعالین و رسانه های اصلاح طلب اکنون بجای عذرخواهی و جبران خسارت هایی که حداقل در این هفت سال به کشور تحمیل کرده اند ژست شاکی به خود گرفته و در پی پاک کردن صورت مسئله هستند.

این طیف یکروز «مدیران نجومی بگیر» را  «ذخائر نظام»  می نامد؛ روز دیگر مفسد دانه درشت اقتصادی را «کارآفرین برتر» معرفی می کند؛ دیگر روز می گوید که مطالبه اصلی زنان ایرانی حضور به عنوان تماشاچی در ورزشگاه است؛ روز دیگر مدعی می شود که مطالبه مردم سراسر ایران بجای اشتغال و گرانی و رکود و...رفع حصر است؛ دیگر روز می گوید که هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود و...

مردم عزیز و فهیم کشورمان در حوزه اقتصادی گله مند هستند و این به دلیل قصور و تقصیرهای فراوان «دولتِ اصلاح طلبان» در حداقل هفت سال و نیم اخیر است.

مردم گلایه مند هستند؛ چرا که به عنوان نمونه، وزیری که وظیفه اش ساخت مسکن برای مردم بوده است، با تکبر و بی ادبی می گوید که افتخار می کنم که حتی یک واحد مسکونی برای مردم نساختم!

رکورد دلار 32 هزارتومانی و مرغ 36 هزارتومانی و تخم مرغ شانه ای 40 هزارتومانی همگی از آنِ دولتِ اصلاح طلبان است؛ همان دولتی که مدعی بود که آنچنان رونقی ایجاد می کند که دیگر مردم نیازی به پول یارانه نخواهند داشت.

اصلاح طلبان بجای آنکه با توهین به مردم عزیز کشورمان، از «آتشفشان گرسنگان» سخن بگویند، بجای بازی های سیاسی، کمی هم به فکر اقتصاد و معیشت جامعه باشند.

طیف اصلاح طلب که در سال های اخیر مدعی بود که رئیس جمهور در ایران هیچ اختیاراتی ندارد، در هفته های اخیر از قریب به 30 نامزد انتخاباتی برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 نام برده است.

اصلاح طلبان اکثریت مطلق قوه مجریه با امکانات بسیار گسترده را در اختیار گرفته اند، اما بجای کار و تلاش برای رسیدگی به مطالبات مردم، آدرس آشوب خیابانی می دهند و مدعی هستند که باید حق براندازی در ایران به رسمیت شناخته شود!

** اسرائیل خواهان جنگ با ایران است؛ نباید بهانه‌ بدهیم

روزنامه جمهوری اسلامی در مطلبی نوشت: «متأسفانه در شرایطی که رژیم صهیونیستی قفل‌های 70 ساله روابط با کشورهای منطقه را یکی پس از دیگری می‌شکند و علائم هشداردهنده‌ای از نفوذ اطلاعاتی و رخنه امنیتی این رژیم نامشروع و جنایت‌پیشه را حس می‌کنیم، در اینجا ما مشغول منازعات سیاسی بر سر تصاحب قدرت هستیم و کسانی که وظیفه ذاتی‌شان حفاظت از امنیت ملی و مصون نگهداشتن مرزها و جلوگیری از رخنه‌های امنیتی است، هوس ورود به رقابت‌های سیاسی و انتخاباتی کرده‌اند! این، درست همان نقطه‌ایست که دشمن به آن چشم دوخته است».

همچنین روزنامه آرمان در مطلبی نوشت: «اسرائیلی‌ها و برخی از اعضای تیم ترامپ و مشخصا پمپئو بارها هم اعلام کردند که خواهان جنگ با ایران هستند. لذا نباید بهانه‌ای به دست آورند تا ترامپ را وادار به تصمیمی کنند که در آخرین روزها دست به کاری بزند که دست بایدن را برای اقداماتی که می‌خواهد انجام دهد، ببندد».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت: «آنچه جسارت اسرائیل را بیشتر کرده، مساله آمدن به نزدیکی مرزهای ایران است. الان عملا اسرائیل با ما در جنوب همسایه شده و چنانچه با آذربایجان علاوه بر روابط دیپلماتیک ارتباطات نزدیک‌تری هم داشته باشد، می‌توان گفت که اسرائیل الان وارد حریم امن و حیاط خلوت ما شده و این مساله‌ای است که باید سیاست‌سازان کشور را به فکر وادارد. قرار است که ما اسرائیل را محاصره کنیم، اسرائیلی‌ها ترجیح می‌دهند با یکسری اقدامات انحرافی که قابل اثبات نباشد، پای آمریکا را به منازعه بکشند».

مسئله ای که در ماههای گذشته پیرامون رابطه اسرائیل با برخی کشورهای عربی منطقه رخ داد، «آشکارسازی روابط» بود و نه «عادی سازی روابط» ؛ برخی حکام مرتجع مدت هاست که عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را کلید زده اند؛ بر همین اساس در ماههای اخیر صرفا بخشی از این عادی سازی، آشکارا اعلام شده است؛ چه بسا که برخی دیگر از حکام مرتجع با رژیم اسرائیل رابطه دارند ولیکن آن را پنهان کرده اند. پس این مسئله به هیچ عنوان اتفاق جدیدی نیست.

رهبر معظم انقلاب- 11 شهریور 99- با اشاره به مسئله آشکارسازی روابط امارات و رژیم اسرائیل فرمودند: «این کاری که اماراتی ها کردند، یک لکّه‌ی ننگی است؛ البتّه این از بین خواهد رفت، یعنی این حالت دیری نخواهد پایید ان‌شاءالله، لکن این لکّه‌ی ننگ بر پیشانی کسانی که این اقدام را امروز انجام دادند خواهد ماند».

در حال حاضر حدود 6 ماه است که هزاران معترض صهیونیست در سرزمین های اشغالی علیه «بنیامین نتانیاهو» اعتراض خیابانی به راه انداخته اند.

در روزهای گذشته  روزنامه اسرائیلی هاآرتص به نقل از «هاموس هرئیل» تحلیلگر صهیونیست نوشته بود: «ما به دلیل ناکارآمدی بنیامین نتانیاهو وارد یک گرداب پیچیده شده ایم...کابینه نتانیاهو فاسد بوده و شکست خورده است.این چهارمین انتخابات در اسرائیل طی ۲ سال است. بحران سیاسی طولانی مدت در اسرائیل به دلیل تلاش های نتانیاهو برای توقف اقدامات قضایی علیه خود به وجود آمده است».

هرئیل در ادامه گفت: «بحران سیاسی در اسرائیل باعث وارد آوردن خسارات گسترده به اقتصاد شده است. ما در حال حاضر در دست نتانیاهو به گروگان گرفته شده ایم. این در حالیست که نتانیاهو هر روز با حضور در رسانه ها به عادی سازی روابط با کشورهای عربی می نازد».

بنابر مستندات موجود، در حال حاضر رژیم جعلی اسرائیل در بدترین وضعیت سیاسی داخلی به سر می برد. نارضایتی عمومی از سیاست‌های نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مقابله با شیوع ویروس کرونا و بحران اقتصادی ناشی از آن طی هفته‌های گذشته هزاران نفر را در فلسطین اشغالی به خیابان‌ها کشانده  به طوری که  معترضان خواستار استعفای نتانیاهو از سمتش هستند. این اعتراضات در حالی صورت گرفته است که بنیامین نتانیاهو در انتظار محاکمه خود در دادگاه به اتهام فساد مالی است.

از سوی دیگر، ارتش پوشالی اسرائیل در حال حاضر حتی در مقابله با «بادبادک های آتش زای» جوانان فلسطینی عاجز و ناتوان است. شبکه دو تلویزیون رژیم صهیونیستی چندی پیش به نقل از یک مسئول نظامی اسرائیلی اعلام کرد: «ارتش اسرائیل با پرتاب کنندگان بادبادک‌های آتشین برخورد خواهد کرد، چرا که این بادبادک‌ها مانند موشک بوده و پدیده‌ای خطرناک به شمار می‌روند».

رژیم جعلی و غاصب اسرائیل هم در داخل سرزمین های اشغالی و هم در سطح منطقه با بحران های جدی روبروست. با اینحال برخی رسانه های اصلاح طلب با حمله به نیروهای نظامی، توان طرف مقابل را بزرگنمایی کرده و با کوچک نمایی توان و قدرت ایران، پالس ضعف و حقارت ارسال می کنند.

** مردم تفاوتی بین دولت روحانی و اصلاحات قائل نیستند

«محسن رهامی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «از نظر مردم دولت روحانی منتسب به اصلاح‌طلبان بوده و با حمایت این جریان روی کار آمده است...هرنوع موفقیت دولت روحانی در تحرکات سیاسی و اجتماعی و خصوصا در انجام وعده‌های اقتصادی و بهبود معیشت مردم، به ارتقای جایگاه اصلاح‌طلبان در بین مردم منجر می‌شود».

رهامی در ادامه گفت: «مردم چندان تفاوتی بین دولت روحانی و اصلاحات قائل نیستند، اگرچه آقای روحانی هیچ‌گاه خود را اصلاح‌طلب معرفی نکرده و از جهت سابقه سیاسی هم در مجموعه جریان روحانیت مبارز تهران حضور داشته ‌ اما به‌هرحال ایشان با حمایت اصلاح‌طلبان در مقابل رقبای اصولگرا در هر دو مرحله انتخابات، به موفقیت دست یافت؛ بنابراین هراندازه این دولت در برآورده‌شدن وعده‌های خود و حل مشکلات مردم و گشایش‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی موفقیت کسب کند، طبیعی است که علاوه بر بهبود اوضاع جامعه و رفع نگرانی‌های مردم، به اصلاح‌طلبان هم می‌رسد».

«مصطفی ایزدی» از فعالین اصلاح طلب  چندی پیش گفته بود: «اصلاح‌طلبان بر سر دوراهی قرار گرفته‌اند. اگر بخواهند دولت و آقای روحانی را به طور کامل رها کنند، دیگر در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، نمی‌توانند از فرد دیگری حمایت کنند. چرا؟ به این دلیل که مردم خواهند گفت که اصلاح‌طلبان از روحانی حمایت کردند تا رأی بیاورد، اما میانه راه او را تنها گذاشتند! مردم این مسائل را می‌دانند و خواهند فهمید. از سویی هم اگر بخواهند با تمام توان و پتانسیل خود از روحانی حمایت کنند، عملکردها و نمرات منفی دولت روحانی به پای اصلاح‌طلبان نوشته خواهد شد و باید پاسخگو باشند».

روزنامه شرق نیز پیش از این در مطلبی نوشته بود: «خوب و بد روحانی (لااقل بخش زیادی از آن) در محکمه تاریخ قطعاً به پای اصلاح طلبان نوشته می‌شود».

با اینکه فعالین اصلاح طلب اذعان دارند که کارنامه روحانی به پای این جریان نوشته می شود، باز هم طیف تندرو اصلاح طلب با فرافکنی در پی آن است تا سفره خود را از دولت جدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 41
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 10
  • پری مجرد42ساله IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    31 10
    اسرائیل...... خورده
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      19 6
      اصلاح طلبان بانیان وضع موجود هستن و نمی توانند خود را از عملکرد بسیار ضعیف دولت روحانی مبرا کنند.
    • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      21 6
      محاکمه سران فتنه 88 یک مطالبه عمومی است ان شاءالله که محقق بشود.
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      12 3
      باید انتقام سخت بگیریم تا دشمن صهیونیستی دیگر جرئت تکرار ترورهای کور و بزدلانه را نداشته باشد.
    • میثم IR ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      7 0
      خخخخ...کل ایران به اسرائیل میگه.اسرائیل..........خورده با یخ و ترشی با هم.البته حقوق بگیرهای داخلیشونم همگی....خوردن.
    • IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      5 1
      اگر به مشیت و اراده خداوند شرّ اصلاح طلبان تهوع آور از سر ملت ایران طی چند ماه آینده رفع شود، انشاءاللّه تمام این گره هایی که در راه رفاه و پیشرفت ملت ما توسط این فرقه منحوس هم بدتر هستند، بسته شده است باز خواهد شد و ملت ما روی آرامش و آسایش را خواهند دید!
  • ایرانی US ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    27 4
    خاک توسر این اصلاح طلبان .کاش یه ذره فقط یه ذره ازغیرت حاج قاسم رو داشتن
    • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      12 2
      اصلاح طلبان تهوع آور از جانب استکبار جهانی به سرکردگی صهیونی بین الملل تکلیف دارند که بار دیگر کاپیتولاسیون را در شکل اقتصادی و سیاسی آن بر ملّت ایران تحمیل کنند و در این موضوع جاده صاف کن نیت استعماری غرب به حساب می آیند!!
  • IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    41 1
    جهانگیری چند روز مانده به انتخابات سال ۹۶: مردم عزیز اگر ما پیروز بشویم با اجرای موفق برنامه هامان، دیگر هیچ کسی در ایران سر گرسنه زمین نخواهد گذاشت، هیچ کارتن‌ خوابی دیگر نخواهد بود، هیچ کودک کاری نخواهیم داشت... دولت راستگویان!! سرطان اصلاحات
    • SE ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      16 1
      منظورش نوکیسه ها و رانتخواران و ارزخوران چاپندگی و اصحالات بوده که در این 4 ساله ثروتشان چند ده برابر شد
  • IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    10 3
    شما فکر کنید ۱ درصد حسن جزو روحانیت مبارز باشه؟
    • قلندر IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      8 2
      اساسا اصلاح طلب ها همگی رد داده های جناح اصول گرا هستند. لشکر اصلاح طلب جملگی یک روز در لباس اصول گرایی بودند.
    • شیرعلی دیلمی IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      1 0
      دقیقاً قلندر.
    • به قلندر IR ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      3 0
      به عمروعاص گفتن علی حق است یا معاویه گفت علی بعد بش گفتن چرا رفتی سمت معاویه گفت پلو معاویه چربه وعلی دستشان را از بیت المال قطع میکرد ولی معاویه نه اینا هرکدومشون دستشون از بیت المال کوتاه شه میشن مخالف نظام.
  • US ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    3 4
    اسرائیل رو کسانی با ایران همسایه کردند که در مشهد به سفارت عربستان سنگ زدند، ایران ترسی از جنگ با اسرائیل ندارد بعد از خروج ترامپ ببینید نتانیاهو چطور دست به دامن پوتین خواهد شد تا مانع اقدامات ایران شود!وی این رو خوب می‌داند که ایران بد جوری نیش خواهد زد ،لااقل عوض این چهار سال گستاخی دوره ترامپ را پس خواهد داد
    • SE ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      15 0
      اسرائیل تنبانش را بتونه بالا نگهداره هنر کرده
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      6 0
      کشتار 450 ایرانی زایر در منا 11 نفر در سقوط جرثقیل - تجاوز به نوجوانان ایرانی در فرودگاه جده - علم کردن عبدالمالک ریگی با بیش از 400 کشته از اقشار مختلف مردم - انفجار سفارت ایران در لبنان با ده ها کشته و زخمی حمایت همه جانبه از صدام همه در تاریخ گم شد فقط همون دوتا سنگ که به سفارت خورد ماند و هر دوره قرار سبد رای غربگرایان را پر کند بیدار شید مردم ایران
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    10 0
    اسرائیل وآمریکا اگر خواهان ومیتوانستن جنگ کنند،طی این ۴۰سال جنگ میکردنند-نتانیاهو وترامپ با این زیر دریایی موشک کذائیشون هدفشون ترساندن شما ترسوها وجلوگیری ازجنگ هست که ترامپ نتایاهو وبن سلمان حالا یا چهارسال دیگه ...-دوباره رئیس جمهوروپایگاه اجتماعیشونو قویتر کنند
  • IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    19 1
    خطر اصلاحات این ذخایر اسرائیل درایران از خود اسرائیل خطرناکتر است یک پاک سازی جانانه لازم است
  • US ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    12 15
    اسراییل که هر روز به مقاومت حمله میکند و شهید میکند بدون هیچ پاسخی.
    • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      13 0
      اون بخاطر ترس از سپاه قدسه چون سپاه قدس چسبیده به جولان و اسرائیل
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    12 0
    این قلمهای خائن را باید شکست
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      3 0
      احسن زدی وسط خال
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    15 0
    آگر آتشفشانی باشد برعلیه شما استحاله طلبان مزدورغرب خواهد بود تا کاخهای ظلمی که از خون دل این گرسنگان ساختید بر سرتان خراب کنند.
  • ناشناس IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    6 1
    اسرائیل حمله نمی کند اسرائیل توطئه میکند حملات بیولوژیکی انجام میدهد انتشار ویروس کرونا در جهان و ایران موفقیت آمیز بوده برای نابودی مردم و اقتصاد دنیا و ایران
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    5 0
    ما در آرزوی جنگ با صهیونیستا از نجاستی مشهور به آمریکا تا رجس نجسی به نام رژیم صهیونیستی صبح رو به شب و شب رو سحر میکنیم بعد این قاذورات جناب ابلیس ما از مشق شبانه روزمون میترسونند.
  • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    7 0
    ما که خواهان جنگ با اسراییل هستیم و استقبال هم میکنیم تا طومار این رژیم منحوس رو در خم بپیچیم برای همیشه . به فرموده رهبر انقلاب تا چند سال اینده باید اسراییل از روی کره زمین محو بشه پ و انشالله این کار را خواهیم کرد
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    7 0
    شما غرب گدایان به آمریکا واسرائیل چراغ سبز نشان ندهید آنها جرات حمله به ایران را ندارند واگر هم حمله کنند. در هر صورت اسرائیل نابود خواهد شد وچه بسا آمریکا هم ضربه سختی بخورد
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    3 0
    اردوغان در برقراری روابط خیلی وقت پیش از امارات پیشی گرفت و الان فیلم بازی می کند.هیچ وقت فراموش نشود که شاه مهره آمریکا و صهیونیست هادر منطقه اردوغان است
  • علی US ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    4 0
    حیف از اون خاک که بشه توسر اون جناحی که حامی کسانی‌است که با افتخار میگن: افتخارم این است که یک مسکن نساختم یا بقول: وزیر حامی مردم ندارد... ! ننگ و اوف بر اون جماعت خبیث که فقط و فقط نگاه‌شون جناحی هست ولاغیـــر‌!
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    5 0
    در هر صورت ما توان نظانی مقابله با اسرائیلو داریم
  • IR ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    2 0
    ما ملت شهادتیم
  • واهمه IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    4 0
    انقلابیون که ترسی از جنگ ندارند و شهادت رو افتخار میدونن اما طیف اصلاح طلب و منافقین و جریان کوردل بهاییت که همگی در خط شیطان قرار دارن در صورت بروز جنگ ضربه بزرگی میبینن چرا که مثل جنگ 8 ساله تحمیلی همگی به خارج فرار میکنن با این تفاوت که این بار دیگه نمیتونن بازگردن به کشور و دستشون برای همیشه از جیب این ملت بیرون مییاد لذا از جنگ واهمه دارن در ثانی اربابان این طیف از اینها تا زمانی حمایت میکنن که بتونن سواری بگیرن اونم از نوع خیانت به مملکت و ملت
  • شیرعلی دیلمی IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 0
    یه شعری تو لری هست که میگه: اگر می ترسیدیم از هیاهوی سواران‌ چادر نمی زدیم ما در مرغزاران(ترجمه شده) ما هم از نبرد با شیاطین نترسیدیم و نمی ترسیم کسی هم اینجا منو به اجیر شدگی از طرف حکومت متهم نکنه. یا علی مدد.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    واسه شما اتفاقی نمیافته . یادتون هست که صدام با موشک کجاها را میزد . مردم انقلابی را . بعد کی گفته اسرائیل میخواد بجنگه . ساده ای . اونا در مقابل یک تهدید حزب الله چند هفته آفتابی نشدند . اون فکر میکنه مثلا اعراب و یا نیروهای تحت اشرافشان که اکنون در دیالی عراق در حال پاکسازی هستند براشون میجنگه و اتفاقا اعراب هم فکر میکنند که اسرائیل واسه اونها . و در حقیقت جمع صفر . همان صفر است . اگر چه قیافه گنده ای داشته باشد . کاش اسرائیل خریت میکرد و کاری انجام میداد تا زودتر تکلیفش روشن میشد و منطقه و جهان روی آرامش بخود میدید . شما بهتر است دمنوش خود را بخورید و توهمات را نزد خود نگه دارید و افاضه نریزید . حیف است . خجالت هم خوب چیزیه . این مردم هر آنچه سختی میکشند از بابت امثالهم است که نه تنها اندیشه ای برای قوی شدن نداشتید . بلکه با کلام خود قصد دارید یاس را تلقین کنید . خدا را شکر که ملت دانا و عاقل تحت زعامت. رهبری حکیم و خردمند راه صلاح خود را انتخاب کردند و چنان پیشرفت کرده اند که نه تنها اسرائیل گنده تر از آن هم جسارت هیچ غلط کردنی علیه کشور ما را ندارند
  • سعید IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    0 0
    طرف دار هیچ جناحی نیستم ولی آن چیز که عیان است چه حاجت به بیان است این اصلاح طلب ها بزن و داد کن هستند تو این هفت سال کلی خراب کاری کردن همش هم دنبال مقصر هستند حالا میخوان گند کاریشون رو به گردن دیگران بندازند همه چیز ده برابر شد یارانه فقط همون مقدار ده سال پیشه
  • ناشناس US ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    2 0
    اگر آقا زاده ها و حقوق های نجومی بالا نبود ما نیازی به التماس به آمریکا نداشتیم .مگر چین دارد
  • رضا US ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 0
    آقای ابهری ما هم خواهان جنگ با اسرائیل هستیم
  • علی اعوانی IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    1 0
    سال 88 میرحسین فتنه گر و فتنه ساز هم نظام را از آتشفشان مردم می ترساند. این افساد طلبان در تولید فتنه از آتشفشان مردمی می گویند و در میدان عمل آتش افروخته آنها توسط مردم آتش نشان خنثی و بی آبروی می شوند.
  • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    3 0
    اسرائیل رو حماس کفایت میکنه سرجاش بمیره نیاز به حزب الله وسوریه ویمن وعراق هم نیست... تو صهیونیزم وطنی نترس فعلآ باتو کارندارم.. ارباب اسرائیلی نون بهت نداد کمیته امداد امام سیرت میکنه..
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۴
    0 0
    مردم می‌دانند که اصلاح طلبان به منظور رسیدن به اهداف خود که همان تضعیف و تسلیم نظام در مقابل دشمن بود.بعد از چند سال حمایت کامل از رو.... واعضای خلافکاراو؛ بعلت عدم موفقیت تغییر تاکتیک داده وگرنه رو... هم به اصلاح طلبان وهم بدشمنان خارجی نظام هر چه درتوان داشت خدمت کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس