کرونا نمایه

معاون اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت گفت: این وزارتخانه هیچ مشکل و محدودیتی در تهیه کیت‌های تشخیص سریع کرونا ندارد.

به گزارش مشرق،  امیراحمد اخوان، معاون اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت در سفر به دانشکده ها و دانشگاه های کلان منطقه پنج علوم پزشکی کشور با اشاره به اقدامات انجام شده در "طرح شهید سلیمانی" که برای کارزار با کرونا راه‌اندازی شده است تصریح کرد: از مسائل مهمی که باید پیوسته بر آن تاکید شود، آگاه سازی مردم مبنی بر اینکه نباید وضعیت کنونی کرونا را عادی انگارند و از حساسیت آنها برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاسته شود.  

ناظر و نماینده وزارت بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی، همچنین با تقدیر از همکاری اصناف در اجرای محدودیت‌ها در شرایط کرونا گفت: اقدامات و رایزنی‌هایی برای تامین اعتبار به منظور جبران خسارت‌های این قشر انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

کرونا آخرین همه‌گیری جهان نخواهد بود

اخوان در مورد طرح شهید سلیمانی، اظهار داشت: هدف اصلی از اجرای این طرح که برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بسیار مهم است و وزیر بهداشت نیز بر انجام آن تأکید دارد، بیماریابی و کنترل ویروس کروناست و به همین سبب اعتبارات مناسبی برای این طرح در نظر گرفته شده است.  
 
ناظر و نماینده وزارت بهداشت در اجرای طرح شهید سلیمانی ادامه داد: آمار و نتایج بیانگر این است که تاکنون فعالیت دانشگاه و سایر نهادهای شهرستان‌های جهرم و خفر در انجام طرح قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی برای بیماریابی به شیوه محله‌محور و خانواده‌محور موفقیت‌آمیز بوده و جهرم در این زمینه پیشتاز است. 

ببینید:

فیلم/ اعلام زمانبندی خرید واکسن

اخوان افزود: اجرای موفق این طرح بدون همکاری و مشارکت مردم امکان‌پذیر نبوده و نیست.
 
رییس دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز در این نشست گفت: از آغاز اجرای طرح شهید سلیمانی (اوایل آذرماه ۹۹) تا کنون در شهرستان‌های جهرم و خفر ۲ هزار و ۵۴۲ نمونه تشخیص سریع کرونا گرفته شده است که از این تعداد ۲۲۹ مورد آن مثبت قطعی بوده است.
 
محمد رحمانیان افزود: امیدواریم با اجرای موفق این طرح و بیماریابی فعالی که صورت می‌گیرد ظرف سه ماه آینده، ۹۰ درصد قطع زنجیره این بیماری محقق شود.
 

ببینید:

فیلم/ اولویت دریافت واکسن با چه کسانی است؟

در ادامه رییس دانشگاه علوم پزشکی فسا با بیان اینکه تنها راه شکست و غلبه بر ویروس کرونا، سپردن کارها به دست مردم و گروههای جهادی با حمایت مسوولین است، گفت: یک ماه قبل از اینکه طرح شهید سلیمانی از سوی وزارت بهداشت مطرح گردد این ابتکار عمل توسط ستاد کرونای شهرستان فسا بوجود آمد و نیروهای جهادی، امامان جمعه و جماعات، سازمان تبلیغات و نیروهای سپاه و بسیج اقداماتی را انجام دادند ولی شرح وظایف و ماموریت ها مبهم بود.
 
خالقی افزود: موج سوم شیوع کرونا، سیلی سنگینی بر پیکره شهرستان وارد شد و شاهد افزایش مبتلایان و فوتی ها بودیم که خوشبختانه با راه اندازی محلات و مساجد سلامت محور و استفاده از مشارکت مردم تحت نظارت نهادهای عضو ستاد کرونای شهرستان آسیب های کمتری وارد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس