کد خبر 1160543
تاریخ انتشار: ۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
جستجوی کوهنورد مفقود شده در بهمن‎

به گفته رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، سقوط بهمن و بارش سنگین برف و کولاک در ارتفاعات تهران باعث فوت ۱۰ کوهنورد و مفقودشدن ۲۳ نفر شده است.

به گزارش مشرق، مهدی ولی پور،  رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: از روز جمعه تاکنون، عملیات جستجو و امداد و نجات کوهنوردانی که در ارتفاعات استان تهران مفقود و گرفتار شده اند، آغاز شد.

بیشتر بخوانید:

پیدا شدن جسد ۶ کوهنورد مفقودی در کلکچال

وی افزود: بر اساس آمار تاکنون ۱۸ مصدوم از کوهستان نجات یافته و به مناطق امن منتقل شده اند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر ادامه داد: بر اساس اعلام خانواده‌ها و تماس آن‌ها با شماره ۱۱۲، ۲۳ نفر مفقود شده اند. همچنین از وضعیت دو نفر مفقودی دارآباد، هیچ اطلاعی در دست نیست.

ببینید:

عکس/ شناسایی تعدادی از جانباختگان حادثه سقوط بهمن

ولی پور گفت: تا ساعت ۸ صبح امروز، تعداد فوتی‌ها به ۱۰ نفر افزایش یافت. از این تعداد یک نفر در بیمارستان و مابقی در کوهستان جان خود را از دست داده اند.

بیشتر بخوانید:

تعداد فوتی‌های سقوط بهمن در تهران به ۱۰ نفر رسید

رییس سازمان امداد و نجات با اشار به اسامی فوت شدگان افزود: هادی بهادری، محسن محمدی، سید مصطفی فاطمی، علیرضا قادی زاهدی، اسماعیل جلیلوند، هادی بهادری، یحیی انصاری، اشکان رضوایی نراقی، کوروش کاشفیان، اصغر کنعانی و امیرهوشنگ سرآبادی از جمله کشته شدگان در کوهستان‌ها هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۰ تیم عملیاتی و واکنش سریع شامل ۱۰۰ نیروی متخصص نجات کوهستان با همراهی هیات کوهنوردی در حال جستجو در منطقه هستند.

ولی پوراظهار کرد: تاکنون ۹ سورتی پرواز و ۵ ساعت پرواز امدادی توسط بالگردها انجام شده است.  

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    6 0
    ایام فاطمیه تسلیت
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    3 5
    یک زمانی ایام های عزا داری حرمت داشت و از گشت و گذار و تفریح تا پایان عزاداری خودداری میکردن الان اگر عمو و دائی شون هم بمیرد لباس قرمز تنشون هست
    • IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      15 2
      اون لباس هلال احمره بیسواد
    • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
      4 3
      1852بااونا نبودم نخودی
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    4 3
    باسلام:وعرض تسلیت به بازمانده گان این عزیزان هم وطن..وآرزوی صبروبردباری برای خانواده های گرامی شان-روح شان شادوخدا بیامرزدشون..*آز:خوزستان*
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    5 8
    تو این روزهای برف و یخبندان و کرونا آدم عاقل میشینه زیر کرسی و با خانوادش چای و غذای گرم میخوره ولی آدمهای احمق میرن کوهنوردی و این بلا به سرشون میاد. مگه تابستون و بهار رو ازشون گرفته بودن که این موقع سال رفتن کوهنوردی؟؟
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    خوبه کنار چشم حکومت ودولت اینهمه ترور ،کشتار،مفقود وانواع ناهنجاریها رخ میده!؟اصلا معلوم نیست اینها پس چیکار میکنند وقتی نمیتونند ۳۲نفر را کنار چشمشون نجات بدهند!؟(نه هلیکوپتر نه سگ یابنده نه هی چی اما ادعا برای نابودی دشمنان صداش گوش دنیا را کر کرده-خاک برسرتان دزدهای نادان بی لیاقت حراف شعاری ترسوی مفتخور ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس