خبر ویژه

یک خبرگزاری دولتی مدعی شد نظرسنجی‌های شبکه خبر در مورد انتخابات ۱۴۰۰، تخطئه روحانی است!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت: خبر آن‌لاین نظرسنجی‌های صدا و سیما را «نظرسنجی‌های معنادار» معرفی کرده و بی‌آن که توضیح دهد آیا «نظرسنجی» بی‌معنا هم داریم، نوشته است: شبکه خبر هر روز یک نظرسنجی تحت عنوان «سؤال روز» برگزار می‌کند و از مخاطبان خود می‌خواهد که نظر خود را تا ساعت ۱۹:۳۰ به شماره‌ای پیامک کنند. سؤالات این برنامه اکثراً برگرفته از موضوعات روز است.

روز چهارشنبه نیز نظرسنجی شبکه خبر به یکی از مهم‌ترین تحولات پیش‌رو در کشورمان یعنی انتخابات ۱۴۰۰ پرداخت. سؤال در نظر گرفته شده برای آن نیز این جمله بود؛ «۶ ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری به نظر می‌رسد تعداد زیادی از عناصر سیاسی- اجتماعی قصد دارند نامزد ریاست جمهوری شوند. به نظر شما چه کسانی نباید در انتخابات نامزد شوند؟»

صرف نظر از رویکرد سلبی‌ای که مدت‌ها است مدیران شبکه خبر در خصوص انتخابات مهم ریاست جمهوری ۱۴۰۰ در نظر گرفته‌اند، گزینه‌هایی که برای این نظرسنجی نیز ارائه کرده‌اند، بسیار عجیب و غیرحرفه‌ای طراحی شده است که عبارت بودند از:

۱- کسانی که فکر می‌کنند اختیارات ریاست جمهوری قانوناً و عملاً کافی نیست.

۲- کسانی که بعد از انتخاب احتمالی ضعف عملکرد خود را به حساب دولت قبلی می‌گذارند.

۳- کسانی که در عمل نشان دادند به علت روحیات تجملی و غیره، خود را خادم مردم نمی‌دانند.

خبر آن‌لاین، این نظرسنجی را انتقام از روحانی(!؟) خوانده و نوشت: رویکرد سیاسی صدا و سیما اگرچه در این ۷ و نیم سال بر محور مخالفت با دولت حسن روحانی چرخیده؛ به طوری که بارها انتقاد و گلایه دولتی‌ها را در پی داشته است اما اینکه از چند ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، شبکه خبر بخش نظرسنجی و سؤال روز خود را هم به این سمت بچرخاند که بخواهد فقط قوه مجریه را با گزینه‌هایی عجیب در معرض نظرسنجی بگذارد؛ حاکی از آن است که نگران نتایج انتخابات پیش‌رو هستند. برای همین از هیچ ظرفیتی برای تخریب دولت و انتقام از حامیانش که در سال‌های ۹۲ و ۹۶ پای صندوق رأی آمدند، چشم‌پوشی نمی‌کنند.

نگرانی خبر آن‌لاین و استناد به رأی چهار سال پیش روحانی در حالی است که وی به خاطر سوءمدیریتش، از کمترین محبوبیت اجتماعی برخوردار است و مورد انتقاد شدید اکثریت قریب ‌به اتفاق مردم می‌باشد؛ چنان که علی صوفی (مشاور خاتمی- وزیر دولت اصلاحات و عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان) ۲۷ اسفند ۹۷ در برنامه شناسنامه تصریح کرد «دولت آن اعتبار را که در جریان انتخابات ۹۶ داشت؛ به سرعت از دست داد و ارزیابی از محبوبیت روحانی خیلی پایین است من زیر ۱۰ درصد شنیدم.»

عصبانیت خبر آن‌لاین حاکی از این است که گردانندگان این طیف بهتر از هر کس می‌دانند بهانه‌جویی و ادعای نداشتن اختیارات یا نوشتن ضعف‌های خود به پای عملکرد دولت قبلی، به محور عملیات روانی طیف متبوع‌شان در ۷ سال گذشته تبدیل شده و برای مردم مشمئز کننده شده و از همین جهت یادآوری این اشمئزاز عمومی را ناگوار تلقی می‌کنند. به عبارت دیگر اگر این شگرد قابل دفاع بود، نباید خبرگزاری دولتی از پرسیدن نظر مردم درباره چنان رفتاری، ترش می‌کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    6 0
    اگر بنای ساز مخالف داشتند لااقل متن برجام رو پخش می کردن
  • محمد IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    9 0
    این گزینه ها هم قابل سئوال بود. کسانی که فقط چشم به دست دشمنان قسم خورده کشور دوخته اند. کسانی که دیپلماسی التماسی را پیگیری می کنند. کسانی که در مقابل دشمنان ملت خندان و در مقابل نمایندگان ملت اخم و پرخاش روش کارشان است. کسانی که به خون شهدا پشت کرده و هر لحظه برای مذاکره له له می زنند. و.....
  • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    2 0
    خدا عاقبت به خیرمون کنه
  • سعید IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    2 0
    گویا انتظار بر روال همیشگی داشتند،که با دروغ و بهتان بخصوص دراین ۳۲سال اخیر عرصه اقتصاد و سیاست و فرهنگ را مفت تحت سیطره پلید خود در می آوردند خدای ناکرده اگر روال به گونه سابق بود الان ۴۵ تا برجام ۳۲تا fatf و نیمی از مردم برهنه و نیمی پونس بر پیشانی در انظار ظاهر میشدند و معابدی میساختند که درآن فقط مجسمه ای از لیبرالهای نجس عبادت میشد دست کم گرفتن خباثت اینها شرایط امروز را رقم زده.
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    این سوالات اشاره به واقعیت موجود است کسانی میان کاندید میشوند وپس از برنده شدن در انتخابات ساز ناکوک می زنند ودوگانه گی به وجود می آورندوباعت مشکلات کشور و مردم می شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس