کد خبر 1160230
تاریخ انتشار: ۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۸
تایپ 075

چین آزمایش های دریایی مربوط به ناو جدید از خانواده تایپ 075 را آغاز کرده است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، دومین ناو بالگرد بر تایپ 075 نیروی دریایی ارتش چین آزمایش های دریایی خود را به منظور کسب آمادگی لازم برای ورود به خدمت آغاز کرد. در ماه آگوست سال جاری اولین فروند از ناوهای این کلاس آزمایش های دریایی خود را آغاز کرده و سومین ناو از این سری نیز در حال طی کردن مراحل ساخت خود در بندر شانگهای چین است. توسعه این کلاس از شناورها و به خدمت گیری آنها توجه بسیاری از کارشناسان در جهان به خود جلب کرده و ورود به خدمت آنها یک گام بلند برای افزایش توان دریایی کشور چین تلقی می شود.

این کلاس از شناورها می‌تواند صدها نفر نیروی نظامی و نزدیک به 30 فروند بالگرد را حمل کرده و بعد از شناورهای کلاس Wasp و America آمریکا، سنگین‌ترین شناور جهان در کلاس خود به حساب می‌آید. وزن شناورهای تایپ 075 در حدود 40 هزار تن و طول آنها نیز در حدود 237 متر است. این شناورها در بخش تسلیحاتی به دو قبضه توپ گاتلینگ 30 میلی متری مدل  H/PJ-11 و دو پرتاب‌گر موشک‌های کوتاه برد سطح به هوای HQ-10 مجهز است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    14 10
    نقطه قوت ایران کار بر روی ناو قایق تندرو بر - پهباد بر - و موشک عمود پرواز است . ایران باید چنین ناوی بسازد . قایق ها باید بصورت آسانسور از 4 نقطه سریع تخیله و بارگیری شوند . 4 گروه قایق با 4 عملکرد متفاوت . سرداران میدانند چه می گویم .
    • اکبر DE ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      10 5
      فیلم تخیلی زیاد میبینی؟؟؟
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
      2 0
      عقل کل وقتی ناو هواپیما میبره تا 1500-2000 کیلومتر رو چه دریا چه خشکی میتونه پوشش بده قایقات چند کیلومتر پوشش میدن و با چه سرعتی
  • ََReza Aslani IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    0 0
    باید ما هم ناو های با تناز بالا بسازیم که تجهیز کنیم به سیلو پرتاب ها آفند ی و پدافندی و زیر دریایی های تناز بالا که توان شلیک موشک های کروز و بالستیک داشته باشند
  • IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۸
    4 0
    موشک عمود پرواز از کجات دراوردی موشک عمود پرتاب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس