فرماده الحشد الشعبی: زندگی و کرامت انسان‌ها برای ترامپ بی‌ارزش است

یکی از فرماندهان الحشد الشعبی عراق اقدام رئیس جمهور آمریکا در صدور فرمان عفو محکومان به قتل شهروندان عراقی را محکوم کرد و آن رادلیلی بر دروغین بودن ادعاهای آمریکا درباره کرامت و حقوق بشر دانست.

به گزارش مشرق، یکی از فرماندهان الحشد الشعبی عراق اقدام رئیس جمهور آمریکا در عفو آمریکایی‌های قاتل شهروندان عراقی را محکوم کرد و گفت که دونالد ترامپ با این کار پیامی را به دنیا مخابره کرده است.

«وعد القدو» روز جمعه در گفت‌وگو با شبکه الاعلام المقاوم گفت: «بار دیگر ترامپ پیامی به دنیا فرستاد و با آن ثابت کرد که زندگی و کرامت انسان در نظر او ناچیز است، آن هم از طریق عفو جنایت‌کارانی که جنایت قتل در حق انسانیت و بی‌گناهان مرتکب شده‌اند و در حین حال او ادعا می‌کند که حامی حقوق بشر و انسانیت است».

بیشتر بخوانید

توطئه‌چینی برای خدشه‌دار کردن وجهه حشد الشعبی

فالح الفیاض: توطئه‌ها علیه حشدالشعبی ادامه دارد

فرمانده عراقی گفت که این اقدام رئیس جمهور آمریکا نشان داد که ادعای آن‌ها در مورد حقوق بشر ادعای دروغین و گمراه کردن دیگران است تا از این طریق در امور کشورهای دنیا و کشورهای مخالف رویکرد و سیاست آمریکا مداخله کند.

قدو از وزارت خارجه عراق خواست در اعتراض به این اقدام ترامپ، سفیر آمریکا در بغداد را احضار کند و یادداشت اعتراضی عراق درباره این اقدام را به وی تحویل دهد.

این فرمانده الحشد الشعبی عراق گفت که باید پارلمان این کشور نیز برای محاکمه قاتلان شهروندان عراق تحرکاتی داشته باشد و حکم بازداشت آن‌ها در دادگاه‌های عراقی صادر شود و شرکت «بلک واتر» در فهرست سیاه دولت عراق قرار گیرد.

او گفت که دولت و ملت عراق باید هر آنچه که در توان و اختیار دارند را برای مقابله با این اقدام اهانت آمیز انجام دهند.

وعد القدو در پایان گفت: «آمریکا ثابت کرد که حامی تروریسم است و اشغالگران آمریکایی ثابت کردند که از تروریسم حمایت می‌کنند و دولت عراق باید برای جبران خسارت و غرامت برای قربانیان عراقی اقامه دعوا کند».

رئیس جمهور آمریکا بامداد چهارشنبه این هفته دستور بخشش ۱۵ نفر از جمله چند نفر نزدیک به حزب جمهوری‌خواه و ۴ نظامی آمریکایی که دلیل کشتار شهروندان غیر نظامی عراقی محکوم شده بودند را صادر کرد.

وزارت خارجه عراق در واکنش به این اقدام ترامپ، طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «این تصمیم خطرات و پیامدهای جنایت مذکور را مورد توجه قرار نداده و متناسب با پایبندی دولت آمریکا به ارزش‌های حقوق‌بشری و عدالت و حاکمیت قانون نبوده و به شکل تأسف‌باری کرامت قربانیان و احساسات و حقوق نزدیکان آن‌ها را زیر پا گذاشته است».

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه خود همچنین تصریح کرد که با دولت آمریکا از طریق کانال‌های دیپلماسی این مسئله را پیگیر خواهد شد تا از واشنگتن بخواهد درباره این تصمیم خود تجدید نظر کند.

در سال ۲۰۰۷، شرکت خصوصی-امنیتی آمریکایی موسوم به «بلک واتر» ۱۴ نفر از شهروندان عراقی را در میدان النسور به قتل رساند. این کشتار و جنایت بازتاب بین‌المللی پیدا کرد و تعدادی از اعضای این شرکت و قاتلان محکوم به حبس طولانی‌مدت شدند ولی ترامپ چهار تن از آن‌ها را عفو کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    کرامت انسانی یعنی چی؟
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    1 0
    احمق قاتل عوضی ترامپ
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    2 0
    ترامپ فقط منافعش می شناسد حالا به هر جنایتی که بهش برسد برایش مهم نیست جان انسانها پشیزی برایش ارزش ندارد واین خوی ومرام طاغوتیان است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس