کد خبر 1159897
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای درباره ویژگی رئیس‌جمهور آینده در کانال تلگرامی خود نوشت: مجادله راه انداختن، یا متوقف شدن در "سن و سال" نامزد جریان حزب اللهی درست به نظر نمی رسد و احتمالا مخاطب را از منطوق اصلی بیانات رهبر انقلاب درباره "دولت جوان حزب اللهی" منحرف می سازد. ایشان دست کم سه بار درباره مدیریت جوان حزب اللهی سخن گفته اند.

ایشان، اول خرداد 98 در تبیین ضرورت های گام دوم انقلاب گفتند "ما یک حرکت عمومی لازم داریم برای رسیدن به چشم انداز. این حرکت طبعاً با محوریت جوان متعهد انجام می‌شود. جوان هم لزوماً ۲۲ و ۲۵ ساله نیست. منظورم این است که ۳۵ ساله‌ها و ۴۰ ساله‌ها هم جوانند. اینها می‌ توانند در نظام مدیریت کشور، تحول عظیم ایجاد کنند".

حضرت آیت الله خامنه ای همچنین ۱۳۹۹/۰۲/۲۸ خطاب به جوانان دانشجو گفتند:

"اگر چنانچه ان‌ شاء الله شما جوانها زمینه را برای روی کار آوردن یک دولت جوان و حزب‌ اللهی آماده کنید، بنده معتقدم که بسیاری از این نگرانی‌ های شما و غصّه‌های شما پایان خواهد پذیرفت.

مکرر گفته‌ام که به دولت جوان و حزب‌ اللهی معتقد و امیدوارم. اما معنای این حرف صرفاً این نیست که یک جوان ۳۲ ساله -من باب مثال- رئیس‌ دولت باشد بلکه معنای دولت جوان و حزب‌اللهی، یک دولت پای کار، آماده و با نشاط  و در سنینِ کار و تلاش است که علاج مشکلات است و می‌ تواند کشور را از راه‌ های دشوار عبور دهد.

برخی در سنین بالا نیز به معنایی جوان و پر تلاش و با نشاط هستند، مانند شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی که بیشتر از ۶۰ سال داشت؛ اما اگر شهید نمی‌ شد، او را تا ده سال دیگر نیز در همان مسئولیت حفظ می‌ کردم".

ایشان آخرین بار، مطابق آنچه در مستند غیر رسمی پخش شد، درباره انتقاد از عدم رعایت جوانگرایی فرمودند:

 "برای اینکه جوان‌های مورد نظر شما مسئولیت‌های مدیریتی قابل توجه را، حالا نمی‌گویم حتما وزارت، چون مدیران رده‌های میانی زیادی هستند که می‌توانند فعال باشند، {برای اینکه} جوان‌ها این مدیریت‌ها را به عهده بگیرند راهش این است که دولت به وسیله یک جوان تشکیل بشود.

نمی‌گویم حالا جوان بیست‌ و پنج ساله رئیس‌جمهوری بشود من باب مثال؛ و واقعا آدم متعهدی باشد. این طبعا افرادی را که انتخاب می‌کند که از بین جوان‌ها خواهد بود. کلید کار این است و الّا با توصیه و با اینها خیلی صورت نمی‌گیرد، مشکل است.

حالا مقایسه با اول انقلاب هم یک قدری مقایسه ناقصی است، یعنی اول انقلاب آدم‌هایی که بتوانند کارها را به عهده بگیرند و تجربه داشته باشند واقعا نبودند، الان هستند. پیرمرد هم نیست اما جوان سی و چند ساله و ۴۰ ساله هم نیست.

این را وقتی داریم نمی‌شود، یعنی مصلحت نیست، درست نیست که ما این آدم را در رأس کار نگذاریم و از امکان کارش و از تجربه‌اش و از توانایی‌اش استفاده نکنیم. ان‌شاءالله که برویم به سمت اینکه جوان‌ها را در رأس کارها قرار بدهیم. دل‌مان می‌خواهد این بشود.".

از مجموع این بیانات چنین بر می آید که جوان و حزب اللهی شدن مدیریت دولت، انتظار و اولویت مد نظر رهبری است. در عین حال، این جوانی بیش از آن که به سن و سال برگردد، به داشتن نشاط کار، پر تلاش بودن، و روحیه تغییر طلبی انقلابی بر می گردد.

در عین حال ایشان، "تجربه داشتن" را یک ضرورت کلان مدیریتی می دانند که به طریق اولی برای ریاست جمهوری، ضرورت مضاعف است؛ چرا که رئیس جمهور نفر دوم ساختار نظام است. حتی تصریح می کنند "چنین آدمی [بالای چهل سال و دارای تجربه] را مصلحت نیست که آدم را در راس کار نگذاریم".

بنابراین، رئیس دولت جوان حزب اللهی، کسی باید باشد که هم  دارای نشاط کار باشد، هم معتقد به تغییر انقلابی، و هم دارای تجربه برای موفقیت در تراز ریاست جمهوری. او می تواند چهل ساله باشد؛ یا هم سن شهید سلیمانی که هنگام شهادت ۶۴ ساله بود.

تجربه و پختگی کار در جایگاه دوم نظام، و نشاط جوانی و در کنار هم مهم است. او باید بتواند یک تیم هماهنگ و همدل را دور هم گرد آورد که افق نگاه بلند شان، تدارک گام دوم انقلاب است. چنین تیمی است که می تواند شعار دولت جوان حزب اللهی را محقق سازد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    14 11
    قالیباف-محمد
    • ناشناس IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      4 13
      اداره دولت شوخی نیست
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      4 2
      فقط سردار سعید محمد . عزیززززززززززززززززززم من که همش دعا میکنم خداجووووووووووون کمک کن این سردار عزیز بیاد ایشالله
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      2 1
      به 21 :10 برو به رییس بنفشت بگو که 8 ساله گند زده به همه چیز
    • وحید IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      11 1
      آقای قالی باف خوبست اما مسئولیت مهمی دارد،برای قوه مجریه،آقای سعید محمد بسیار عالیست،خسته شدیم ازین مستبدان انگلوفیل.
    • ڪیان IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      3 1
      آقای قالیباف باهمین دست فرمون برن جلو خیلی از مشڪلات مردم و ڪشوررو تونستن با تدبیرواقعی حل ڪنن ، احتیاجی به ریاست جمهوری نیست. ازهمینجا خداقوت میگم بهشون. اما برای ریاست جمهوری ، بترتیب گزینه‌های سعیدمحمد_دهقان_جلیلی بنظر بنده حقیر خوبه. خودم شخصا از خدا میخام آقای سعیدمحمد و سردار دهقان یڪی ازاین دو عزیز ریاست جمهوری‌رو تحویل بگیرن. بازم تا خدا چیبخاد. به امید آینده‌ای روشن و درخشان♥
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      4 1
      سردار سعید محمد عزیز منتظرت هستیم جوان انقلابی بیا که حسن...
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    10 2
    منظور از جوان پر انرژی بودن و اینکه اهل کار باشه هست نه اینکه سن و سالش پایین باشه. هر چند داداشمون سعید محمد هر دوی این ویژگی ها رو داره. اما چیزی که میشه صد در صد یقین حاصل کرد اینه که در جریان اصلاح طلب چه جوون باشی چه پیر اهل کار نیستی. البته اهل کار برای ایران منظورمه والا واسه کدخدا که سر میدن. گرا میدن. بتن می کنن و غیره..
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    16 3
    آیت الله جوادی آملی: جوان باید بداند که یک نیروی آزادشده دارد لکن این نیروی آزادشده تا در تحت رهبری بزرگواری نباشد هرز می‌رود. یک تعبیر لطیفی مولوی درباره پیر و جوان دارد که می‌گوید: جوان یک تیر تیزی است این تیر تیز تا از کنار کمان منحنی عبور نکند به صید نمی‌رسد؛ شما اگر یک پیر خردمند قد خمیده را در کنارش نگذارید از این تیر تیز کاری ساخته نیست.
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    4 12
    کسی دیگه کلاه سرش نمیره، البته به جز معدود دلواپسان متوهم
    • AU ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      2 0
      دیدید که نه دلواپسیمون بی دلیل بود و نه توهم زده بودیم. رفتید بخاطر توافق برجام ناخوانده جشن گرفتید و آخرش هم جز یه پس گردنی چیزی دستتون رو تگرفت.
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      0 0
      زرششششششششششششششک تو بودی که حسن کلید سرت کلاه گذاشته ما نه سال 92 نه 96 به همچین جونوری رای ندادیم. الان هم با فتخار به سردار محمد عزیز رای میدیم تا چشاتون دربیاد بنفش های بدبخت
  • . IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    8 8
    قاليباف والسلام
  • سالمی IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    4 3
    حالا که کشور و مردم شده اند آزمایشگاه و وسیله آزمایش حضرات ناکارامد و شکست خورده و امتحان پس داده که بدنبال شکست های بیشتر و کسب تجربه هستند ایمانی همین یک نکته را بداند کافیست ههههههه.
  • IR ۲۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    8 0
    ا تورم و گرانی روز به روز داره بدتر میشه
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    1 4
    سید مصطفی حسینی والسلام
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 4
    احتمال چند درصد سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس جمهور می شه
    • هاشم دلواپس IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۱
      0 0
      2.5 درصد
  • امیر مهدی GB ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
    0 1
    سردار سعید محمد دولت جوان حزب الهی فقط یک تو کم دارد بیا که ایران اسلامی را سربلند کنی یا علی ... #سردار_سعید_محمد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس