کرملین: پیمان آسمان های باز با خروج آمریکا قابلیتی ندارد

سخنگوی کرملین گفته است، تحریم‌های فعلی و آتی آمریکا علیه پروژه انتقال گاز «نورد استریم۲» می‌تواند اجرای آن را با مشکل روبه‌رو کند.

به گزارش مشرق، «دیمیتری پِسکوف»، سخنگوی کرملین روز پنجشنبه تحریم‌های فعلی و آتی آمریکا علیه پروژه «نورد ‌استریم۲» را مشکل‌ساز دانست.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، پسکوف که پیشتر از تحریم‌های آمریکا علیه این پروژه انتقاد کرده بود، به خبرنگاران گفت: «هدف تحریم‌های فعلی آمریکا و تحریم‌هایی که این کشور در نظر دارد علیه پروژه نورد ‌استریم۲ اعمال کند، مشکل ساختن اجرای این پروژه به اندازه ممکن است و این تحریم‌ها می‌توانند این کار را انجام دهند.»

بیشتر بخوانید:

از سر گیری ساخت خط لوله گازی «نورد استریم ۲»

وی در ادامه با اشاره به ضروری بودن پروژه نورد استریم ۲ برای اروپا گفت: «روسیه و اروپا علاقمند به اجرای این پروژه هستند؛ پروژه‌ای که برای تضمین امنیت انرژی اروپا ضروری است.»

روز چهارشنبه خبرگزاری رویترز گزارش داد که سه مقام ارشد دولت فعلی آمریکا گفته‌اند این کشور قصد دارد در هفته‌های آتی به منظور جلوگیری از پیشرفت پروژه انتقال گاز «نورد استریم۲»، تحریم‌های جدیدی را علیه آن اعمال کند.

این مقام‌های آمریکایی به خبرگزاری رویترز گفته‌اند که آمریکا از متحدان اروپایی و شرکت‌های خصوصی که در ساخت این پروژه مشارکت می‌کنند خواسته فعالیت‌های خود را متوقف کنند.

آنها همچنین مدعی شده‌اند که تحریم‌های جدید دولت ترامپ تحریم‌هایی خواهند بود که به تصویب کنگره می‌رسند و دولت وی بر این باور است که این اقدام ضربه‌ای مهلک را به این پروژه وارد خواهد کرد. 

یکی از این مقامات که به شرط ناشناخته ماندن صحبت کرده گفت: «ما به این پروژه ضربه وارد کرده‌ایم و اکنون در روند از بین بردن آن هستیم.»

پروژه خط لوله نورد استریم-۲ برای انتقال گاز از روسیه به آلمان، از طریق مسیر زیر دریای بالتیک در حال انجام است. ساخت و ساز این پروژه پس از تعلیق در سال ۲۰۱۹ به دلیل تحریم‌های ایالات متحده از سر گرفته شد. گفته می‌شود خط لوله بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

ایالات متحده به بهانه‌های مختلف از جمله به خطر افتادن امنیت متحدان ناتو خود را در اتحادیه اروپا وافزایش وابستگی آن‌ها به روسیه بارها در مسیر اجرای این پروژه مهم گازی کارشکنی کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس