کد خبر 1159624
تاریخ انتشار: ۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱
روغن جامد

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: رکود حاکم در بازار باعث شده تا در روند عرضه و تقاضا اختلال ایجاد شود.

به گزارش مشرق، قاسمعلی حسنی دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی با اشاره به آخرین وضعیت عمده فروشی مواد غذایی اظهار کرد: در حال حاضر با هیچ کمبودی در بخش عمده فروشی مواد غذایی مواجه نیستیم و همه اقلام در بازار به وفور برای متقاضیان وجود دارند.

بیشتر بخوانید:

روغن نباتی؛ صدرنشین کاهش تولید امسال

او افزود: تنها اختلال بازار در بخش روغن جامد حلبی است که دولت قول حمایت از تولیدکنندگان و تنظیم بازار را داده است. هم اکنون روغن‌های حلبی ۴.۵ کیلویی و ۱۶ کیلویی در بازار فروخته می‌شوند که نوع ۴.۵ کیلویی آن تقاضای بیشتری از طرف خانوارها دارد.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی بیان کرد: از حدود ۲ ماه گذشته که با کمبود روغن جامد در بازار مواجه شدیم تاکنون این روند ادامه دارد و همچنان تقاضا برای این کالا بیشتر از عرضه است که همین موضوع موجب افزایش کاذب قیمت‌ها شده است.

حسنی در رابطه با قیمت مواد غذایی در بازار ادامه داد: چند ماهی است که در بازار با افزایش قیمت مواد غذایی در بخش عمده فروشی مواجه نیستیم بلکه تا چند هفته آینده با کاهش قیمت‌ها نیز روبه‌رو خواهیم شد چراکه همچنان قیمت‌ها حباب دارند.

او تصریح کرد: علاوه بر قیمت‌ها، در بازار با رکود مواجه هستیم چراکه متقاضیان به امید کاهش قیمت‌ها، از خرید کالا صرف نظر می‌کنند و همچنین فروشندگان به دلیل ضررهای اخیری که دچار شده‌اند، میلی به فروش کالا به تعداد زیاد ندارند.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی ابراز کرد: این روندی که در حال حاضر در بازار حاکم است، موجب شده تا عرضه و تقاضا روند قابل قبولی را طی نکند و رکود همچنان در بازار حاکم باشد.

حسنی مطرح کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود ۵۰ درصد از تقاضای بازار کاسته شده است. این یعنی عرضه عمده مواد غذایی در بازار ۵۰ درصد بیشتر از تقاضا است و دود این موضوع بیشتر در چشم بنکداران و فروشندگان مواد غذایی می‌رود.

او در پایان گفت: در حال حاضر روند نزولی قیمت‌ها در برخی مواد غذایی آغاز شده و امیدواریم این روند تا  شب عید ادامه داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 0
    روغن جامد گیاهی سم و عامل تصلب الشرائین است. چرا مردم هنوز آن را مصرف می کنند؟
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 0
    توی بازار نیشابور من نه روغن جامد دیدم و نه روغن مایع و به ناچار دنبه گرفتم
  • IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 0
    چی حل شده ؟
  • IR ۰۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    اصلا روغن جامد چرا تولید میشه ؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس