وزارت خارجه فرانسه - کراپ‌شده

یک شبکه عربی به نقل از وزارت خارجه فرانسه گزارش داد که پاریس اظهارات ایران مبنی بر پایبند نبودن کشورهای اروپایی به توافق هسته‌ای را رد می‌کند.

به گزارش مشرق، علی‌رغم بیانیه چند روز پیش کشورهای اروپایی در نشست غیررسمی وزرای خارجه اعضای باقی‌مانده توافق هسته‌ای ایران، دولت فرانسه باز هم به تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه تهران پرداخت.

وزارت خارجه فرانسه بامداد پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد: «گام‌های اخیر ایران، تلاش‌های اروپا برای بازگشت به توافق هسته‌ای را به خطر انداخته است».

به نوشته صفحه توئیتر شبکه «الحدث»، در بیانیه وزارت خارجه فرانسه آمده است: «ما قویاََ اتهامات ایران مبنی بر پایبند نبودن اروپا به توافق هسته‌ای را رد می‌کنیم».

پیش از این نیز سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا حصول توافقی جدید با ایران ضرورت دارد یا خیر گفته بود: «ایران باید بدون تأخیر به تبعیت از توافق بازگردد و از انجام هر گونه اقدامی که می‌تواند حیات درازمدت این توافق را تضعیف کند خودداری کند».

فرانسه در کنار انگلیس و آلمان سه عضو اروپایی گروهی هستند که از سال ۲۰۱۵ به توافقی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای این کشور دست پیدا کرده‌اند. این توافق قرار بود در ازای ایجاد محدودیت‌ در بخش‌هایی از برنامه هسته‌ای، تحریم‌های اعمال‌شده به بهانه هسته‌ای علیه ایران را رفع کند.

دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از این توافق خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد.

تروئیکای اروپا علی‌رغم مخالفت‌های لفظی با خروج آمریکا از برجام به وعده‌های خود برای جبران آثار این خروج عمل  نکردند.

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به بی‌عملی کشورهای اروپایی در ۵ گام طبق مفاد برجام تعهدات خود ذیل برجام را کاهش داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حقدوست IR ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    3 1
    فرانسه و غرب وحشی باید رفتار کثیف و شیطانی و دروغ و حیله و سواستفاده و سلطه جویی و اعمال ضد اخلاق و غیر قانونی اش را کنار بگذارد و رفتارش را اصلاح کند قطعا این اعمال و رفتار در خود جامعه فرانسه تاثیر گذار بوده و بحران های روزافزون فرانسه نشانه همین اعمال کثیف و دروغ است و هرچه اینگونه پیش بروند مشروعیت خودشان از دست خواهد رفت و مردم فرانسه هم نظاره گر این دروغ ها و دوگانگی ها بر علیه خودشون هستند
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 0
    ما هم قیافه نحس اراذل و اوباش مسئول فرانسوی رو رد میکنیم
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    2 0
    اینقدر روحانی احمقانه رفتار کرده که اروپایی ها فکر میکنن برجام برای ایران فایده ای داشته
  • علی IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 0
    من یک شهروند ایرانی هستم و به شما می گویم شاید مردم شما حتی ندانند که رئیس جمهور شما کیست ولی ما 24 ساعته عمل شما را در رسانه ها رصد می کنیم و میدانیم که چه ظلمهایی که به ملت ما روا نداشته اید پس به جای اینکه طلبکار باشید و حرفهای گنده تر از دهانتان بزنید بهتر است به تعهدات خود عمل کنید وگرنه این شما هستید که بعد از این تاوان خواهید داد ماکه آب از سرمان گذشته .
  • حامد IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۴
    1 0
    خوب جای تعجب هم نیست چون فرانسه با وجود ادعای دموکراسی و استقلال خود یکی از کشورهای اروپایی است که شدیدا دنباله رو آمریکا و یا بهتر بگویم مزدور آمریکاست و مسئولین فرانسه بشدت یاوه گو و مغرز و احمق و فرصت طلب هستن
  • امید IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
    1 0
    دولت فرانسه غلام حلقه به گوش آمریکاست و فقط حق های چرت و پرت را بیان میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس