آشفتگی سیاسی رژیم صهیونیستی با انحلال کنست؛ آینده مبهم انتخابات چهارم

کنست رژیم صهیونیستی منحل شد و آشفتگی سیاسی حاکم بر این رژیم یک بار دیگر تل‌آویو را به سمت انتخاباتی از پیش شکست خورده کشاند.

به گزارش مشرق، با انحلال کابینه رژیم صهیونیستی، این رژیم به طور خودکار به سمت انتخابات پیش از موعد هدایت شد. انحلال کابینه نتیجه عدم تصویب بودجه سالانه رژیم‌ صهیونیستی در کابینه‌ای است که از آوریل ۲۰۲۰ تشکیل شده بود.

کابینه نامبرده پس از سه انتخابات طی یک سال و نیم به وجود آمده بود. این کابینه مجموعه‌ای از احزاب مخالف را در خود جا داده بود؛ احزابی که همگی اپوزیسیون یکدیگر بودند. از همان ابتدای تشکیل کابینه همه تحلیل‌ها بر این بود که این کابینه دیری نخواهد پایید که به انحلال خواهد رسید. حال پس از گذشت ۷ ماه از تشکیل این کابینه کار به همان نقطه‌ای رسید که پیش بینی می‌شد.

با انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی زمان برگزاری انتخابات ۹۰ روز پس از انحلال کنست خواهد بود.   لذا صهیونیست‌ها باید روز ۲۳ مارس ۲۰۲۱ سوم فروردین ۱۴۰۰ انتخابات جدیدی را برگزار کنند. این انتخابات  بر اساس داده‌های به دست آمده در نظرسنجی‌های اخیر رژیم صهیونیستی نسبت به انتخابات گذشته تفاوت‌هایی خواهد داشت.

نتایج آخرین نظرسنجی‌ها

بر اساس آخرین نظرسنجی‌های انجام شده در رژیم صهیونیستی حزب لیکود به رهبری بنیامین نتانیاهو ۲۸ یا ۲۹ کرسی در انتخابات آینده کسب خواهد کرد. حزب تازه تاسیس امید جدید به رهبری گیدئون ساعر ۱۸ تا ۲۰ کرسی، حزب آینده  به رهبری یئیر لپید،   ۱۵ یا ۱۶ کرسی، حزب یمینا،   به رهبری نفتالی بنت ۱۳ کرسی، حزب اولترا ارتدوکس شاس، ۸ کرسی، حزب یسرائیل بیتینیو به رهبری آویگدور لیبرمن ۷ کرسی، حزب اولترا ارتدوکس یهودیت هاتورات، ۷ کرسی، حزب چپگرای مرتص، ۶ کرسی و حزب آبی سفید به رهبری بنی گانتس ۵ کرسی به دست خواهند آورد. حزب کار و گیشر که در کابینه کنونی دارای وزیر هستند نیز به حداقل کرسی لازم برای ورود به کنست دست پیدا نکرده‌اند.

ائتلاف ضعیف دو جناح

آنچه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهند حکایت از ضعف هر دو جناح راستگرا و چپگرایان برای تشکیل کابینه دارد. مجموع کرسی‌های راستگرایان و چپگرایان به سختی به ۶۰ کرسی می‌رسد و این به معنای آن است که امکان تشکیل کابینه با کرسی‌های فعلی امری شدنی نیست.

حال اگر این چینش از انتخابات مارس ۲۰۲۱ حاصل شود صهیونیست‌ها باید خود را آماده انتخاباتی دیگر کنند. مگر  آنکه کابینه‌ای از مخالفان را تشکیل دهند که تجربه آن را در کابینه فعلی لمس کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس