روحانی و تحریم ها

ترامپ حدود ۲۸ ماه پس از موعدی که دولتمردان و اصلاح طلبان درباره تاریخ لغو یکباره تحریم ها اعلام کرده بودند، از برجام خارج شد. قرار بود دی ماه ۹۴ در دولت اوباما تمامی تحریم ها یکباره لغو شود.

سرویس سیاست مشرق- آقای روحانی ۳ دی ۹۹ در جلسه هیات دولت گفت: «بار تحریم ها بر دوش مردم است، کسانی که برای رفع تحریم عجله ندارند شاید وضعشان خوب است».

وی ۲۴ آذر ۹۹ نیز در اظهارنظری مشابه گفت: «دولت نخواهد گذاشت که کسانی پایان تحریم را به تأخیر بیندازد ما این اجازه را به آنان نخواهیم داد. تحریم باید پایان پذیرد و این حق مردم ماست».

یک سوال؛ آیا قرار بوده که تحریم ها در دی ماه ۹۹ لغو شود و عده ای از این اقدام جلوگیری می کنند!؟ پاسخ منفی است، اتفاقا بنابر اظهارات دولتمردان، اکنون باید ۵ سال از لغو تحریم ها هم سپری شده بود.

روحانی- ۲۳ تیر ۹۴- در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی به مناسبت امضای برجام تاکید کرد: «عیدانه فراوان شد، تا باد چنین بادا... امروز به ملت شریف ایران اعلام می‌کنم که طبق این توافق، در روز اجرای توافق(دی ماه ۹۴) تمامی تحریم‌ها، حتی تحریم‌های تسلیحاتی، موشکی هم به‌صورتی که در قطعنامه بوده، لغو خواهد شد. تمام تحریم‌های اقتصادی شامل مالی، بانکی، بیمه، حمل‌ونقل، پتروشیمی و فلزات گرانبها بالمره (یکباره) لغو خواهد شد و نه تعلیق».

تحریم ها بالمره لغو می شود

رئیس جمهور در ادامه گفت: «امروز روزی است که قدرت‌های بزرگ اعلام کرده‌اند همه تحریم‌ها برداشته و همه قطعنامه‌های ظالمانه لغو و شرایط عادی و معمولی در روابط با ایران آغاز خواهد شد. امروز یک پایان و آغاز است. پایانی برای ظلم‌ها و اتهام‌های غلط و نابجا نسبت به ملت بزرگ ایران و آغازی برای روند جدید در شروع همکاری‌های جدید در جهان. نقد دلسوزانه آزاد است، اما اجازه نمی‌دهم کسی بخواهد با دروغی و اتهامی و سخن ناروایی به امید مردم برای آینده درخشان این کشور، امید مردم برای رونق اقتصادی و امید مردم برای صلح و امنیت در کشور ما و منطقه و به اعتمادشان صدمه بزند».

در همان روز، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه در کنفرانس خبری گفت: «هیچ‌یک از برنامه‌های ما متوقف نشده و تحریم‌ها برداشته می‌شوند، برخی محدودیت‌ها باقی خواهند ماند که این نیز می‌تواند به‌عنوان یک فرصت مورد استفاده قرار گیرد...در این روز(۲۶ دی ۹۴) توافق اجرا می‌شود. در همان روز همه کشورها مقررات لغو تحریم‌ها را امضا خواهند کرد... هم بحث همزمانی و هم بحث تحریم‌ها و متناظر بودن اقدامات مسائلی هستند که ما در برجام درباره آنها دقت بسیاری کرده‌ایم...بعد از اجرایی شدن توافق دیگر تحریم‌ اقتصادی وجود ندارد و تمام دارایی‌های ایران آزاد خواهد شد».

ظریف همچنین- شهریور ۹۴ - در کمیسیون برجام گفت: «کل تحریم‌های اقتصادی، مالی و پولی اتحادیه اروپا، کل تحریم‌های ایالات متحده که بر شخصیت‌های غیرآمریکایی اعمال می‌شود از روز اجرا(دی ۹۴) لغو خواهد شد، علاوه‌بر آن تحریم ۳۵ ساله هواپیمایی نیز لغو می‌شود».

عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه نیز در سال ۹۴ با اشاره به روز اجرای توافق تاکید کرده بود: «تمامی تحریم‌ها لغو می‌شوند و نه تعلیق».

صبح بدون تحریم!

روزها و ماهها گذشت و در روزهای پایانی دی ماه ۹۴ روزنامه های دولتی و اصلاح طلب با تیترهایی همچون «تحریم‌ها به تاریخ پیوست»، «فروپاشی تحریم»، «صبح بدون تحریم»، «تحریم‌ها هم رفت»، «توافقات سیاسی و اقتصادی با لغو تحریم ها»، «سد تحریم شکست»، «پیروزی تدبیر بر تحریم»، «اینک بدون تحریم»، «سلام بر ایران بی‌تحریم، خلاص شدیم» ، «تحریم تمام شد»، «برچیده شدن ظریف تحریم‌ها»، «روز شکست حصر اقتصادی» و... با آب و تاب خبر لغو تحریم ها را اعلام کردند.

اما علیرغم وعده های فراوان دولتمردان و فعالین و رسانه های اصلاح طلب، تحریم ها در دی ماه ۹۴ لغو نشد. چرا!؟ آیا «دونالد ترامپ» در آن مقطع کارشکنی کرد!؟ پاسخ منفی است، چرا که ترامپ تازه در بهمن ۹۵ در کاخ سفید مستقر شد.

اتفاقا در دی ماه ۹۴ دولت اوباما روی کار بود و «جو بایدن» نیز در پُست معاون اول رئیس جمهور، نفر دوم دولت بود.

در حقیقت ترامپ حدود ۲۸ ماه پس از موعدی که دولتمردان و اصلاح طلبان درباره تاریخ لغو یکباره تحریم ها اعلام کرده بودند، از برجام خارج شد.

آمریکا نمی تواند از برجام خارج شود

حال بگذریم از اینکه روحانی- ۲۷ دی ۹۴- در نشست خبری خود در محل سالن اجلاس سران گفته بود: «تعهدی که امروز آمریکا در رابطه با برجام به ما داده، تعهد دولت آمریکاست، نه این دولت و آن دولت. این تعهدات استمرار پیدا می‌کند و فرقی ندارد که چه دولتی در آمریکا بر سر کار بیاید، هر دولتی که باشد به این چارچوب متعهد است».

ظریف هم در تابستان ۹۴ تاکید کرد که دولت بعدی آمریکا نمی تواند از برجام خارج شود.

تحریم ها در دی ماه ۹۴ لغو نشد؛ علت اصلی در متن بسیار ضعیف برجام نهفته است. برجام در موارد متعدد دچار نقاط ابهام و ضعفهای ساختاری بود، به همین علت ۲۸ شرط از سوی رهبر معظم انقلاب، شورای عالی امنیت ملی و مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شد.  اما متاسفانه دولت این شروط را اجرا نکرد.

برای نمونه در یکی از شروط ۹ گانه رهبر معظم انقلاب آمده بود: «در سراسر دوره‌ی هشت‌ساله، وضع هرگونه تحریم در هر سطح و به هر بهانه‌ای (از جمله بهانه‌های تکراری و خودساخته‌ی تروریسم و حقوق بشر) توسّط هر یک از کشورهای طرف مذاکرات، نقض برجام محسوب خواهد شد و دولت موظّف است طبق بند ۳ مصوّبه‌ی مجلس، اقدامهای لازم را انجام دهد و فعّالیّتهای برجام را متوقّف کند».

۵ سال گذشت!

اکنون ۵ سال از موعدی که دولتمردان و اصلاح طلبان درباره «لغو یکباره تمامی تحریم ها» اعلام کرده بودند، سپری شده است؛ اما متاسفانه دولتمردان بجای پذیرش رویکرد خسارت بار برجام و عذرخواهی از مردم و تلاش برای جبران خسارت ها، همچنان قصور و تقصیرها را به گردن دیگران می اندازند.

رهبر معظم انقلاب در مهرماه ۹۴ در بخشی از نامه مشهور به «شروط ۹ گانه» خطاب به رئیس جمهور تاکید کردند: «همان‌طور که در جلسات متعدّد به آن‌جناب و دیگر مسئولان دولتی یادآور شده و در جلسات عمومی به مردم عزیزمان گوشزد کرده‌ام، رفع تحریمها هر چند از باب رفع ظلم و احقاق حقوق ملّت ایران کار لازمی است، لیکن گشایش اقتصادی و بهبود معیشت و رفع معضلات کنونی جز با جدّی گرفتن و پیگیری همه‌جانبه‌ی اقتصاد مقاومتی میسّر نخواهد شـد. امید است که مراقبت شود که این مقصود با جدّیّت تمام دنبال شود و بخصوص به تقویت تولید ملّی توجّه ویژه صورت گیرد».

تمرکز عمده بر خنثی‌سازی تحریم‌ها

رهبر معظم انقلاب- ۲۶ آذر ۹۹- فرمودند: «رفع تحریم دست دشمن است، و خنثی‌کردن تحریم دست ما است، غیر از این است؟ ما که نمی‌توانیم خودمان رفع تحریم کنیم، دشمن باید رفع تحریم کند امّا خودمان می‌توانیم این تحریم دشمن را خنثی کنیم. پس این مقدّم است، این درست است، بیشتر دنبال این باشیم. البتّه نمی‌گویم دنبال رفع تحریم نباشیم؛ چرا، واقعاً اگر بتوانیم تحریم را رفع کنیم، یک ساعت هم نباید تأخیر کنیم. البتّه چهار سال است تأخیر شده [یعنی] از سال ۹۵ بنا بوده همه‌ تحریم‌ها یکباره برداشته بشود [امّا] تا الان نه فقط برداشته نشده، زیاد هم شده».

ایشان در ادامه تصریح کردند: «اگر بتوان با روش درست، عاقلانه، ایرانی- اسلامی و عزتمندانه تحریم‌ها را برطرف کرد باید این کار را انجام داد اما تمرکز عمده باید بر خنثی‌سازی تحریم‌ها باشد که ابتکار آن به دست شما است».

مقام معظم رهبری در بخش دیگری از بیانات مذکور تاکید کردند: «به دشمن اعتماد نکنید، این توصیه‌ قطعی من است. به دشمن اعتماد نکنید. برای مسیر رفع مشکلات مردم، برای درست شدن آینده‌ کشور به وعده‌ این و آن اعتماد نکنید، این توصیه‌ به مسئولین است. این وعده‌ها وعده‌ خوبان نیست؛ وعده بَدان و اشرار است امّا آن هم از هر صدتایش یکی وفا نکند! دشمنی‌ها را از یاد نبرید. دشمنی کردند. دیدید که آمریکای ترامپ و آمریکای اوباما با شما چه کرد. [البتّه] این فقط مال ترامپ نیست که حالا مثلاً فرض کنید چون ترامپ رفت، بگویند تمام شد؛ نه، آمریکای اوباما هم با شما بدی کرد، با ملّت ایران بدی کرد و سه کشور اروپایی هم همین جور. این سه کشور اروپایی نهایت بدعملی را انجام دادند و لئامت را و دورویی و نفاق را در مقابل ملّت ایران نشان دادند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 131
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 66
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    84 6
    الان هم دوباره همین بازی رو سر تحمیل کردن fatf به مردم و کشور راه انداختن
    • از سرِ زمینِ شمالی IR ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      49 3
      عاقا تحریم ها که لغو شده، ما با هم تو فژا بودیم که تحریمها رو لغو کککککککککککردند.
    • CA ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      49 59
      روحانی عشقه عشق
    • IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      45 9
      یا ابلفضل این 22:10 دیگه کیه؟!!!
    • IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      7 27
      خودتو نچسبون به مردم. فعلا شماهایید دارید هر چی دوست دارید به مردم تحمیل میکنید
    • IR ۰۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      26 2
      22:29 نترس. این یارو تو ایران زندگی نمیکنه که عشقش روحانیه. اگه تو ایران بود بهت میگفتم به جای عشق چی صداش میزد.
    • ایرانی GB ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      22 3
      این روحانی داره این حرفها رو میزنه و وعده های سر خرمن میده به ملت برای مقدمه چینی و زمینه سازی تا در انتخابات بعدی یکی از دار و دسته های خودش بشه رئیس جمهور !! و این آقا پشت پرده و بطور غیر مستقیم پست ریاست جمهوری خودش رو حفظ بکنه ! مردم : فریب این جماعت رو نخورید و به دار و دسته روحانی رای ندین
    • وطنم ایران IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      20 3
      وقتی که غرب برای این آقایون کعبه ی دلهاست،خوب،بد،خیانت و جنایت آنها را با جان دل می خرند! این مشنگ ها وغربگدایان از ظلم وجنایتی که غرب علیه ملتدایران کردند ومی کنند نادیده می گیرند.
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      7 2
      به کلید ساز بگویید دولتی که با قانون رفع تحریم مجلس مخالفه و ان را اجرا نمیکنه معلومه که وضعش خوبه و از حال مردم خبر نداره و عجله ای برای رفع تحریم هم نداره و فعلا دلار جهانگیری را بچسب
  • قلندر IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    37 2
    ولی الله سیف، رئیس سابق بانک مرکزی ایران در مصاحبه با تلویزیون بلومبرگ "توافق هسته ای ایران و گروه ۱+۵ موسوم به برجام، تا کنون «تقریبا هیچ» دستاورد اقتصادی برای تهران در بر نداشته است. "برجام" همه هیچ و اهل "برجام" همه هیچ----- ای هیچ برای هیچ بر هیچ مپیچ
    • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      21 2
      مگه برجامی وجود داشته که دستاوردی داشته باشه.
    • حسن IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      10 1
      برداشته شدن تحریمها برای مردم وملت ثمری نداشت وگرنه اقایون وآقازاده ها که خوب بفیض رسیدن اون همه دلار برای عیش ونوش و ولخرجی از کجا اومد؟
  • IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    34 1
    هشت سال کشور وملت را درگیر مزاکره وبرجام کرده اند نه تحریم برداشته شد بلکه چند برابر شد اما دولت خودش بخواب زده وبه دنبال چاه خشک برجام است این طیف کی می خواهند بپذیرند که دشمن تا سلاح تحریم برایش برش دارد دست بردار تحریم نیست
    • شرقی IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      30 2
      اصلاحات غده ی سرطانی ست که در صورت جراحی آن ایران از رنج و گرفتاری نجات پیدا خواهد کرد.
  • علی IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    22 0
    علی برکت اله
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      17 2
      الان پنجمین سالگرد لغو تحریم هاست. آقای روحانی لطفا پاسخگ باشید
    • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      19 1
      اصلاح طلب نفوذی و دست راست بیگانه است
  • دلار بعد برجام هزار تومان بعد fatf فقط صد تومان IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    26 4
    اگر برجام توان رفع کل تحریم ها را دارد پس بایدن با بازگشت به برجام کل تحریم ها را برخواهدداشت بنابراین نیازی به fatf و دادن اطلاعات به بیگانگان نیست
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      17 2
      احسنت بر شما
  • IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    30 1
    اون تیتر "صبح بدون تحریم" و برجام باید تا ابد در تاریخ ما درس داده شود. مثل قراردادهای ننگین ترکمانچای و ....
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    4 4
    به این وعده ها عادت کردیم دیگه، حساس نشو، حساس نشو. اولین وعده ها یادمونه که شنیدیم: «ما مه تنها دین شما را آباد میکنیم که دنیای شما را هم....» اینم ادامه ی همونه!!!
  • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    10 37
    آقایون مشرق طرف تندرو هاست مراقب باشید! می خوان مردم از مذاکره بدشون بیاد من مخالف مذاکرم اما همین قدر میدونم برجام باعث رفع واقعییی تحریم ها شد و کمک شایانی کرد به اقتصاد الکی نگین کمک نکرد یکم اقتصاد بدونین
    • IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      16 3
      از نظرت معلومه تو خیلی اقتصاد بلدی!!!!!
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      10 1
      :))))))))
    • IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      18 1
      اقتصاددان کی بودی عامو
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      13 1
      دکتر، برو دکتر :))))))
    • maisam IR ۰۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      11 1
      شب قبول برجام من تو گوگل پلی یک بازی آنلاین میکردم بعد از برجام اون بازی رو هم تحریم کردن نذاشتن ایرانیا بازی کنن.. شما چن تا از تحریم هایی که برجام رفع کرد رو بگو؟؟؟ ایهااناس ای ملت کدوم یک از چیزهایی که میخرید بعد از برجام ارزونتر شدن؟؟
    • IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      7 0
      با برجام اقتصاد ایران 40 درصد کوچک تر شد زیرا راههای دور زدن تحریم ها لو رفت و تحریم های ظالمانه تشدید شد.
    • ناشناس IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      0 0
      بشین تا برجام به رفع تحریم کمک کنه، یا کوری یا خودتو زدی به کوری
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    17 1
    اقایان دولتی زرشک.!!!!!!
  • محمد IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    16 5
    دوباره دم دمای انتخابات شد و شعر گفتنای اینا شروع شد
  • .... IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    18 0
    دولت به اصطلاح تدبیر جرأت داره به مقامات کدخداش چنین دستور مزخرفی بده. ۷ساله برجام کمر ملتو شکسته. حالادستور هم میده
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    6 15
    شما خودتون کاسب تحریم هسید والا چهار سال پیش تحریمها رفع میشدند
    • IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      15 1
      برجام باعث افزایش تحریم ها شد
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      6 1
      کاسب تحریم آنهایی هستن که با وعده لغو تحریم رای ملت را جمع کردند.
    • فاطمه IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      6 0
      انقدر با کلمات بازی نکن .... کاسبان تحریم اونایی هستن که خود تحریمی میکنن بعد وقتی لغو میشه خوش حال میشن و ذوق میکنن
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    14 2
    ما انتخاب زود هنگام ریاست جمهوری می‌خواهیم آشنایی اثر گذارن عمل کنند این دولت اگه یک روز زودتر بره یک روز مردم سود کردند یک روز هم قنیمتههههههه
  • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    22 12
    خدانگذره ازاین دولت پرحیله ومکر، ازأین همه دروغ وخیانت، خدانگذ ره ازین کدخدا پرستان، این خاکیه که 24میلیون مردم نادان سرملت وکشورریختن
    • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
      12 0
      برجام=خسارت محض
  • علی ایزدی IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    4 17
    اقایون از حق نگذریم تحریمها نه برداشته اما کمرشون شکسته شده بود تا اینکه کسانی از داخل خراب کردند و اعتماد به وجود امده را با یه سری تحریکاتی مخدوش کردند و بعد از آن ترامپ دیوانه سر کار اومد و همه چیز را خرابتر کرد.امیدواریم که باز هم تحریمها برداشته شود البته در عمل نه به وعده یا روی کاغذ.
  • Ha IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    6 18
    IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵ 0 0 پاسخ آقایون مراقب باشید! می خوان مردم از مذاکره بدشون بیاد من مخالف مذاکرم اما همین قدر میدونم برجام باعث رفع واقعییی تحریم ها شد و کمک شایانی کرد به اقتصاد الکی نگین کمک نکرد اگه برجام نبود ۷ سال پیش به اینجا رسیده بودیم
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      11 1
      چی زدین ساقیتون کیه؟
    • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      10 1
      با نظر بالایی موافقم ساقی شما کدوم عزیز است ؟
    • IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      7 1
      به قول خود جان کری اگر برجام نبود دیوار تحریمهای ضد ایرانی فرو ریخته بود.
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      9 0
      با برجام تحریمها نه تنها لغو نشدند بلکه ده ها مورد تحریم جدید هم اضافه شدند.
  • US ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    4 15
    حالا از این که تحریمها لغو نشده مثل شما خیلی خوشحال هستید؟
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    9 4
    مرگ بر آمریکا
  • محسن IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    14 1
    کی حرف روحانیوباورداره آنچنان رونق اقتصادی بورس اون شعارها قبل از انتخاب شدنش نمونش
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    16 0
    به خاطر حرف آقای دکتر از فردا آقای ترامپ شروع میکنه مردم عادیا تحریم کردن اولین نفر هم غضنفرع
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    8 0
    فرمودن بالمره البته بالمره معنی اصلا -ابدا- هرگز هم می دهد - بالمرة. [ بِل ْ م َرْ رَ ] (ع ق مرکب ) (از: ب + ال + مرة) اصلاً. ابداً. هرگز. || تماماً. یکبارگی . پاک . بیکباره . یک دفعگی
  • محمد IR ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    11 1
    روحانی و اطرافیانش غرق در رویا های خودشون هستند و دشمنان غرق در بر نامه ریزی برای اضمحلال ایران!
  • رضا ه IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    19 1
    مظنه سنگ پا چنده!!!
  • IR ۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    10 0
    ما مدیون خون پاک شهدا و مقاومت دلیرانه مردم هستیم نه باغ گلابی برجام.دولتمردان درس بگیرند
  • ابولفضل هادی IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    7 1
    هشت سال دفاع مقدس وجنگ با دنیا اینقدر این مردم سختی نکشیدند که این دولت فعلی بر سر این مردم مظلوم‌ آوردندیا صاحب الزمان خودت به داد این مردم مظلوم وستم دیده برس
  • م.ن IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    8 0
    اقای روحانی گفته ها وعده ها و سخنان خودرامرورکنیدباتامل خودتان شرمنده نفس خودتان خواهیدشد نگین توکلت علی البایدن
  • DE ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    5 1
    خدا رحم کنه
  • IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    5 0
    خدا عاقبت به خیرمون کنه
  • صادق IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    2 14
    آدم تعجب میکنه از اونایی که میگن برجام دستاورد نداشت ماشین شاسی بلند چینی با شرایط خریدار ۸۰میلین کسی نمی خرید سراتو سایپا۷۰تومن بود ال نود ۳۸تومن بود قیمت الان رو ببین قیمت تمام اجناس همین بود عجیبتر اینکه آمریکا و رژیم غاصب و تندروهای داخلی از اول تو یه جبهه هستند در مقابل برجام
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      8 0
      مگه زمان احمدی نژاد که تحریم بود همین ماشین چند بود؟؟؟ این گرونی ها کار خودشونه که بگن برجام اثرگذار بود والا تحریمها سرجاش بود به هزینه خزانه بیت المال فریدون دوسال بعد از برجام قیمت دلار رو با خرج بیت المال به دروغ ثابت نشون داد تا بگه برجام موفق بوده و برای دور دوم رای بیاره
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      6 2
      قبل از برجام در زمان اوج تحریم ها در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد پراید 7 میلیون البته به همراه حفظ صنایع هسته ای و استقلال و دلار از هزار تومن به سه هزارتومن رسید بعد از برجام و برباد دادن صنایع هسته ای و برباد رفتن استقلال قیمت پراید بالای 100 میلیون و دلار از سه تومن به 27000 تومن یعنی حداقل نه برابر افزایش قیمت التماس کمی انصاف
    • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      2 2
      بسه دیگه به خدا تا کی میخواین کلتونو مثل کبک بکنید تو برف و این همه واقیت رو نبینید؟! تعصب هم حد و اندازه ای داره دیگه...اه اه اه..
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    9 0
    مسئول عمده مشکلات کشور عمدتا مسوولان بی کفایت هر دولت هستند و این را همه میدانند
  • IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    15 1
    باید به فکر خنثی سازی تحریم بود و نباید با خفت و خواری زفع آن را پذیرفت پاینده رهبر
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    14 0
    روحانی زودتر میز ریاست و من من را ترک کند تا مردم لآاقل یک نفسی بکشند تا بعد ببینیم چی میشه!!!!!!!! در دو دوره ریاست جمهوری روحانی که مردم فقط معطل یک برجام و منت کشی روحانی از غربیها بودند و هیچ چیزی جز بدبختی نصیبشان نشد.
  • IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    10 0
    مشکلات گرانی خیار موز پرتقال و گوشت و مایحتاج مردم داخلی است عدم استفاده از سیستمهای هوشمند و بی نظارتی و بی مسئولیتی واحدهای مرتبط با هر بخش است و تحریم اقلام داخلی به معنای دست داشتن عوامل نفوذی در دولت برای ایجاد نارضایتی مردم و بهره برداری صهیونیست ها میباشد
  • احمد RO ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    4 10
    روحانی زنده باد
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    6 0
    با ارزو بهترینها. انشاالله یک آینده خیلی خوب پیشرفته داشته باشیم
  • صادق IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    24 1
    ببنید اگر همه پیامبران وامامان هم به عمربن‌سعد میگفتند که از گندم ری نخواهی خورد بازم باور نمیکرد،اصلاح طلبها هم همین جور هستند چه بسا بدتر.این غرب گراها باید ازتاریخ زندگی سیاسی دکتر مصدق که به آمریکایی‌ها اعتماد کرد واون بلا را شرش آوردندعبرت میگرفتند که نگرفتند!ازبرجام هم عبرت نگرفتند!بازم میگن مذاکره!!!!تنها راه ممکن حذف این جریان است والسلام.
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    7 1
    اصلاحات خجالت بکش
  • مهدی IR ۰۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    5 0
    احسنت درود بر شرفت خیلی عالی و به جا بود
  • رسول IR ۰۲:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    3 2
    اوایل که تحریمها قرار بود برداشته بشه مقداری( چند میلیارد تومان، دقیق یادم نیس) از پولهای بلوکه شده برگردد.که برگشت اما معلوم نشد کجا رفت.
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      1 0
      پولهایی که در عوض « جیسون رضائیان » گرفتیمو میگی؟!
  • یک جانباز IR ۰۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    10 1
    بخدا قسم اگر من حتی یکبار در یکی از جلسات آنها بعنوان چای ریز شرکت میکردم با دیدن تیترهای روزنامه های آن روزها از خجالت حتما خودکشی میکردم
  • مجید مومیوند US ۰۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    2 13
    آقای(نویسنده)وقتی یه دولت پای یه قرارداد بین المللی را امضاء می کنه بعد یه دولت دیگر اون قرار داد را ملغی می کنه،گناه روحانی یا ظریف چیه؟
    • IR ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      8 1
      عزیزم اصلا اونا زدن زیرش درست، تعجب ماازاینه که هنوزهم روحانیتون باجناب ظریفتون میخوان باهمونا بشینن سرمیز، واقعا متاسفم هم براشما هم برامردم که چوپ سادگی امثال شمارو میخورن بهمین خاطره که آینده ایران معلوم نیست تاامثال تفکر شما باشه
    • سعید IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      3 0
      یه دولت دیگه نقضش نکرد ، خود دولت اوباما فردای امضای برجام به محض اینکه پاش به امریکا رسید علاوه بر تمدید تحریم های قبلی چند تحریم جدید هم وضع کرد . نمی دونم چرا بعضی ها حافظه ماهی دارن .یا شایدم وانمود می کنند که یادشسون نیست
  • رضا سمنی IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 4
    چرا تحریف میکنید اینهمه دلار آزاد شد
  • حسین IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    3 0
    دولت وادار دستش خودشون زدن به خواب هفت ساله هرچه سر مردم میاره بازم بیدار نمیشه خیلی برای آمریکا دستو پا میزنه
  • SG ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    4 0
    بیچاره مردم
  • IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    2 0
    تنها برکتو دستاوردبرجام برای ملت مظلوم ایران رسوایی کدخدا پرستان و افشای چهره های نفوذی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود
  • DE ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 1
    ملت بیدار هستن
  • GB ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    3 0
    باید تکیه به تولید داخلی را در ایران زمین گسترش دهیم باید به خودمان اعتماد کنیم باید دشمنان داخلی‌ را شناخته و میهن پرستی را آموزش دهیم
  • IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 0
    جدیدا آشنا گفتندکه رئیس جمهورهم دیدازهای غیررسمی خودزاپخش کنند
  • ۷ IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    8 0
    یا اینکه غربی هاسردولت ماکلاه گذاشتن یادولت ما هم نوا باغرب علیه مردم است که فکرکنم دومی باتوجه به رفتاردولت عاقلانه تراست.
  • ۴۴۴۴ IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 2
    کیسبان تحریم که خون ملت را تو شیشه کرده اند نگذاشته لند و نمیگذارن که میـوه خوش تحریم به دهان ملت برسد یمی از اینها شاید شما هستید
  • ۷ IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    11 0
    روحانی وجهانگیری می گفتنذ آنقدرپول وسرمایه به مردم بدیم که ازپول بدشون بیادولی الان تو یارانه وسهام عذالت مردم موندن
  • اسدالاه IR ۰۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    انشاالاه امیدواریم بخدا6437
  • US ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    2 1
    شما بلدید مذاکره کنید.
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    4 0
    تا ادمایی مثل شما هست نه کشور پیشرفت میکنه نه مردم آسایش دارن
    • IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      2 0
      خدا عاقبت به خیرمون کنه
  • علی IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    3 0
    بنام خدا سلام وقتی خدا فراموش و چشم امید به یر داشته باشید نتیجه به بازی دادن آنها تم میشود،حال قدر خدا را بدانید که با این همه نعمت که به ما داده منتی هم سرمان نمی گذارد و در وعده تخلفی نیست،گشایش دست خداست نه کفار ،به خدا حسن ظن داشته باشید و دل از گروه بیگانگان آزاد تا ثمره اش را ببینید.
  • IR ۰۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 10
    سلام خدمت دوستان،یه جوری بعضی ها صحبت میکنند انگاری رییس جمهور ما و جناب ظریف ایرانو تحریم کردند، اگه جای آقای روحانی هم کس دیگه ای رییس جمهور بود باز هم امریکایی ها به تعهداتشان عمل نمیکردند،لازم بود با این برجام به همه ثابت بشه امریکا دشمن واقعی ماست
    • IR ۰۷:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      9 0
      همین ساده اندیشی مارا بدبخت کرد.
  • ابراهیم شهبازی IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    8 0
    با اهداف مرموز و هدف داری که بعضا افراد تفوذی و ذینفع در دولت دارند تا قرار گرفتن در دامن آمریکا و اروپا محقق نشود این بازیها به انحاء مختلف ادامه پیدا خواهد کرد .
  • علی IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    9 1
    سلام اصلا"برجام از اولش توطعه بود برای تحریم های بیشتر ،چند صباحی با لغو تحریم ها ما را امید وار کردند و وقتی مهره های خود را در کسور حاکم کردند فشار مضاعفی را به مردم وارد کردند،چرا ما متوجه نیستیم که از اول قرار نبوده تحریمی غو سود پس متکی بخود باشیم که اگر این کار را کرده بودیم دشمن نومید بود
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    5 0
    کسی که خواب باشه بایک صدا بیدار میشه آقایون خودشونو به خواب زدن ولی تعجبم با چه رویی پس از۷سال دوباره دم از مذاکره میزنن واقعا مردم را چی فرز کردن بابا رو روبرم
  • IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    6 0
    کسی یا کسانی که خودشون رو به خواب زده اند و غربگدایان بی کارنامه را هرگز نمیتوان از خواب بیدار کرد
  • ملت دانا IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    7 1
    این جملات آقای روحانی یعنی احمق فرض کردن ملت... یعنی بی ارزش بودن مردم در نگاه دولت...یعنی ملت ساده و دنباله رو... همچنان که معاویه اگر به مردم شام در روز می گفت الان شب است همگی می گفتند آری.....آیا ملت ایران هنوزم می خواهد به این نگاه و این جریان بها دهد؟ آیا این جریان که این همه به این مملکت و ملت ضربه زده بازم از سوی مردم در 1400 مورد استقبال قرار خواهد گرفت؟.....امیر کبیر (ره): من ابتدا فکر می‌کردم که مملکت. وزیر دانا می خواهد ؛ و مدتی بعد به این نتیجه رسیدم که مملکت. شاه دانا می‌خواهد ؛ اما اکنون میفهمم که مملکت. ملت دانا می‌خواهد.. ملت دانا ملت دانا انتخاب دولت دانا
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    7 0
    با کار اینا آدم یاد دوره قاجا.ر میف‌ته
  • IR ۰۷:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    3 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 0
    علی برکت الله
  • مصطفی رضوی IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    3 0
    گرانی لجام گسیخته، دزدی ثروت ملی هیچکدام مقصرش تحریم نیست مقصر خود دولتمردان کشور هستند که عرضه مملکت داری ندارند وفقط تو مسابقه دزدی از جیب مردم برای بالاکشیدن ثروت و سکونت در کاخ های رویاییست که کاخ سعد آباد و نیاوران درمقابلشان مخروبه ای بیش نیست حالا به فرض محال اگر تحریم ها هم برداشته شود باز بنفع قشر محروم و درفشار جامعه نخواهد بود فکر نکنید دوباره پراید 100 میلیونی ده میلیون میشه
  • سعید IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    2 1
    دولت اصطلاحات فقط وعده توخالی میده که هرحرفی گفته کاملادروغ وبرعکس میشه فقط وفقط کارشون خالی کردن جیب مردم بیچاره است شماببینیدتواوایل امسال چقدرازبورس حمایت کردن والان هم 70درصدارزش سهام اوردن پایین
  • عزیز جان IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    6 0
    اقای روحانی ما دیگه توقع نداریم شما این همه زحمت بکشی فقط جان عزیزت این چند ماه باقی مونده رو دندون رو جگر بزار کاری نکن بزار اعصابمون راحت باشه
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    4 0
    برای آن عزیزی که با پرچم کانادا کشور مأمن دزدان و کلاش ها معلوم است عشق است چون اگر او و امثال او نباشد که حساب شما پاک است
  • علی IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    4 1
    در دولت احمدی نژادهرچقدرکه مردم ازنظر مال توانمند شدند.در دولت روحانی به همان اندازه قدرت مالی خودشان راازدست دادند.و بابرجام هویت ملی ایران مارانابودکردند.
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    6 0
    کارتون پینوکیو یادتونه که به پیشنهاد روباه مکار سکه های طلا رو زیرخاک می کنه به امید اینکه درخت، میوه طلا بده و روباه مکار مخفیانه سکه ها را برداشته و فرار می کند و پینوکیو شب و روز زیر درخت به امییییییییییییید سکه های طلا می ماند. حکایت همین اقای ظریف و روحانی است
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    2 0
    بابا دنیای غرب یعنی دنیای قدرت یعنی قانون جنگل برید سخنان رهبری انقلاب را درک کنید نه فقط بشنوید
  • محمد IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 0
    یه قرون بده آش به همین خیال باش
  • رضا IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 12
    آقا شما چرا همش روحانی ودکترظریف رو سیبل کردین؟والا ۱۵۱میلیاردو۸۰۰ میلیون دلار دارایی ایران بعد برجام آزاد شدمیشد ده بار کشورو خراب وردوباز آباد کردو تو دوران انقلاب مملکت رو اصلاحات اداره کرده و هیچوقتم بد نبود حالا یه روانی مث ترامپ گتد زد به همه چی اصلاحات چه گناهی دارن. حتما مث احمدی نژاد خوبه که میرفت تو سازمان ملل فحش میداد میومد و اون باعث این مشکلات شد. واقع بین باشین لطفا
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      8 0
      واقع بینی یعنی اعتماد به امضای جان کری؟ واقع بینی یعنی، چه ما چه اونا اعتراض کنن ، تحریم های سازمان ملل برمیگرده؟!! واقع بینی یعنی اجرای یکطرفۀ برجام؟ واقع بینی یعنی پیگیری برای مذاکرۀ مجدد؟!! واقع بینی یعنی ربط دادن بی کفایتی های خود به دیگران؟ واقع بینی یعنی رها کردن ظرفیت های داخلی؟ دیگه دارم به نوشتن یه لغت نامۀ تازه فکر میکنم...
  • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    بابا شمارا به خدا آر نمیتو نید بسه دیگه ول کنید پدر مردم دراوردید تحر یم هارا که نتوانستید بداریدازگرانی هم. پدر مردم دراوردید
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    این برجام نزدیک هشت ساله پدر مردمو دراورده ول کن قضیه هم نیستند
    • حسین IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
      0 0
      هفته گذشته پنیر بصیر خریدم7000دیروز خریدم9600این ربطی به تحریم داره یانه
  • محمد حسین IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 1
    این دولت به همراه کابینش باید محاکمه شوند و به ملت ایران جواب دهند که درمدت ۸ سال بی لیاقتی چه کردند که تورم ۲۰ سال آینده را درعرض یکسال بوجود آوردند
  • ترانه IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    نه میذارن تحریمهابره، نه کرونا، چون بازارخوبی بوده برای بچاپ بچاپشون.مگه اینکه خدابزنه به کمرشان دست ازسرماواین مملکت بردارن
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    2 0
    الان هم همان جوسازیها وعوامفریبیها را به نامFATFو...دارندبایدبه توان داخلی اتکا کنندخواهیم دیددراینصورت دشمن عقب خواه نشست نه بامذاکرات وامتیازدهی واهی وبلانتیجه.
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 0
    بخاطراینکه که هنوز دی ماه ۹۴ نیامده تا تحریم ها لغو بشه!
  • بیژن IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    4 0
    ملت ایران جناب آقای روحانی را خوب می‌شناسند وصحبت های ایشان را هم به خوبی تجربه کرده اند،کمی باید تحمل کنیم تا این چهار،پنج ماه هم بگذرد
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    2 0
    لعنت بر ترامپ
  • روحاحی عشقه رفع تحریم IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 3
    روحانی عشقه
  • مرصاد IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 0
    کوتوله های سیاسی ؛ هم خود بازی خوردند و هم ملت را بازی دادند !!
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    برین سیاستمدار بیارید چب وراست دیگه مرد ۰۰۰هیچی کاری ازدستشون بر نمیاد ولش کنین چپ وراستو اقتصا ددان ودلسوز پیدا کنید سیاست مدار باجنم
  • علی IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    برجام همون مذاکره ی ابوموسی عشعری با عمروعاصه مذاکره خوب اگر زیر نظر مالک اشتر برگزار می‌شد
  • ج.ب IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    اون زمانی که شرکتهای امریکایی رابه ایران راه ندادن وفروشگاهشان را داغون کردن اون موقع برجام ازطرف ایران پاره شد وادامه اش نیز مشکلات متعدد برای مردم خواهدبودمسئولان که مشکلی ندارن چون پول ومقام دارن
  • ناشناس IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    تحریم هارو بر ندارید برجام هم همین طور به فکر ما بدبخت بیچاره هیچی ندار باشید
  • رضا IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    دولت تحریم هم عمرش تمومه
  • سید حمید حسینی DE ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    0 0
    این بازی زرگری هست که میگن این ماه برجام تموم میشه نه ماهه دیگه آخه وقتی شما به ملت خودت رحم نمیکنی یکی دیگه که مال اون سر دنیا هست به ما رحم میکنه
  • هادی IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۶
    1 0
    بی عرضه تر ازاینها هم مگه داریم
  • IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۷
    1 0
    بازم انتخابات شروع شدوعده های پوچ اغازشدالابرکت الاله
  • فدایی ولایت IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۷
    0 0
    میگن؛عاقل از یه سوراخ دوبار گزیده نمیشه. چرا انتظار دارن ملت بازم به وعده های دروغین برجامیشان به دولت غربگرا و اهل تعامل رای بده؟ این خودش بزرگترین توهین به شعور یک ملت هست!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس