رئیسی: راه مقابله‌با کرونای انگلیسی‌همان رعایت پروتکل‌های بهداشتی است

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هنوز اطلاعات کاملی از ویروس انگلیسی وجود ندارد و تاکنون حدود ۱۷ تغییر ژن یا جهش در این ویروس انجام شده است.

به گزارش مشرق، دکتر علیرضا رئیسی در ارتباط تصویری با بخش خبری ۲۱ سه شنبه شب شبکه یک سیما افزود: با این میزان تغییر ژنتیک در این ویروس، میزان چسبندگی تاج‌های ویروس بیشتر شده بنابراین میزان سرایت آن هم افزایش داشته است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به این که تاکنون اطلاعات کاملی درباره میزان کشندگی این ویروس منتشر نشده است گفت: میزان اثرگذاری داروها و حتی واکسن‌های فایزر و مدرنا برای این ویروس زیر سؤال است و این ویروس مردم انگلیس را در آستانه سال نو تحت تأثیر قرار داده است.

وی افزود: این ویروس از ۳۰ شهریور ماه در انگلیس و بیشتر در جنوب و جنوب شرق انگلیس البته با مرکزیت لندن؛ شناخته شد و بالاترین آمار شناسایی را داشته است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در انگلیس از ۳۰ شهریور تا هفته سوم آذر حدود ۱۱۰۸ بیمار را با تغییرات ژنتیکی شناسایی کردند و همزمان در دانمارک و استرالیا هم تعداد کمی از این ویروس پیدا شد بنابراین ترس از گسترش این ویروس در اروپا وجود دارد و به همین علت کشورهای اروپایی راه‌های خود را با انگلیس مسدود کردند تا جلوی سرایت آن را بگیرند.

وی درباره احتمال انتقال این ویروس به ایران هم افزود: ویروسی که از طریق تنفس منتقل می‌شود احتمال انتقال آن به هر کشوری وجود دارد که این بستگی به میزان رفت و آمدها دارد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در ایران پروازها را به انگلیس و بالعکس قطع کردیم و همچنین برای مسافران از تمام کشورهای اروپایی که قصد سفر به ایران داشته باشند اقدام‌های سختگیرانه در نظر گرفتیم از جمله باید با تست منفی وارد کشور شوند و در فرودگاه هم تست خواهند شد و حتی با منفی بودن تست آن‌ها باید ۱۴ روز در منزل قرنطینه شوند.

وی درباره میزان آمادگی کشور در مقابل این ویروس افزود: در ابتدا باید از انتشار و ورود افراد دارای این بیماری جلوگیری کنیم و با توجه به این که این ویروس نوعی از کووید جهش یافته است بنابراین دوره ۱۴ روزه قرنطینه را در نظر می‌گیریم.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: افرادی که در ۱۴ روز گذشته وارد کشور شدند را بررسی کردیم و اگر علائمی داشته باشند از آن‌ها مراقبت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: ما دو نوع تست کووید در کشور داریم و راه شناخت این ویروس علاوه بر علائم بالینی؛ همین تست‌های موجود است.

دکتر رئیسی با اشاره به این که تمام پروازهای داخلی را کنترل می‌کنیم افزود: راه مقابله با این ویروس یا مشابه آن؛ رعایت مقررات بهداشتی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    خودم میدونم هممون رفتنی هستیم،خدابه خیربگذرونه،،من قبل ازاومدن کروناخودمومیکشم نمیذارم بگن باکرونا مرد
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    1 0
    تعجبی نداره ذات مکار ژن انگلیسی باعث این جهش شده ازین به بعددنیا بایه ویروس مکارو حیله گر روباه صفت طرفه
  • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    دکتر راه دور زدن و نهایتش با عذر خواهی رفع رجوع میشه . پیدا میشه . کاش در مراکزی عین دانشجویان ورودی از چین تحت مراقبت قرار گرفتند . لطفا واردین به کشوذ را موکول به منازل تنها نفرمائید . جائی از دست در بره خدای ناکرده ضررهاش زیاد و عمومی میشه که دیگه خود بهتر از هر کسی مطلع هستید چه عواقب و عاقبتی در بر خواهد داشت .. آرزوی خسته نباید و سلامتی و توفیق شما و کلیه همکاران جان بر کف تان که یکسال بصورت مداوم و پر تلاش از پا ننشستند . تشکر همه جوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس