ویژه ها

برجام امضا و اجرا شد. روزها و هفته‌ها و ماهها گذشت؛ آقای ظریف پشت تریبون آمد و بجای اعلام لغو تمامی تحریم ها در ازای برجام، گفت «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود»!

سرویس سیاست مشرق- روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛  با   «ویژه های مشرق»   همراه شوید.

*******

**خباز:اصلاح طلبان در ۱۴۰۰ می آیند تا مشکلات مردم را حل کنند

«محمدرضا خباز» استاندار سابق سمنان در دولت روحانی و نماینده مجلس ششم در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «اصلاح‌طلبان در جلسات اخیر خود خوشبختانه در حال رسیدن به یک مانیفست هستند و برنامه‌های اصلاح‌طلبان در حال آماده شدن است... باید کاندیدایی را معرفی کنیم تا بتواند با کشورهای دنیا ارتباط برقرار کند. ما بدون ارتباط با دنیا کارمان سخت می‌شود و نمی‌توانیم برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم. طبیعی است در صورتی که مانیفست داده شود و شرایط برای معرفی کاندیدا فراهم شود ما باید کاندیدایی را معرفی کنیم که اصلح باشد و شرایط را برای اداره کشور و حل مشکلات کشور داشته باشد».

خباز در ادامه گفت: «بهترین راه این است که کاندیدای ریاست جمهوری اصلاح‌طلبان یک مانیفست داشته باشد و به مردم بگوید که اگر به من رای بدهید، به شما تعهد کتبی می‌دهم و با برنامه‌ریزی اعلام شده مشکلات کشور را حل خواهم کرد. اصلاح‌طلبان به مردم با مانیفستی که ارائه می‌کنند اعلام می‌کنند که در سیاست خارجی و داخلی و از همه مهمتر در بعد اقتصادی و حتی فرهنگی تعهد خواهند داد که در راستای حل مشکلات آنها تلاش خواهند کرد...اصلاح طلبان با مانیفست حل مشکلات می آیند».

اصلاح طلبان بجای پرداختن به مانیفست خود در ۱۴۰۰، باید به مردم درباره کارنامه خود از سال ۹۲ تاکنون جواب پس بدهند.

دولت در هفت سال و نیم اخیر دربست در اختیار این جریان سیاسی بوده است. اصلاح طلبان باید توضیح دهند که در این مدت طولانی برای مسکن مردم، اشتغال جوانان، رونق واحدهای تولیدی، مدیریت بازار خودرو، بازار دلار، سکه، ازدواج جوانان، دیپلماسی منطقه ای، مدیریت نقدینگی، مبارزه با فساد اقتصادی و برخورد با مدیران نجومی و... چه کرده اند.

«محمدرضا خاتمی» در اردیبهشت ۹۶ تاکید کرد که «ما اصلاح طلبان تضمین دولت روحانی هستیم»؛ برادر وی «محمد خاتمی» در سالهای ۹۲ و ۹۶ تاکید کرد که باید به روحانی رای بدهیم تا به عقب برنگردیم و...

اصلاح طلبان اگر توانایی حل مشکلات مردم را داشتند قیمت مرغ تا آستانه ۳۶ هزارتومان و قیمت هر شانه تخم مرغ تا حدود ۴۰ هزارتومان افزایش پیدا نمی کرد و مسکن و خودرو و دلار و سکه و...به این وضع دچار نمی شد.

**تحریم ها می ماند ولی ما باید برجام منطقه ای را کلید بزنیم

روزنامه ایران در مطلبی نوشت: « هایکو ماس وزیر امورخارجه آلمان که پیشتر نیز اظهاراتش درباره برجام و اقدامات ایران به واکنش وزیر امورخارجه کشورمان منجر شده بود روز گذشته و دقایقی پس از نشست بدون اشاره به قصور طرف‌های اروپایی در پایبندی به تعهداتشان ذیل برجام بار دیگر اقدام ایران در نصب سانتریفیوژهای پیشرفته در نطنز را نمونه‌ای از عدم پایبندی ایران به تعهدات برجامی‌اش دانست و در ادامه گفت که ایران باید از هر گونه اقدام تاکتیکی که باعث می‌شود کار بایدن برای تغییر تصمیم دونالد ترامپ (رئیس‌جمهوری امریکا) برای خروج از برجام دشوار شود، پرهیز کند. به گزارش رویترز، وزیر امورخارجه آلمان افزود: برای اینکه دولت جو بایدن بتواند به برجام بازگردد، نباید هیچ اقدام تاکتیکی دیگری که تاکنون (از سوی ایران) شاهد آن بوده‌ایم، انجام شود. این فرصت که آخرین روزنه امید است، نباید از دست برود.»

همچنین «فریدون مجلسی» دیپلمات سابق در مصاحبه با روزنامه آرمان گفت: «ایران قاطعانه گفته است که به صورت همزمان برجام و تحریم‌ها را قبول نمی‌کند. به نظر من، تحریم‌ها باقی خواهد ماند اما نسبت به دوران ترامپ ضعیف‌تر خواهند شد؛ زیرا سخت می‌شود این دو مقوله را با یکدیگر هماهنگ کرد. ایران باید مراقب باشد که ذیل فصل هفت منشور سازمان ملل قرار نگیرد. از سوی دیگر، باید بداند که جو بایدن دومرتبه به ایران تخفیف نخواهد داد و باید از فرصت استفاده کند. نشست کمیسیون مشترک برجام امروز این پیام را به ما داد که باید به تعهدات هسته‌ای خود پایبند باشیم، در غیر این صورت، همه‌چیز از بین خواهد رفت. اروپا به دنبال امنیت خود است و در این راستا کوتاه نمی‌آید و به همین علت به دنبال حفظ برجام است و در این راستا تلاش می‌کند».

مجلسی در ادامه گفت: «باید توجه داشت دیگر این فرصت پیش نخواهد آمد و شاید در آینده دیگر بایدن وجود نداشته باشد که به دنبال بازگشت به برجام باشد. از سوی دیگر، ایران باید به فکر حل مسائل منطقه‌ای خود نیز باشد».

پس از امضای برجام، دولتمردان و فعالین و رسانه های اصلاح طلب تاکید کردند که به واسطه برجام تحریم ها به تاریخ می پیوندد و یک گشایش عظیم اقتصادی برای مردم ایران رقم می خورد.

در نهایت برجام امضا و اجرا شد. روزها و هفته ها و ماهها گذشت؛ آقای ظریف پشت تریبون آمد و بجای اعلام لغو تمامی تحریم ها در ازای برجام، گفت «هدف از برجام اصلا اقتصادی نبود»!

آقای روحانی هم که در مقطع امضای برجام تاکید کرده بود که در دی ماه ۹۴- در دولت اوباما و به معاون اولی جو بایدن- تمامی تحریم ها یکباره لغو خواهد شد و نه تعلیق، بعدها گفت: «به گفته بسیاری از سیاستمداران جهان، برجام پیروزی بزرگ سیاسی و اخلاقی در تاریخ بود و اینکه ما قراردادی با دنیا بسته و پای آن ایستادیم و عهد خود را نشکستیم و متخلف نبودیم، از نظر اخلاقی برای ما بسیار مهم است».

دولتمردان تاکید کرده بودند که آنچنان رونقی ایجاد می شود که مردم دیگر به پول یارانه نیازی نخواهند داشت. اما حالا در پسابرجام گرانی اقلام به جایی رسیده است که مردم با پول یارانه می توانند در نهایت یک شانه تخم مرغ بخرند.

حالا علیرغم اینکه حدود ۵ سال و نیم از امضای برجام سپری شده است، حامیان توافق هسته ای مدعی شده اند که اینکه انتظار داشته باشیم که «به ازای اجرای برجام، تحریم ها لغو شود، انتظار بجایی نیست و ما باید در گام بعد برجام منطقه ای را کلید بزنیم»!

هدف اصلی آمریکا و تروئیکای اروپا این است که با وعده نسیه و به عبارتی «وعده سرخرمن» لغو تحریم ها، مولفه های قدرت ایران را یکی پس از دیگری از کار بیندازد. در این میان عده ای در داخل در نقش یار کمکی طرف غربی در پی تسهیل این طرح ضدایرانی هستند.

آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان از حامیان اصلی داعش، منافقین، گروهک ریگی، الاحوازیه و دیگر گروهک های تروریستی هستند؛ این دولت ها از آن سوی دنیا آمده اند و به ما می گویند که چرا شما در منطقه خودتان با تروریست ها مبارزه کرده و امنیت را برقرار کرده اید!؟ به نظر شما باید در مقابل این زیاده خواهی و گستاخی، کوتاه آمد!؟

** نپیوستن به FATF به نفع کاسبان تحریم است

«جاوید قربان اوغلی» فعال سیاسی اصلاح طلب و دیپلمات سابق در یادداشتی در روزنامه شرق نوشت: «دوم اسفند سال قبل و پس از گذشت حدود سه‌ونیم سال از خروج مشروط و موقت ایران از لیست سیاه FATF و شش بار تمدید مهلت برای تصویب لوایح، دوباره ایران به لیست سیاه FATF بازگشت...طبیعی است که نتیجه ادامه چنین شرایطی چیزی جز استمرار مرارت مردم و فراهم‌شدن «بهشت مطلوب دلالان و کاسبان تحریم» نیست که مبالغ چندصدمیلیاردی از سفره فقیرانه مردم به جیب آنان واریز می‌شود».

قربان اوغلی در ادامه نوشت: «انتظار طبیعی از مجمع، بهادادن به نظر کارشناسی و پرهیز از تأثیرپذیری از غوغاسالاران، تصویب این لوایح و کوتاه‌کردن دست‌های زالوصفتان کاسب تحریم است. به بیان دیگر در شرایط دشوار کنونی انتظار مردم که بار سنگین تحریم‌ها را نجیبانه تحمل می‌کنند، از این گروه نخبه و افراد برجسته کشور این است که اجازه ندهند ارقام نجومی هزینه‌های تأمین مایحتاج ضروری کشور از سفره‌های کوچک آنها به جیب دلالان و کاسبان تحریم سرازیر شود».

حامیان برجام در سال ۹۴ و دقیقا در مقطعی که نهادهای تصمیم گیر و تصمیم ساز مشغول بررسی مفاد برجام بودند، با شلوغ بازی و هیاهو مدعی شدند که هر روز تاخیر در اجرای برجام، حدود ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می کند.

در آن مقطع حامیان برجام مدعی بودند که کاسبان تحریم با اجرای برجام مخالف هستند و...اما در نهایت به واسطه برجام نه تنها تحریم ها لغو نشد، بلکه افزایش پیدا کرد.

حالا همین طیف با تکرار این ترفند غیراخلاقی و غیرحرفه ای مدعی شده اند که مخالفان FATF کاسبان تحریم هستند. پیش از این نیز برخی دولتمردان بدون هیچ سندی مدعی شدند که مخالفان FATF کسانی هستند که پول شویی های گسترده انجام می دهند.

واقعیت این است که FATF نه در مقابله با پولشویی اقدامی انجام می دهد و نه در مبارزه با تروریسم؛ نشان به آن نشان که ۷۰ درصد پولشویی دنیا در آمریکا و اروپا رخ می دهد. این در حالی است که این کشورها اعضای اصلی FATF هستند.

علاوه بر این در سال گذشته علیرغم آنکه آمریکا به عنوان عضوی از FATF سردار حاج قاسم سلیمانی را در اقدامی جنایتکارانه و تروریستی به شهادت رساند، از FATF هیچ صدایی بلند نشد.

سازمان اف ای تی اف یکی از بازوهای وزارت خزانه داری آمریکا- اتاق جنگ اقتصادی آمریکا- با کارویژه «هوشمندسازی تحریم ها» است. به همین خاطر است که در زمستان سال گذشته «مایک پمپئو» با عصبانیت اعلا کرد که ایران باید «همین حالا» به FATF بپیوندد.

منتقدان FATF با دلایل فنی و کارشناسی و منطقی تاکید کرده اند که ایران نباید به این سازمان بپیوندد؛ در سوی مقابل حامیان FATF به این دلیل که هیچ مستند فنی و کارشناسی و منطقی ندارند، صرفا مشغول برچسب زنی به منتقدان هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 59
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 16
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    37 3
    بهتر است از این به بعد از واژه اسهال طلبان بجای افساد طلبان استفاده کرد به خاطر اینکه ول کن ملت نیستند و هر روز افاضاتشان حال مردم را بهم‌می زند.۸ سال است کشور زا معطل برجام‌کرده اند حالا می خواهند برای ۱۴۰۰ بیایند منجی کشور شوند.عجب جماعت بی چشم و رویی هستند.
    • US ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      12 1
      مشکل اینجاست همچنان مردمی هستند که طرفدارشان هستند بر مردمی که همچنان طرفدار اصلاح طلبان هستند
    • SE ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      9 4
      دریده و بی حیا و چشم سفید
    • مصطفی IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      8 2
      من که دیگه نه به اصلاح طلب نه اصولگرا رای نمیدم دیگه بسه هر چی سرمون کلاه رفت فقط سردار سعید محمد اگه بیاد رای میدم
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      9 1
      تنها راهکار حل مشکلات کشور حذف افسادطلبان بی کفایت از چرخه سیاسی و مدیریتی کشور و جایگزین کردن مدیران جهادی و تلاش گر است.
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      6 1
      برجامو پله کردند و ملتو ذله کردند دست بردار هم نیستن !
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      7 1
      عمده مشکلات کشور بدلیل سوء مدیریت اصلاح طلبان و کارگزاران در بدنه دولته و به تحریم ها مربوط نیست.
    • IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      8 1
      برجام مثل چاه ویل بود. ملت ایران با طناب پوسیده اصلاحطلبان به ته این چاه رفت که دائما از سوی غربزدگان بزک میشد. حالا که طناب پاره شده ، آمریکا و اروپا بالای چاه با چماق وایسادن و میگن بیای بیرون میزنیم تو سرت! جالب اینکه اصلاحطلبان ازین وضعیت ناراضی نیستن و در برزخ ماندن ملت را به همه چیز ترجیح میدهند. نه میشود از برجام خارج شد و نه میتوان دادخواهی حقوق از دست رفته را کرد!
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    25 1
    دلار ۲۷ هزار تومنی سکه ۱۳ میلیونی پراید ۱۲۰ میلیونی تورم بالای ۵۰۰ درصد افزایش قیمت فضایی مسکن و مرغ و تخم مرغ و کره تنها نمونه هایی از خدمات به مردم و حل مشکلاتشان توسط اصلاح طلبان است تا ۱۴۰۰ با روحانی
  • سید IR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    15 1
    ادامه حیات سیاسی اصلاح طلبان تهوع آور در گرو قطع نشدن روابط ایران با انگلیس و نیز عدم توقف مذاکره ایران با آمریکا با واسطه گری این نحله است! در غیر این صورت این فرقه دچار آسم سیاسی و خفگی ناشی از آن و بالنتیجه محو شدن از صحنه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ایران خواهد شد!!!
  • IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    8 1
    خباز چه خیری دیدیم از تو و امثال تو ؟ غیر از بدبختی آدم عاقل دو بار از یک سوراخ گزیده نمیشه همونی که مخ ما رو زدید و گفتید خیلی بده از شماها بهتر بود ترجیح میدم بین بد و بدتر ، همون بد رو انتخاب کنم . رای خودم رو حرام کردم به شماها رای دادم همینجا از تمام کسانی که زجر کشیدند در این هفت سال عذر خواهی میکنم و منو ببخشند
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      8 1
      این خباز همون استانداری هست که پلاک خانه پدری روحانی رو رونمایی کرد. مدیر کارآمد به این میگن :)))))
    • محمدرضاطولابی IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
      3 0
      رحمت به پدر ومادرت شما اعتراف کردی گفتی گول خوردی کسانی در میان هواداران این جماعت هستند اشتباه خود را به گردن نظام می اندازند
  • CA ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    14 1
    تو خیلی غلط می‌کنی که میخوای ۱۴۰۰ بیایی. مگه نمیگفتید ریاست جمهوری و مجلس همه هیچ کاره اند؟! خب اگه هیچ کاره اند و یا بعد از هشت سال بخور بخور بیای بگی نه قانون اساسی مشکل داره! چرا اصلا می‌خوابید دوباره دولت و مجلس تشکیل بدید؟! این جماعت چون می‌بینند خوب بلدند از مردم سواری بگیرند برای همین زرت و پرت زیاد میکنند.
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      7 1
      آفرین. مگه اصلاح طلبان نمیگن که رئیس جمهور اصلا اختیارات نداره، پس چرا سر و دست میشکنن؟؟؟!!!
  • DE ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    13 0
    خبتاز: ما اصلاح طلبان در ۱۴۰۰ می‌آییم تا مشکلات مردم را حل کنیم زیرا چون خودمان این مشکلات را برای مردم درست کردیم میدانیم چطوری مشکلات را رفع کنیم . ما در زمان احمدینژاد آدرس تمام نقاط قوت ایران را به امریکا دادیم تا احمدی نژاد را زمین بکوبد و همینطور شد برای همین گفتیم 100 روزه چنان اقتصاد گشادی برایتان درست کنیم منظور گشایش اقتصادی ....ولی نامرد جان کری لایی کشید دررفت . ما همه جا را بتن زدیم اصلاحات مالی کردیم اقتصاد و تولید را زمین زدیم که باز خودمون بیایم درستش کنیم بریم توتاریخ ایران را برای خودمون موروثی کنیم نشد حیف حالا تحریمها 10 برابر شدند مهم نیست خدا را شکر کن که کرونا نگرفتی والا. تحریم‌ها می‌ماند ولی ما باید برجام منطقه‌ای را کلید بزنیم تا ایران کامل تسلیم صهیون نشود دست بردار نیستیم.
    • SE ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      7 1
      من به همراه همه ملت میخواهیم 70 سال سیاه شما اصحالات نیایید. هرچه در این 7-8 سال بر سر ملت و کشور آوردید بس است. بروید خانه مشغول پخت بزباش و کاشت تربچه شوید تا ملت از شر شما در امان باشد.
    • IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      4 1
      آی گفتی خدا ذلیلشون کنه تو دنیا و آخرت هر چی تو این چندین سال دستاورد داشتیم رفتن تقدیم دشمن کردن ولی کور خوندن فاتحه شون خوندهس
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    10 1
    آقای خباز جای بهبودی این 8 سال هنوز درد میکنه لطفا دیگه چیزی رو بهبود ندید. شما درک درستی از کلماتی چون بهبود، توسعه ، حقوق و انسانو اخلاق ندارید لذا برای ایم ملت نقش خاله خرسه رو ایفا می کنید..
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    9 1
    اسلاحتلبان دقیقا خود مشکلن یعنی می خوان خودشونو حل کنن؟
  • ی -ح GB ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    7 2
    انشاء الله با امریکای واسرائیل محشورشوید وبه زبالدان تاریخ می پیوندید اصلاح طلبی و یعنی تسلیم شیطان شدن وشما باید با آنها خوار وذلیل شوید .
  • IR ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    10 1
    انگار این هشت سال دولت دست من و بچه محل هام بود.
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    8 1
    این دفعه اصلاح طلبان بیایند با جارو جاروشون میکنیم..
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    7 1
    نزدیک به 200 تا کشور داریم. بعد این ..... ها میگن باید با دنیا ارتباط برقرار کنیم. کدوم دنیا؟ همین چار پنج تا کشور؟
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    3 0
    خباز جون همین آشی که با روی کار اوردن دولت فخیمه واشرافی شیخ حسن با اینهمه تورم وگرانی وبدبختی وفلاکت برای ملت پختین و ملتم از هول حلیم ارتباط با دول متمدن وتوهم به به وچه چه شدن کشور و رسیدن دلار به ۱۰۰۰تومن افتادن ته ته ته دیگ ودارن چزغاله میشن برا هفت که نه براهفتصد نسلمون کافیه با دوستای طلبت برید تو یه کشور دیگه مثل کدخداآبادمشکلاتشونو حل کنید.
  • امیر IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    3 1
    سلام نمی خواهد اصلاح طلبان در ۱۴۰۰ بیابند هنوز درد و زخم خرابیهای ۸ ساله تا ۳۰ سال دیگر می ماند اگر هم موفق بشوند بیابند این بار تیر خلاص را به پیکر ملت و کشور خواهند زد .
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      0 1
      با اصلاح طلبان به عقب برگشتیم
  • بدون نام IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    4 1
    مشکلات امروز کشور به خاطر وجود منحوس اقایون افساد طلبه شماها اگر کاری به کار کشور نداشته باشین و دست از سیاستهای پت و مت وارتون بردارید حال مردم و کشور عالی میشه
  • SE ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    2 1
    ملت کلید ...را زدن برید همانجا که اصحالات جایش است لذا به کلید برجامی دیگر نمیرسید
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      0 0
      دشمنان آرزوی برجام منطقه ای و موشکی رو به گور خواهند برد
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    3 1
    پرو رو تر و وقیح تر از اصلاح طلبان کسی نیست جز خودشان!!
  • US ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    وقتی ارتباط بانکی ایران با خارج قطع باشه راه دور زدنی نمیمونه که با افشای اطلاعات بخاد قطع بشه یا نشه. از ترس مرگ دارین خودکشی میکنید.
  • US ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 1
    خباز ای بزرگ مرد کوچک برداشت های 8 ساله در داخل و بردن بیت المال هنوز سیرتان نکرده 8 سال دیگر هم میخواهید بمانید بعد از انتخابات تکلیف همه تان روشن میشود ...
  • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 1
    اصلاح طلب!‌‌تو‌هم‌مثل‌امریکاییها‌‌هستی۷۲۴۹
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 1
    این خباز واضح وصریح می‌گوید ما ماموریت داریم.
  • IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 1
    اره راست میگه توخواب حل میکنند
  • علی IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 1
    تو هم مثل اینکه یه چیزیت میشه فقط حرف این مفسدان اصلاح طلب رو رو میزنی؟؟؟!!! اینها اونقدر بی ارزشند که مردم به سطل زباله انداختنشون.
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      0 1
      باید چهره نفاق رو نمایش داد و روشنگری کرد
  • مهدی IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    1 0
    چه اصلا ح طلب بیاید چه اصولگرا هیچ مشکلی از مردم را حل نکرده اند ونمی توانند حل کنندفقط رئیس جمهور انقلابی و جهادی
    • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      1 0
      درود بر مدیران جهادی
  • رضا ه IR ۲۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 1
    این نونوا باید بره دنبال همون شغل اجدادش، نون بپزه. اینا رو چه به این کارا. همچین گند زد که فعلا تا 30سال آینده بوی گندش از بین نمیره، اصلاح طلبا تو این بو محو میشن
  • موسی CA ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 1
    جمع بندی ......................... بلی دقیقن ریشه مشکلات در ایران از همینجا و از اصلاح طلبها شروع می شود
  • هاتفی IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
    0 1
    چقدر بی سرم و وقیح شاید هم کودن ، شاید هم خاین هستند، تاریخ اینها را به خاطر می سپارد که با این حد از حماقت یا خیانت می گویند اروپا از منافع خودشان کوتاه نمی آیند ایران باید مسایل منطقه ای خود را حل کند... بخوانید کوتاه بیاید ...
  • IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    سلام چای داق نخور
  • سعید IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    2 0
    نه اصلاح طلب نه اصول گرا فقط مستقل
  • IR ۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 1
    اسهال طلبا واسه حل مشکلات مردم می آیند و تضمین آن امضای خباز است !
  • خ IR ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 1
    همین اصلاح طلبان مملکت واقتصاد رو فلج کردن،وبه ملت خیانت کردن،انشالله هیچ وقت دیگه به قدرت نرسن
  • علیرضا آزادی IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    آدم که باشی حالت از کثافت اصلاح طلبان بهم میخوره ... خیانتکاران تاریخ شریف هستند نسبت به این جریان واپس گرا و غرب پرست
  • حافظ IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    خب مسئول اصلاح طلب بیشرف اگه قرار بود فشار حداکثری رو تحمل کنیم پس چرا دیگه از مواضع هسته ای کوتاه اومدیم؟
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 1
    فقط سردار سعید محمد
  • IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    1 0
    برادر عزیز Fitfیعنی شفافیت لطفا ازمردم برای جنگ جناحی استفاده نکنید متشکرم
  • محمدرضاطولابی IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    بابا ما نمی خواهیم مشکلاتمان حل شود برید تو کشورتون امریکا اموال بیت المال رو بخوریدفقط ولمون کنید البته یادم رفت اینا صبر استراتژیک دارن صبر کنید
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    عجب رویی دارن بخدا پرو وقیح نفهم پت ومت بی شعورو...... بازم میخوان گند بزنن به کشور؟؟؟؟ عججججججججببببببببب
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    بالاخرهداصلاح طلبانوباید بیاین و لیست بدهند یا چون با برجام که از بند ۷ خارج شدیم و بر اساس نطرات شما که شکست مطلق بود حق حضور در انتخابات ندارند و اساسا از سیاست حذف شون.
  • علی43 IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    کاش بجای برچسب زنی وتوهین بهم باانتخاب راهی منطقی کشورراازتکرارمکررات نجات دادباهمین داشته هایمان وبامدیریت اصولی ودورازهیاهوی فرقه وخرج کردن ارمظلومیت وسفره مردم کشوررانجات داد
  • حمیدی IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    شمإ اصلاحطلبان، دست شیطان راازپشت بستید، ازسخنان این جماعت خون آدم بهجوش میآد
  • وادادگی IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    2 0
    اقای خباز منظورت از ارتباط با دنیا چیه؟ بهتره واضح صحبت کنید. اگه منظورتان از ارتباط وادادگی است که کاملا درسته چون جریان همسوی شما کارش همینه!
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۳
    0 0
    خباز جون فکر نمیکنید که دوران شما دیگه تمام شده .
  • بافقی IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۵
    0 0
    خباز جان خریت را به اوج رسانده ای وتو در راس این هرم شوم هستی .بدبخت بیسواد نفهمی یا خودتو به خریت زدی .اصلاح طلبان مزدور امریکا هستند ( اکثرشو.ن) مثه تو بیبشعور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس